0
021284284

آموزش زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت با زبان جاوا اسکریپت: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت با زبان جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی است که درون کدهای HTML قرار می گیرد و بر روی مرورگر بازدید کننده اجرا می شود. این زبان توانایی تغییر در محتویات المانهای نمایش داده شده را بر روی مرورگر فرد بازدید کننده دارد بطوریکه امکان پویا سازی یا دینامیک شدن صفحات بوجود می آید.
اطلاعات پیش نیاز این دوره آشنایی با HTML میباشد.

آموزش مجازی زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت با زبان جاوا اسکریپت : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت با زبان جاوا اسکریپت و اخذ مدرک معتبر زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت با زبان جاوا اسکریپت را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت با زبان جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت زبان برنامه‌نویسی پویا و مبتنی بر شی (Object-based) است که هم سمت کاربر و هم سمت سرور، برای ایجاد تعمال با صفحات وب به کار می‌رود. 

با استفاده از این زبان می توانید صفات‌ استاتیک را پویاسازی نمایید، وب فرم‌های پیچیده را ساده سازی کرده و یا ویژگی‌های تعاملی (interactive) را به وب سایت خود اضافه کنید.

دوره آموزش مجازی زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت با زبان جاوا اسکریپت برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت با زبان جاوا اسکریپت را اخذ نمایید.

JavaScript یا جاوا اسکریپت چیست؟

زبان جاوا اسکریپت یکی از مشهورترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که براساس کدهای HTML تعریف شده است. با استفاده از این زبان می توانید سطح وب سایت خود را به وسیله‌ی امکانات اضافی تعاملی ارتقاء دهید. این زبان به تنهایی و یا همراه با سایر زبان‌های برنامه نویسی استفاده می شود. JavaScript به شما کمک می کند تا صفحات وب آراسته و تعاملی ایجاد کنید. در حقیقت شما با استفاده از جاوا اسکریپت می توانید صفحات استاتیک وبسایت خود را به صفحاتی زیبا و تعاملی تبدیل نمایید.

کجا استفاده می‌شود؟

جاوا اسکریپت عمدتا برای برنامه‌های مبتنی بر وب و مرورگرهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما جاوا اسکریپت نیز فراتر از وب در نرم افزار، سرورها و کنترل‌های سخت افزاری استفاده می‌شود. در ادامه برخی از مواردی که جاوا اسکریپت در آنها پرکاربرد هستند را نام می‌بریم:

1. اضافه کردن رفتار تعاملی به صفحات وب

جاوا اسکریپت به کاربران اجازه می‌دهد تا با صفحات وب ارتباط برقرار کنند. تقریبا هیچ محدودیتی برای چیزهایی که می‌توانید با جاوا اسکریپت در یک صفحه وب انجام دهید وجود ندارد. در ادامه به چندی از این قابلیت‌ها می‌پردازیم.

1. نمایش یا پنهان کردن اطلاعات بیشتر با کلیک یک دکمه

2. تغییر رنگ یک دکمه زمانی که ماوس روی آن قرار می‌گیرد

3. نمایش اسلاید تصاویر در صفحه اصلی وب

4. زوم کردن بر روی یک عکس

5. نمایش تایمر یا شمارش معکوس در وب سایت

6. پخش فایل صوتی و تصویری در یک صفحه وب

7. نمایش انیمیشن‌ها

2. ایجاد برنامه‌های وب و موبایل

توسعه دهندگان می‌‌توانند از فریم‌ورک‌های مختلف جاوا اسکریپت برای توسعه و ساخت برنامه‌های وب و موبایل استفاده کنند. فریم‌ورک‌های جاوا اسکریپت مجموعه‌ای از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت هستند که قابلیت نوشتن کد از قبل را به توسعه دهندگان برای استفاده از ویژگی‌های برنامه‌نویسی روزمره ارائه می‌دهند: به معنای واقعی کلمه یک فریم‌ورک برای ساخت وب سایت‌ها یا برنامه‌های کاربردی وب.

فریم‌ورک‌های محبوب جاوا اسکریپت React، Angular و Vue می‌باشند. بسیاری از شرکت‌ها از Node.js که یک محیط runtime جاوا اسکریپت برروی موتور V8 گوگل کروم می‌باشد استفاده می‌کنند. چند نمونه از مثال‌های مشهور آن: PayPal، LinkedIn، Netflix و Uber می‌باشد.

3. ساخت وب سرورها و توسعه برنامه‌های کاربردی سرور

فراتر از وبسایت‌ها و برنامه‌های کاربردی، توسعه دهندگان همچنین می‌توانند از جاوا اسکریپت برای ساخت وب سرورهای ساده و توسعه زیرساخت‌های back-end توسط Node.js استفاده کنند.

4. توسعه بازی

شما همچنین می‌توانید از جاوا اسکریپت برای ایجاد بازی‌های مرورگر استفاده کنید. اینها یک راه عالی برای تمرین مهارت‌های برنامه‌نویسان مبتدی می‌باشد.

چرا از جاوا اسکریپت در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی؟

به غیر از امکانات نامحدود، دلایل زیادی برای توسعه دهندگان وب برای استفاده از جاوا اسکریپت در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارد:

· جاوا اسکریپت تنها زبان برنامه‌نویسی بومی برای مرورگر وب است

· جاوا اسکریپت محبوب‌ترین زبان است

· پایین بودن threshold برای شروع

· یک زبان سرگرم کننده برای یادگیری

[wp-rss-aggregator sources=”111750″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *