0
021284284

معرفی نرم افزار مایا و کاربرد های آن

نرم افزار مایا چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

نرم افزار مایا (MAYA) یکی از نرم افزار های طراحی، مدلسازی و متحرک سازی در سه بعد است که کابرد بسیاری در صنعت بازی سازی و پویا نمایی دارد. ابتدا شرکت آلیاس ویوفرانت (Alias Wavefront) در سال ۱۹۹۸ اولین نسخه نرم افزار مایا را رونمایی کرد و در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه (AATA) از آکادمی تصاویر هنری متحرک شد. اما هفت سال بعد شرکت بزرگ نرم افزاری اتودسک (Autodesk) امتیاز نرم افزار مایا را خرید و با سرمایه گذاری مناسبی آن را به یکی از نرم افزارهای طراحی سه بعدی حرفه ای تبدیل کرد.
برخی از نمونه های موفق سینمایی که از مایا در مراحل ساخت آن استفاده شده فیلم ارباب حلقه ها، اسپایدر من، عصر یخبندان و جنگ ستارگان هستند. همچنین از نرم افزار مایا در ساخت بازی های معروفی مانند کال آف دیوتی ( Call of Duty) و هالو (Halo) نیز استفاده شده است.

قابلیت و مزایای نرم افزار مایا:

از ویژگی های کاربردی نرم افزار مایا امکان تغییر در کدهای برنامه نویسی آن است. مایا دارای یک زبان برنامه نویسی منحصر به فرد به نام MEL (Maya Embedded Language) است که در کنار زبان پایتون این امکان را به کابران حرفه ای می دهد که هرگونه تغییری را در ساختار برنامه ایجاد کرده و از تمام ظرفیت این نرم افزار استفاده کنند.
با امکانات نرم افزار مایا انیمشین هایی که پیش از این غیرقابل ساخت بود، اکنون به راحتی ایجاد می شود. مداد روغنی ، مرکز یابی خودکار، دوربین های متوالی و ابزار وزن دهی بخشی از ابزار نرم افزار مایا است که به انیمیشن ساز ها کارایی و خلاقیت را هدیه می دهد.
به کمک ابزار رندرگیری مانند ویوپورت (Viewport ) و DX11Shaderرندرگیری به صورت آنی آنجام می شود که به کاربر اجازه می دهد به سرعت از نتایج هر مرحله خروجی بگیرد و حالت مختلف را به راحتی با هم مقایسه کند.

از نرم افزار مایا کجا استفاده میشود؟

از نرم افزار مایا به صورت گسترده و حرفه ای در صنعت فیلم و انیمیشن استفاده می شود. از ساخت جلوه های بصری برای تبلیغات تلویزیونی گرفته تا ساخت انیمیشن های خارق العاده. برای نمونه در فیلم تبدیل شوندگان بالغ بر ۳۰ صحنه سه بعدی تبدیل شدن توسط نرم افزار مایا ساخته شده است.
کاربرد دیگر این نرم افزار منحصر به فرد، در صنعت خودروسازی است. طراحان خودرو برای رسیدن به مدل مطلوب و همچنین طراحی دقیق قطعات و طراحی داخلی فضای خودرو از قابلیت های نرم افزار مایا استفاده می کنند.

شرکت های طراحی معماری ساختمان نیز برای ایجاد طرح های پیچیده معماری با محدودیت های بصری از المان ها و امکانات مایا بهره می برند.
و به طور کلی در هر صنعتی که ارائه یک مفهوم بصری پیچیده مورد نیاز باشد از نرم افزار مایا می توان استفاده کرد.

ثبت نام دوره آموزشی مایا:


جهت ثبت نام در دوره آموزش مجازی مایا با مشاورین ما در تماس باشید.
این دوره به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و محتوای آموزشی الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال میشود.
پس از پایان دوره گواهی آموزشی رایگان و معتبر با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴
 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *