0
021284284

ساخت پهپاد رباینده توسط دانشمند ایرانی

سامی‌ کامکار، دانشمند ایرانی، پهپادی با نرم‌ افزار سفارشی خود اصلاح کرده که به آن امکان جستجوی سیگنال‌های بی‌سیم دیگر پهپادها و کنترل آنها را حین پرواز می‌دهد.وی با استفاده از نرم افزار SkyJack، پهپادParrot AR.Drone ۲ را با اهداف خود سازگار کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سامی کامکار، در حوزه نرم‌ افزار نامی آشنا است و جدیدترین کار وی شامل تجهیز پهپاد مزبور با یک رایانه Raspberry Pi، یک یو اس‌ بی و دو آداپتور بی‌ سیم بوده که سپس نرم‌افزار SkyJack را بر روی آن آپلود کرده است.
این نرم‌افزار برای ابزار لینوکس طراحی شده و چند برنامه‌ پشتیبانی را برای ربودن هر نوع پهپاد در یک میدان هوایی مدیریت می‌کند.
زمانی که این پهپاد فعال شود، یکی از آداپتورهای بی‌سیم، هر نوع ارتباط بی‌سیم نزدیک را در طیفی از پیش‌تعریف‌شده کشف کرده و ارتباطات مرتبط با دیگر پهپادها را شناسایی می‌کند.
این فناوری سپس به صورت خودکار ارتباط این پهپادها را با مالکانشان قطع می‌کند، در همان حال، آداپتور دیگر یک شبکه بی‌سیم ایجاد کرده و به گونه‌ ای به پهپادهای ناتوان متصل می‌شود که گویی مالک اصلی آنهاست.
پس از آن، کنترلر به این پهپادها دسترسی کامل داشته و می‌تواند دستورات زبان برنامه‌ ریزی Javascript را با استفاده از یک تبلت یا لپ‌تاپ صادر کند. همچنین مالک جدید می‌تواند مسیر و سرعت گروگان‌ های خود را تغییر دهد.
نرم‌افزار SkyJack همچنین می‌تواند بر روی رایانه رومیزی برای ربودن هر نوع پهپادی که در طیف هوایی خاص پرواز می‌کند، عمل کند، اما بدیهی است که روی یک بستر سیار بیشتر سازگار می‌شود.
این نرم‌افزار دارای محدودیت‌های خاص خود است، زیرا فقط می‌تواند اهداف را در طیفی از نشانی‌های از پیش‌تعریف‌شده MAC در یک شبکه غیرایمن انتخاب کند.
در حال حاضر این نرم‌ افزار قادر است، فقط کنترل دیگر پهپادهای Parrot را در اختیار داشته باشد، زیرا تمامی آنها از بلوکی از نشانی‌های MAC استفاده می‌کنند.
کامکار، دستورکارهای دقیق را بر روی وب‌ سایتش به همراه کد منبع ارائه داده و این دستور کارها رایگان قابل‌ دانلود است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *