0
021284284

دوره آموزشی ماساژ سوئدی Swedish massage E-learningA

ماساژ سوئدی، شایستگی است در حوزه بهداشت و ایمنی که در آن فرد از عهده کارهایی از قبیل تجزیه و تحلیل ماساژ سوئدی، به کارگیری واژه های مرتبط و اصطالحات ،آماده سازی اتاق ، تجهیزات و لوازم ماساژ ، ،آماده سازی مراجعه کننده ، اجرای روش ها و تکنیک ها و انجام ماساژ کامل بدن با تکنیک های سوئدی برآید.

ماساژ سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی توسط یک فیزیولوژیست سوئدی، هنریک لینگ (۱۷۷۶-۱۸۳۹) با نام “پزشکی ژیمناستیک” ابداع شد. پزشکی ژیمناستیک شامل حرکات انجام شده توسط درمانگر بود که در دانشگاه استکهلم به ثبت رسید.

ماساژ سوئدی به عنوان “جنبش سوئدی درمان” در اروپا و شناخته شده و در سال ۱۸۵۸ به ایالات متحده آمدامروز این ماساژ را به عنوان ماساژ سوئدی می شناسند که پایه و اساس انواع دیگر ماساژ غربی، از جمله ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمیق و ماساژ آروماتراپی است. روش مدرن از ماساژ سوئدی از طریق مطالعه بر روی فیزیولوژی، ژیمناستیک، وبا اقتباس ازتکنیک های ماساژ چین، مصر، یونان و روم ساخته شده است.

ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادن با دست است. ماساژ سوئدی فراتر از آرامش می رود. ماساژ سوئدی فوق العاده مفید برای افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم عضلات، بهبود گردش خون، انعطاف پذیری بدن و کاهش تنش است.

مطالعه انجام شده توسط مرکز ملی طب مکمل و جایگزین، که درنیویورک تایمزبه چاپ رسید، نشان داد که افرادی که ۴۵ دقیقه ماساژ سوئدی دریافت می کنند، این ماساژ کاهش قابل توجهی درسطح هورمون استرس، کورتیزول، و همچنین تولید آرژینین و که می تواند منجر به افزایش کورتیزول شود، را در بدن آنها در پی دارد. و نیز میتواند در افزایش تعداد لنفوسیت ها، که سلول های سفید خون هستند و بخشی از سیستم ایمنی بدن می باشند، کمک کند.

ماساژ سوئدی با استفاده از پنج حرکات پایه برای افزایش گردش خون انجام می شود. درمانگر با استفاده از فشار محکم اما ملایم، با کمک روغن که اصطکاک را کاهش می دهد، برای فشرده سازی و شل شدن عضلات، و در جهت جریان خون حرکات خود را انجام می دهد.

  • آرامش، در نتیجه کاهش استرس و اضطراب.
  • از بین بردن اسپاسم (گرفتگی) عضلانی، درد و سفتی.
  • بهبود رنگ پوست، گردش خون و کشش عضلات.
  • حذف سموم و تورم.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • تسکین خستگی و سفتی مفاصل.
  • با تقویت سیستم طبیعی بدن سطوح انرژی را افزایش می دهد.
  • بی خوابی را کاهش می دهد.
      • افلوراژ: مالش های طولانی و با کف دو دست
      • فشار: شل شدن عضلات و افزایش گردش خون
      • ضربه: با کف دست و انگشتان تحریک عضلات و رفع تنش
      • لرزش: بااستفاده ازدست یا یکدستگاه برای ایجاد حرکت سریع که باعث شل و آرام شدن عضلات میشود.
    • اصطکاک: با فشار، سریع، به صورت حرکت دایره ای معمولا به آزادی گره های عضلانی انجام می شود.

    خم شدن و کشش نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد برای استراحت مفاصل.

ماساژ سوئدی اثر سم زدایی در بدن است و شما می توانید با نوشیدن مقدار زیادی آب و اجتناب از مصرف کافئین، نیکوتین و الکل برای ۲۴ ساعت بعد از ماساژ اثر ماساژ سوئدی را بیشتر کنید. همچنین از هر ورزش شدید به مدت ۲۴ ساعت پس از ماساژ دوری کنید و استراحت کنید زیرا استراحت اجازه می دهد تا بدن خود را از درون درمان کند.

unnamed file

آموزش مجازی ماساژ سوئدی  : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی ماساژ سوئدی و اخذ مدرک معتبر ماساژ سوئدی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

ماساژ سوئدی رایج ترین و شناخته شده ترین ماساژ غربی است. درواقع، ماساژ سوئدی پایۀ ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمیق، ماساژ آروماتراپی و ديگر ماساژهای مشهور است.

بر خلاف ماساژهای آسیایی که به کانال های انرژی بدن توجه و روی آن تمرکز می کنند، درمانگران از ماساژ سوئدی برای تحریک گردش خون، تخلیۀ سیستم گردش خون، آزاد کردن عضلات تنگ، بازگردانیدن محدودۀ حرکات و ازبین بردن درد استفاده می کنند.

با این ماساژ میتوانید اسپاسم های عضلانی و تنش های عصبی را از بین ببرید، همچنين در این شیوه با هدایت خون به طرف قلب، عضلات و اندام ها پرورش می یابند و این امر باعث خارج شدن اسید لاکتیک و دیگر سم ها از بدن می گردد. ماساژ سوئدی در درمان بیماری های اعصاب موثر است.

ماساژ سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی توسط یک فیزیولوژیست سوئدی، هنریک لینگ( ۱۷۷۶- ۱۸۳۹) با نام” پزشکی ژیمناستیک” ابداع شد. پزشکی ژیمناستیک شامل حرکات انجام شده به وسیله درمانگر بود که در دانشگاه استکهلم به ثبت رسید.

فواید ماساژ سوئدی به شرح زیر می باشد:

1. ریکلسیشن

برتری اصلی ماساژ سوئدی ارامش عمومی است. یک جلسه استاندارد سویدی ۳۰ یا ۶۰ دقیقه طول میکشد و اکثر ماهیچه های اصلی بدن را مورد هدف قرار می دهد. این جلسه معمولاً بر روی یک میز ماساژ نرم در محیطی ارام انجام می شود که هدف آن آرامش بخشیدن به گیرنده است.

2. افزایش گردش خون

ماساژ با تسریع و تشدید گردش خون در تمام بدن، فشار وارد بر عروق را کاهش می دهد و گردش خون ضعیف را بهبود می بخشد. به علاوه ماساژ تعداد ضربان قلب را کاهش داده و باعث بهبود فشار خون بالا و در نتیجه تقویت قلب می شود. با انجام ماساژ سوئدی بدن ضایعات متابولیک را از اعضای بدن دفع می کند. برخی از ضربات انجام شده در این ماساژ درمانی با افزایش جریان خون، سرعت دفع سموم و پسماندهای بدنی را افزایش می دهند.

3. تسکین درد

ماساژ سوئدی هم بعنوان بخش جدایی ناپذیر از پروتکل های مدیریت درد برای اسیب های ورزشی و درده ای مزمن استفاده می شود. جلسات ماساژ درمانی سوئدی برای مدیریت درد مزمن در مفصل ها و درد در اثر اسیب های ورزشی یا آرتروز مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از ضرباتی که باعث افزایش گردش خون و ارامش شده درمانگر میتواند به مدیریت و کاهش درد کمک کند.

4. کاهش افسردگی و استرس

تسکین استرس یکی از فواید ماساژ سوئدی می باشد. یک جلسه ماساژ یک ساعته، میتواند استرس را با کاهش ضربان قلب و کاهش مقدار انسولین و کلسترول بدن، کاهش دهد. ماساژ ریکلسی هم گردش خون را بهبود می بخشد و هم هم منجر به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد بدن می شود.

5. هنگامی که ماهیچه ها به آرامی کشیده میشوند ، اسید لاکتیک از ماهیچه ها خارج می شود و به بهبود عملکرد سیستم لنفاوی کمک می کند. کاهش فشار خون ناشی از ماساژ میتواند خطر ابتلا به استرس، افسردگی و احساسات خصمانه، کنترل هورمون اضطراب و تقلیل خطر ابتلا به سکته مغزی، حمله قلبی یا نارسایی کلیه را کاهش دهد. استرس میتواند سبب درد عضلانی شود، ولی ماساژ، عضلات را شل کرده و درد را کاهش می دهد. با استفاده از روش های ویژه، ماساژدهنده میتواند تنش را از عضلات برداشته و انعطاف پذیری آن ها را افزایش دهد.

حرکات اصلی ماساژسوئدی عبارتند از:

افلوراژ:مالشهای طولانی و با کف دو دست

فشار:شل شدن عضلات و افزایش گردش خون

ضربه:با کف دست و انگشتان تحریک عضلات ورفع تنش

لرزش:بااستفاده ازدست یا یکدستگاه برای ایجاد حرکت سریع که سبب شل و آرام شدن عضلات میشود.

اصطکاک:با فشار، سریع، بصورت حرکت دایره ای معمولاً به ازادی گره های عضلانی انجام می شود.

خم شدن و کشش نیزممکن است مورد استفاده قرار گیرد برای استراحت مفاصل.

مدت زمان لازم برای انجام ماساژ سوئدی:

ماساژ سوئدی میتواند اهسته و یا قدرتمند باشد که بستگی به شیوه شخصیِ ماساژور و انتظار شخص از ماساژ دارد. بیشتر اشخاص به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه تحت ماساژ سوئدی و یا ماساژ عمقیِ عضلات قرار می گیرند؛ ولی ۷۵ تا ۹۰ دقیقه زمان مناسب برای کار با عضلات توسط ماساژور و کسب نتیجه مناسب است.

چند نکته پیش از آغاز ماساژ دادن:

1. ایجاد محیطی گرم، ارام و راحت

2. استفاده از سطح ثابت راحت مانند تخت، میزماساژ یا تشک صاف برای فرد.

3. استفاده از روغن ماساژ، روغن بچه برای تازه کار ها بهترخواهد بود.

4. استفاده از چند حوله برای دراز کشیدن بر روی آن ها و همچنين برای پوشانیدن بدن.

5. استفاده از کوسن ها یا بالش ها

6. ازماساژ دادن پوست اسیب دیده ، جوشدار یا قسمتهایی که احتمال انتقال عفونت وجود دارد پرهیز کنید.

7. از فشارمستقیم برقسمتهای استخوانی پرهیز کنید.

8. روی هرقسمتی از بدن را که خوب کارنمیکند با حوله گرم بپوشانید.

9. نخست روغن ماساژ را بر روی دستهایتان بریزید وسپس یکمرتبه اعمال ماساژ را آغاز کنید. یک دست راهمیشه روی شخص نگه دارید.

10. همچنين به علامت های قرمز کمردرد توجه داشته باشید.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”88410″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *