0
021284284

آموزش مباحث پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان ایزو 10004: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مباحث پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان ایزو 10004

یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان رضایت مشتری از سازمان و محصولات آن است . بنابراین کنترل و سنجش رضایت مشتری ضروری است.
اطلاعات بدست آمده از کنترل و اندازه گیری رضایت مندی مشتری می تواند در شناسایی فرصت هایی کمک کند که در ارتقای استراتژی  ها، محصولات ، فرایند ها و ویژگی ها کمک کند که در نظر مشتریان ارزشمند بوده و اهداف سازمان را تامین می کند. چنین پیشرفت هایی اعتماد مشتری را مستحکم کرده و مزایای اقتصادی و امثال آن را به همراه دارد. چنین اصول فنی برای سازمان در راستای بکارگیری فرایندهای موثر در کنترل و سنجش رضایتمندی مشتری کمک کننده است.
ایزو ۱۰۰۰۴ در مجموع با ایزو ۱۰۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۲ و ایزو ۱۰۰۰۳ می تواند راهنمایی را در جهت کمک به کاهش و به حداقل رساندن نارضایتی مشتری و افزایش رضایت مشتری ارائه دهد.
یک فرآیند کارا و اثربخش رسیدگی به شکایات، هم نیازهای سازمان‌هایی که محصول را تامین می‌کنند و هم آنهایی که دریافت کننده آن محصولات هستند را منعکس می‌نماید .
تشویق به باز خورد مشتری، از جمله شکایات وقتی که مشتری ناراضی است، می‌تواند فرصتهایی برای حفظ یا دستیابی به وفاداری و تائید مشتری، و بهبود داخلی و رقابت بین‌المللی ایجاد نماید .
این استاندارد بین‌المللی ( رضایت مشتری ISO 10004 ) با ISO 9001 و ISO 9004 سازگار است و اهداف این دو استاندارد را در بکارگیری کارا و اثربخش یک فرآیند رسیدگی به شکایات پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند بطور مستقل استفاده شود.

آموزش مجازی مباحث پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان ایزو 10004 : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مباحث پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان ایزو 10004 و اخذ مدرک معتبر مباحث پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان ایزو 10004 را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مباحث پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان ایزو 10004

دستورالعمل هایی را برای تعریف و اجرای فرایندها به منظور نظارت و سنجش رضایت مشتری ارائه می دهد.

اطلاعات به دست آمده از نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری می تواند به شناسایی فرصت های بهبود استراتژی های سازمان ، محصولات ، خدمات ، فرایندها و ویژگی های ارزشمند مشتری ، کمک کند

دوره آموزش مجازی مباحث پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان ایزو 10004 برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مباحث پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان ایزو 10004 را اخذ نمایید.

ایزو 10004:2018 چگونه به یک سازمان کمک میکند ؟

هدف اصلی یک سازمان با هر دامنه کاری ایجاد یک برند شخصی مطمئن و افزایش فروش است که پیش نیاز هر کدام از اینها ایجاد اعتماد در مشتریان است بنابراین با کمک گرفتن از این استاندارد، اطلاعات به دست آمده از نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری می تواند به شناسایی فرصت های بهبود استراتژی های سازمان ، محصولات ، خدمات ، فرایندها و ویژگی های ارزشمند مشتری ، کمک کند و در نهایت چنین پیشرفت هایی می تواند اعتماد مشتری را تقویت کرد. سازمان ها باید بدانند تمامی موفقیت آنها در بازار کسب کار رابطه مستقیم با نظرات و رضایت مشتریان دارد و آنها هستند که منجر به مزایای تجاری یک سازمان یا برکناری آن سازمان میشوند.

ارتباط بین ایزو ISO 10004 و ایزو 9001 چیست ؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد ایزو 10004 شامل راهنمایی در مورد رسیدگی داخلی شکایات مربوط به محصول و خدمات می باشد. این راهنما با حل و فصل شکایات به طور مؤثر و کارآمد می تواند به حفظ رضایت و وفاداری مشتری كمك كند.

رهنمودهای ارائه شده در این سند می تواند از ایجاد و اجرای فرآیند رسیدگی به شکایات پشتیبانی کند. مثلا فرایند رسیدگی به شکایت مشتری یکی از راه های سنجش رضایتمندی مشتری است و از جمله شاخص  های غیر مستقیم فرایند رضایتمندی مشتری است؛ همانطور که گفته شد این دو سند با ایزو 9001 سازگار است چرا که یکی از مهم ترین بند های این استاندارد بند 9.1.2 به وضعیت رضایت مندی مشتری اشاره میکند.

[wp-rss-aggregator sources=”103833″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *