0
021284284

آموزش اتوماسیون و ابزار دقیق : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی اتوماسیون و ابزار دقیق

 ابزار دقیق در حقیقت زیر ساخت یک سیستم کنترل و اتوماسیون را تشکیل میدهند و شامل ابزاری نظیر : انواع کنترلر ، نشاندهنده ، ترانسمیتر، رکوردر و… میباشند که این ابزار وظیفه اندازه گیری ، انتقال ، نمایش ، ثبت و کنترل پارامترهای مهم فیزیکی نظیر دما ، فشار، فلو ، سطح مایعات و … را در پروسه های صنعتی به شکلی دقیق بر دوش دارند. همان گونه که از اسم اتوماسیون بر می آید حوزه اتوماسیون صنعتی در بر گیرنده گستره وسیعی از تجهیزاتی است که وظیفه اتوماتیک کردن را در صنعت به دوش دارند . تجهیزاتی نظیر کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی یا اصطلاحاً (PLC)، انواع کنترل دور ، شفت اینکودر ، و سنسور های پراکسیمیتی را میتوان در این حوزه دسته بندی کرد .در دوره آموزشی اتوماسیون و ابزار دقیق کوشیده شده است تمامی مهارتهایی که به سبب استفاده از تکنولوژی کامپیوتر و نرم افزار در اختیار برق صنعتی قرار گرفته است و موجب پیدایش خطوط جدید کنترل در دنیای نوین گردیده اند را به مخاطبان خود عرضه نماییم.

آموزش مجازی اتوماسیون و ابزار دقیق : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی اتوماسیون و ابزار دقیق و اخذ مدرک معتبر اتوماسیون و ابزار دقیق را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
اتوماسیون و ابزار دقیق

لغت اتوماسیون به معنی خود فرمان است و در اصطلاح به معنای خودکار شدن عملیات است، یعنی کار ها به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم انسان انجام می شوند.

ابزار دقیق در حقیقت زیر ساخت یک سیستم کنترل و اتوماسیون را تشکیل میدهند و شامل تجهیزاتی نظیر انواع سنسور، انواع کنترلر، نشاندهنده، ترانسمیتر، رکوردر و… می باشند.

دوره آموزش مجازی اتوماسیون و ابزار دقیق برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک اتوماسیون و ابزار دقیق را اخذ نمایید.

اتوماسیون (Automation) چیست؟

لغت اتوماسیون به معنی خود فرمان است و در اصطلاح به معنای خودکار شدن عملیات است، یعنی کار ها به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم انسان انجام می شوند. قبل از پیدایش اتوماسیون، از دستگاههای مختلفی برای کنترل خطوط تولید استفاده می کردند که هر یک به شکل مجزا کار کی کردند و با محدودیت ها ومشکلات زیادی روبه رو بودند. هدف از اتوماسیون سازی و استفاده از روبات، افزایش کارایی تجهیزات صنعتی و تولیدی است. هماهنگی و تناسب میان دستگاهها و روباتها و ایجاد شبکه در یک نظام تولید، نتیجه استفاده از تکنولوژی اتوماسیون می باشد. اتوماسیون انواع مختلفی دارد، مانند: اتوماسیون تغذیه دانشگاهی، اتوماسیون ساختمان و … . از پرکاربرد ترین انواع اتوماسیون می توان به اتوماسیون اداری و اتوماسیون صنعتی اشاره کرد. که مبحث توضیحی ما در اینجا اتوماسیون صنعتی می باشد.

اتوماسیون صنعتی (Industrial Automation) چیست؟

اتوماسیون صنعتی به معنی استفاده از ابزارهای کنترلی مثل کامپیوتر برای کنترل و هدایت ماشین آلات صنعتی است. در مجموع می‌توان گفت اتوماسیون صنعتی از تکنولوژی و کنترل اتوماتیک که باعث عملکرد و کنترل خودکار فرآیندهای صنعتی بدون دخالت مستقیم انسان می‌شود، استفاده می‌کند. به عبارتی در اتوماسیون صنعتی، ماشین ها و کامیپوتر ها به جای انسان ها تفکر و تصمیم گیری می کنند. تجهیزات مورد استفاده در اتوماسیون صنعتی عبارتند از:  PLC، PAC، رایانه و … .

اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق:

اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق در صنایع مختلف صنعتی کاربرد زیادی دارند. کنترل سیستم های اندازه گیری پیچیده ای که در صنایعی مانند پتروشیمی، گاز، صنایع غذایی، صنایع خودرو سازی، صنایع شیمیایی و … بکار می رود نیازمند ابزارآلات بسیار دقیق و حساس می باشند. پیشرفت های تکنیکی اخیر در کنترل فرایند و اندازه گیری پارامترهای مختلف صنعتی از قبیل فشار، دما، جریان و غیره باعث افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه های تولید گردیده است.

ابزار دقیق ابزار هایی هستند که به اندازه گیری و کنترل پارامترهایی مانند فشار، دما، فلو یا جریان گازها و مایعات، سطح مواد در مخازن، چگالی و پارامترهای شیمیایی مانند پی اچ، اکسیژن، هدایت الکتریکی، کلر، کدورت، غلظت و … می پردازد.

[wp-rss-aggregator sources=”113958″]

دیدگاه کاربران
  • محمد راستی 31 اردیبهشت 1396

    از لحظه ثبت نام تا لحظه صدور مدرک چه مدت طول می کشد

    • مدیر کل سایت 2 خرداد 1396

      بسته به زمان آمادگی شما و شرکت در ارزیابی از طریق ارسال پروژه دارد اما در صورت آمادگی داشتن کافی شما میتواند ۲ هفته زمان ببرد.

  • ایوب طاهری 11 تیر 1396

    با اتمام این دوره چه مدرکی ارائه میگردد.
    آیا برای دریافت آیا باید باز هم پول پرداخت کرد

  • امیر 11 مهر 1397

    مدرک ابزار دقیق ارائه شده دارای چه درجه ی اعتباری است ؟ و شیوه اخذ ان چگونه است

    • اعتبار بالایی دارد – ثبت نام اینترنتی – دریافت محتوا – شرکت در ارزیابی – ارائه رزومه و سوابق مرتبط

  • علیرضا رمضانی 13 اسفند 1397

    در حد چه سطحی اموزش داده می شود؟آیا اموزش ها جهت ورود به بازار کار واستخدام کافی است. وتمام نرم افزار ها درون بسته وجود دارد یانه و درصورت بروز مشکل استادی جهت پاسخگویی وجود دارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *