0
021284284

آموزش مباحث اصول ممیزی بر اساس ایزو 19011: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مباحث اصول ممیزی بر اساس ایزو 19011

استاندارد ۱۹۰۱۱ راهنمایی هایی را برای مدیریت کردن (اداره کردن) برنامه های ممیزی، انجام ممیزی های داخلی و بیرونی در مورد سیستم ها و ابزارهای مدیریتی و مهندسی و همچنین شایستگی (صلاحیت) و ارزشیابی ممیزان، ارائه می نماید. قصد اصول ممیزی بر اساس ISO 19011 بر آن است تا راهنمایی های ذکر شده در این استاندارد بین المللی برای گستره وسیعی از استفاده کنندگان بالقوه، از جمله ممیزان، سازمانهای در حال اجرای سیستم‌ها و ابزارهای مدیریتی و مهندسی، سازمانهایی که ملزم به انجام ممیزی بر مبنای قرارداد هستند و همچنین سازمانهایی که در امر آموزش یا تائید شایستگی ممیزان، گواهی کردن/یا ثبت کردن سیستم ها و ابزارهای مدیریتی و مهندسی ، نهاد تائید صلاحیت یا استاندارد کردن در حیطه ارزیابی انطباق دخیل هستند، کاربرد داشته باشد.

آموزش مجازی مباحث اصول ممیزی بر اساس ایزو 19011 : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مباحث اصول ممیزی بر اساس ایزو 19011 و اخذ مدرک معتبر مباحث اصول ممیزی بر اساس ایزو 19011 را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مباحث اصول ممیزی بر اساس ایزو 19011

استانداردی است شامل راهنمایی هایی در مورد اصول ممیزی و چگونگی درت انجام دادن فرایند ممیزی که برای سیستم های مدیریت ممیزی ارائه شده است.

این سند برای کلیه سازمانهایی که نیاز به برنامه ریزی و اجرایی ممیزی داخلی و خارجی سیستم های مدیریتی دارند قابل استفاده میباشد.

دوره آموزش مجازی مباحث اصول ممیزی بر اساس ایزو 19011 برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مباحث اصول ممیزی بر اساس ایزو 19011 را اخذ نمایید.

ایزو 19011 چیست؟

ایزو 19011 ويرايش 2002 یک استاندارد بین‌المللی می‌باشد که مباحثي از جمله مديريت ، برنامه ريزي ، اجراي مميزي و شرايط  احراز مميزان را براي دو سيستم مديريت كيفيت و مديريت زيست محيطي تشریح و بيان مي نمايد .این ایزو در همه ی سازمان هایی که احتیاج به هدایت مدیریت سیستم ممیزان داخلی و خارجی و یا مدیریت برنامه ممیزی دارند قابل پیاده سازی می باشد.

استاندارد ایزو 19011 الزاماتی برای مدیریت برنامه ممیزی، اجرای ممیزی های داخلی یا خارجی سیستم های مدیریت کیفیت ویا زیست محیطی، و نیز تایید صلاحیت و ارزیابی ممیزان را ارائه می دهد. این استاندارد برای حوزهای گسترده ای از کاربران بالقوه از قبیل ممیزان، سازمان های مجری سیستم های مدیریت کیفیت و زیست محیطی، سازمان هایی که به دلیل تعهدشان نیاز به اجرای ممیزی سیستم های مدیریت کیفیت و/یا زیست محیطی دارند و سازمان های درگیر در امرآموزش یا صدور گواهینامه ممیزان، گواهی کردن/ثبت کردنِ سیستم های مدیریت، و تایید صلاحیت یا استانداردسازی در حوزۀ ارزیابی انطباق در نظر گرفته شده است.

هدف آن بوده است که خطوط راهنما در این استاندارد انعطاف پذیر باشد. کارایی این راهنماها ممکن است برحسب فاکتور هایی مثل( اندازه، ماهیت و پیچیدگی) سازما نهایی که مورد ممیزی قرار می گیرند، همچنین اهداف و دامنه شمول ممیزی هایی که انجام می شوند تفاوت داشته باشد. در سراسر این استاندارد، راهنمایی های تکمیلی یا مثال هایی از موضوعات خاص ارائه شده است.

استاندارد ایزو 19011 برای چه کسانی کاربرد دارد؟

این سند راهنمایی در مورد سیستم های ممیزی  از جمله اصول ممیزی ,مدیریت یک برنامه ممیزی  و چگونگی انجام یک ممیزی سیستم مدیریت و همچنین راهنمایی در مورد ارزیابی صلاحیت افراد درگیر در فرایند ممیزی  ارائه میدهد

این سند برای کلیه سازمانهایی که نیاز به برنامه ریزی و اجرایی ممیزی داخلی و خارجی سیستم های مدیریتی دارند قابل استفاده میباشد

خلاصه ای از راهنمایی های ایزو 191101 برای ممیزان:

به منظور سهولت استفاده از راهنمایی های ذکر شده در کتاب استاندارد ایزو 19011 چکیده ای از بندهای این استاندارد ایزو در زیر ذکر شده است :

شش اصل اولیه ممیزی چیست ؟

1. درستکاری

ممیزان و افراد مدیریت کننده برنامه ممیزی بایستی کار خود را با درستی و دقت و مسئولیت انجام دهند و تمامی الزامات قانونی قابل کاربرد را رعایت و با ان مطابقت کنند

2. ارائه منصفانه

یافته های ممیزی , نتیجه گیری ممیزی و گزارش های ممیزی بایستی بازتاب صادقانه و صحیح از فعالیت های ممیزی باشند

3. دقت حرفه ای ممیز

ممیزان بایستی بنا بر اهمیت وظیفه خود که طرف اعتماد کارفرماهای ممیزی و سایر ذینفعان قرار می گیرند در کار خود دقت به خرج دهند

4. محرمانگی

ممیزان بایستی در استفاده و حفاظت اطلاعات به دست امده در حین انجام وظایف خود احتیاط کنند  این اطلاعات نبایستی برای بهره شخصی یا به روشی که برای منافع مشروع سازمان ممیزی شونده زیان اور است استفاده شود

5. استقلال

ممیزان بایستی در سراسر فرایند ممیزی برای حصول اطمینان از اینکه نتیجه گیری ها مبتنی بر شواهد ممیزی است واقع گرایی را حفظ کنند  بنابراین ممیزان حتی الامکان از فعالیت مورد ممیزی مستقل  یاشند و در تمامی موارد به روشی که فارغ از گرایش و تعارض منافع است عمل کنند.

6. رویکرد مبتنی بر شواهد

7. شواهد ممیزی بایستی قابل تصدیق و به طور کلی مبتنی بر نمونه هایی از اطلاعات موجود باشد.

8. بعد از رعایت اصول بالا ممیزها میبایست موارد زیر را تدوین کنند :

1. مدیریت کردن برنامه ممیزی

2. تعیین اهداف برنامه ممیزی

3. تهیه برنامه ممیزی

4. اجرای برنامه ممیزی

5. پاییش برنامه ممیزی

6. بازنگری و بهبود برناه ممیزی

7. انجام ممیزی

شایستگی ممیزان :

یک ممیز بایستی شایستگی خود را از طریق پیشرفت مداوم حرفه ای و شرکت در ممیزی ها ایجاد در زمینه های زیر حفظ و بهبود ببخشد :

  • اصول و روشهای اجرایی ممیزی
  • استانداردها و مدارک مرجع سیستم مدیریت
  • فعالیت ها , محصولات و فرایندهای سازمان ممیزی شونده
  • الزامات قانونی و سایر الزامات قابل کاربرد

ارزیابی ممیزان

فرایند ارزیابی ممیزان بر چهار مرحله اصلی زیر تکمیل میشود :

1 . تعیین شایستگی کارکنان ممیزی

2. تعیین معیارهای ارزیابی

3. انتخاب روش ارزیابی

4. انجام ارزیابی

که خروجی فرایند ارزیابی میبایست تعیین اعضای تیم ممیزی را فراهم کند.

[wp-rss-aggregator sources=”102508″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *