0
021284284

آموزش کاربر امور بانکی: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی کاربر امور بانکی

کاربر امور بانکی شغلی است در حوزه خدمات گروه مالی بازرگانی و شامل شایستگی های پیاده سازی  اصول و مفاهیم بانکداری ، پیاده سازی اصول حقوقی حاکم بر معاملات، پیاده سازی اصول و مفاهیم حسابداری و صورت های مالی اساسی در بانک، ثبت عملیات انواع چک، سفته و برات، افتتاح انسداد و محاسبه سود سپرده ها، ثبت تسهیلات اعطایی، انجام امور تحویلداری در صندوق، برقراری ارتباط موثر با مشتریان می باشد.

آموزش مجازی کاربر امور بانکی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی کاربر امور بانکی و اخذ مدرک معتبر کاربر امور بانکی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
کاربر امور بانکی

کسی است که از عهده تشخیص عوامل موثر کار، مفاهیم اصول بانکداری، تشخیص اصول حسابداری و … به خوبی بر آید.

نحوه برخورد مناسب با متقاضیان .

دوره آموزش مجازی کاربر امور بانکی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک کاربر امور بانکی را اخذ نمایید.

کاربر امور بانکی چه کسی می باشد؟

جالب است بدانید که کاربر امور بانکی در واقع شخصی می باشد که به صورت کامل با اصول بانکداری آشنایی دارد و می تواند در مواقع مورد نیاز مشکلات را شناسایی کند و تمامی آن ها را برطرف نماید. کاربر امور بانکی فردی است که باید به صورت تخصصی با مفاهیمی همچون تمامی قوانین حقوقی، مفاهیم حسابداری و آشنایی کامل با انواع چک ها و سفته ها و سند های معبتر و غیر معتبر و انواع حساب های موجود و سپرده ها و نحوه پرداخت اقساط و همچنین موارد مربوطه داشته باشد. در این کنار این مسائل می توان به اهمیت حسابداری در بانکداری توجه داشت، چرا که تعداد بی شماری هستند که با نادیده گرفتن این دانش از مهارت زیادی بهره مند نمی باشند. به علاوه یکی از مهم ترین ویژگی های یک کاربر امور بانکی نحوه برخورد مناسب با متقاضیان محسوب می شود، در نتیجه فرد علاوه بر اینکه باید بر تمامی امور بانکی تسلط داشته باشد باید نحوه برخورد مناسب با متقاضی را در هر شرایطی در نظر بگیرد.

آشنایی با تاریخچه بانکداری در جهان:

در این بخش قصد داریم تاریخچه کوچکی از بانکداری در جهان را به شما علاقه مندان آموزش کاربر امور بانکی معرفی کنیم. لازم به ذکر است که در گذشته بانک و بانکداری در امپراطوری بابل، به صورت معاملات بانکی و به شیوه اولیه رواج داشته و حتی در قانون حمورابی، مقرراتی برای دادن وام و پذیرش سپرده های تجاری بیان شده و دستورهایی درباره سرمایه گذاری آمده است، به علاوه در یونان قدیم نیز معابد در کنار دیگر تجار به کار صرافی، مشغول به کار بوده اند و در این راستا سپرده ‌های مردم را گرفته و به اشخاص دیگر وام می ‌دادند. همچنین در چین و ایران باستان نیز، روش هایی از مبادلات پولی و دادن وام وجود داشته است. به مرور زمان و با پیشرفت جوامع، اشکالی از نهاد های مختلف که پاسخگوی نیازهای اعتباری مردم باشد، به وجود آمد و صرافان نیز در این میان، همواره مقامی ممتاز داشته اند. همچنین در چین و ایران باستان نیز، روش هایی از مبادلات پولی و دادن وام اما نخستین موسسه مالی خصوصی با نام بانک در سال 1171 میلادی به نام بانک «ونیز» آغاز به کار کرد. بدین صورت با پیشرفت جوامع مردم نیز مشتاق شدند تا مهارت های بانکداری را افزایش دهند و در بالا بردن سرمایه دولت و سرزمین خود نقش مهمی ایفا کنند. 

شناخت مفاهیم و اصول بانکداری:

بانکداری در حالت کلی در میان جوامع به بخشی شناخته شده تبدیل شده است. برخی از ملل هنوز هم از نوع سنتی استفاده می کنند و برخی دیگر نیز گونه اجتماعی آن را مورد استفاده قرار داده اند. بانکداری اجتماعی، یکی از مفاهیم جدیدی می باشد که در چند دهه اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده و عده بسیاری را به خود علاقه مند کرده است. در این نوع بانکداری جدید که جوامع به تازگی به ضرورت آن پی برده اند، علاوه بر مسئله کسب سود، به موضوعات دیگر نیز توجه می‌شود. در تجزیه و تحلیل بانکداری اجتماعی توجه به اصول بانکداری پایدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بانکداری پایدار نیز می تواند بر مبنای موارد زیر شکل گیرد و توسعه یابی آن از این روند پدید آید:

1.  استفاده کردن از رویکرد سه گانه در مدل ‌های کسب و کار

2. خدمات ‌رسانی بانک ‌ها به اقتصاد و جامعه

3.  روابط بلند مدت با مشتریان و درک مستقیم از فعالیت‌های اقتصادی آن ها

4. راهکار های بلند مدت و پایدار در برابر نوسانات اقتصادی

5.  حاکمیت یافتن شفاف و فراگیر این نوع بانکداری

6.  در نظر گرفتن کلیه موارد بالا در توسعه فرهنگ بانک

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *