0
021284284

آموزش طراحی سیستم های هیدرولیک: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی طراحی سیستم های هیدرولیک

هیدرولیک (به انگلیسی: Hydraulics) یک مبحث مهندسی بین‌رشته‌ای است که به روش‌های کاربردی استفاده از سیالات تحت فشار می‌پردازد.سامانه‌های هیدرولیک که یکی از ۲ زیرمجموعه کلی سامانه‌های انرژی سیالات هستند (نوع دیگر پنوماتیک است)، برای انتقال انرژی استفاده می‌شوند. مزیت هیدرولیک نسبت به روش‌های انتقال انرژی مکانیکی و الکتریکی، قابلیت افزایش نیرو در حین انتقال و تغییر سریع جهت حرکت است؛ از آنجا که در هیدرولیک انتقال انرژی با کمک یک سیال هیدرولیک انجام می‌شود و سیالات به طور کلی قابلیت شکل‌پذیری دارند و می‌توان آن‌ها را از مسیرهای دلخواه عبور داد.چون آموزش وظیفه و رسالت ماست و دانستن آغاز راه توانستن است، پیوسته در تلاشیم تا انواع برنامه های آموزشی را تدوین و با بالاترین کیفیت برگزار نماییم .بدین منظور, دپارتمان مکانیک بنیاد آموزش مجازی ایرانیان  دوره  تخصصی هیدرولیک را جهت  کارخانجات و شرکت ها و نهادها و ستادهای مختلف در سراسر کشور تالیف نموده است.  نیاز فروان صنعت به دوره آموزشی طراحی سیستم های هیدرولیک خلاء های مشاهده شده در صنعت و نبودن دوره های کاربردی و اثر بخش باعث تعریف این دوره آموزشی شده است . این دوره دقیقا بر اساس سرفصلهای شرکتهای معتبر و فعال در زمینه هیدرولیک تدوین شده است.

آموزش مجازی طراحی سیستم های هیدرولیک : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی طراحی سیستم های هیدرولیک و اخذ مدرک معتبر طراحی سیستم های هیدرولیک را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
unnamed file

هیدرولیک عملی است که در آن از نیروی مایعات تحت فشار برای انجام کار استفاده می شود. به عبارت کلی تر می توان گفت هیدرولیک یعنی «انجام کار توسط مایع تحت فشار یا حرکت».

هیدرولیک از لحاظ قدرت در صنعت در رتبه نخست قرار دارد به عبارتی قوی ترین نیروی موجود جهت انجام کار است و کارهایی را که برای انجام آن ها نیاز به نیروی زیادی است توسط سیستمهای هیدرولیک انجام میدهند.

دوره آموزش مجازی طراحی سیستم های هیدرولیک برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک طراحی سیستم های هیدرولیک را اخذ نمایید.

برای طراحی یک سیستم هیدرولیک باید با توجه به نیاز مشتریان طراحی اولیه انجام شود بعد از مورد تایید قرار گرفتن طرح اولیه بایستی المانهای مدار انجام شود.در مرحله بعد مواردی موردهای مهم در یک طراحی مناسب شیرآلات، جک هیدرولیک، مخزن می باشد.

مهمترین موارد که باید در طراحی در نظر داشت عبارتند از ساده بودن در توانایی، موثر و کارآمد باشد، هزینه پایین، توانایی سرویس دهی، نگهداری و تعمیرات می باشد. همه این موارد شاید در دید اول ساده به نظر برسند اما در طراحی سیستم هیدرولیک بسیار ضروری هستند. وقتی در یک طراحی قطعات کمتری به کار برود حاصل آن خرابی کمتر در اجزاء سیستم می شود. زمانی که خرابی در سیستم کمتر شود در نتیجه توانایی و کارایی سیستم بالا می رود.

زمانی که در یک سیستم کاهش فشار اتفاق می افتد در سیستم هایی که ب اجزاء کمتر طراحی شده اند این افت فشار باعث افزایش کارایی سیستم می شود. به کار بردن قطعات کم یعنی پایین آمدن هزینه و افزایش کارایی سیستم می باشد.

طراحی ساده:

سادگی در طراحی و ساخت یک سیستم همانطور که باعث پایین آمدن هزینه ها می شود اینگونه برداشت نشود که سیستم نیاز به سرویس و مراقب و نگهداری ندارد. سیستم های هیدرولیک حتما به سرویس دهی و حفاظت نیاز دارند. وقتی یک سیستم هیدرولیک طراحی می شود بایستی به سهولت سرویس کردن سیستم هیدرولیک و نگهداری این سیستم توجه خاص شود.

یک طراح فنی سیستم هیدرولیک باید اطلاعات دقیق و کامل درباره قطعات و کار هر کدام داشته باشد و در بکار بردن قطعات از بروزترین مدل های موجود در بازار استفاده کند. یک طراح باید شرایط کاری و محیطی و امکان دسترسی به نیروهای کار را در نظر بگیرد زیرا همه این موارد عامل مشخص کننده در طراحی سیستم هیدرولیک هستند.

شرایط طراحی سیستم هیدرولیک:

یک طراح باید اطلاعات مورد نیاز و اساسی را از طریق منابع معتبر با کمک گفتن از افراد توانمند به دست آورد برخی اوقات ممکن است یک خودرو وقتی مورد تست هیدرولیک قرار بگیرد به خوبی عمل کند اما در خارج از میز تست ناتوان و بر عکس عمل کند و توقعات سازنده را برآورده نکند. البته باید قبول کرد که در محیط کار و در عمل تست حتما تفاوت هایی هست. برای مثال یک گیربکس در میز کار تست در دمای محیط ۲۰ درجه بسیار خوب و مناسب کار می کند ولی در فصل سرما وقتی درجه حرارت کاهش پیدا می کند به درستی کار نمی کند حتی ممکن است از کار بیافتد.

یکی از مواردی که در بکارگیری سیستم های هیدرولیکی وجود دارد استفاده نامناسب کاربران از کارکردهایی یک سیستم است و کاری را می خواهند که این قابلیت در طراحی آن لحاظ نشده است. به عنوان مثال یک دستگاه برش ورق برای ورق هایی با ضخامت ۱۰ میلی متر ساخته شده ولی برای ورق هایی با ضخامت ۱۵ میلی متر استفاده می شود و همین کار باعث خم شده تیغه دستگاه می شود.

ایمنی یک مسئله بسیار اساسی در طراحی است و سیستم هیدرولیکی باید به صورت کاملا ایمن طراحی شود. شیرفلکه های مغناطیسی توانایی این را دارند که پمپ را از مدار خارج کنند و زمانی که مدار برق قطع و وصل شود شیر فلکه باید عکس العمل خوبی ارائه دهد. اگر به هر دلیلی ولتاژ برق دچار ایراد شود برای ایمنی پمپ مدار بایستس به صورت اتوماتیک پمپ را خارج کند.

 

برای ایمنی سیستم هیدرولیکی باید از آکومولاتور یا انباره مورد استفاده قرار گیرد، زیرا وقتی مدار از کار بیافتد پمپ انباره عکس العمل نشان می دهد. برای درست کردن جک یا هیدروموتور که در شرایط نامناسبی قرار دارند و آنها را ایمن کنیم می توانیم از انباره کمک بگیریم . اگر طراحی یک سیستم هیدرولیکی طوری باشد که قطعات به صورت مرتبط روی هم سوار شوند، اگر یک قطعه با مشکل مواجه شود تمامی قطعات از کار می افتد.

در سیستم هیدرولیک تمامی قطعات که حرکت می کنند باید به وسیله دکمه های قفل شونده که در داخل قرار دارد نگهداری شوند. بعضی از سیستم های هیدرولیکی هستند که برای قفل کردن قطعات آنها از پین های فولادی به کار برده می شود. تمامی حفاظ هایی که در سیستم هیدرولیکی استفاده می شوند باید طبق مقررات ایمنی و استاندارد طراحی و تولید شوند.

[wp-rss-aggregator sources=”101362″]

دیدگاه کاربران
  • مهرزاد پورموسویان 16 دی 1398

    لطفا دوره های مربوط ب مکانیک دستگاه های حفاری رو با شرح توضیحات اگه موجود هست برام ارسال کنید و درصورت نداشتن دوره این دوره هم برگزار بشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *