0
021284284

آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی زبان برنامه نویسی سی شارپ

C# از دو زبان C++ و Java متولد شده است! حاوی بسیاری از جنبه های C++ می باشد اما ویژگی های شیء گرایی خودش را از جاوا به ارث برده است.
زبان سی شارپ فرض اش بر این است که شما می خواهید تنها برنامه نویسی شیء گرا انجام دهید و همانند C++ مخلوطی از برنامه نویسی رویه ایی (Procedural) و شیء گرا را نمی خواهید به پایان برسانید. بنابراین باید طرز فکر خودتان را با دنیای شیء گرایی تطبیق دهید.

آموزش مجازی زبان برنامه نویسی سی شارپ : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی زبان برنامه نویسی سی شارپ و اخذ مدرک معتبر زبان برنامه نویسی سی شارپ را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
زبان برنامه نویسی سی شارپ

#C یک زبان برنامه نویسی چند مدلی است که شامل دستوری ، تابعی، عمومی، شیء گرا و جزء گرا است.

در حال حاضر بیشتر برنامه های ویندوز با سی شارپ نوشته شده اند زیرا سی شارپ زیر مجموعه شرکت مایکروسافت بوده و رابطه ی خوبی بین سی شارپ و ویندوز وجود دارد.

دوره آموزش مجازی زبان برنامه نویسی سی شارپ برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک زبان برنامه نویسی سی شارپ را اخذ نمایید.

سی شارپ چیست؟

#C یک زبان برنامه نویسی چند مدلی است که شامل دستوری ، تابعی، عمومی، شیء گرا و جزء گرا است . این زبان توسط شرکت مایکروسافت و از دل فریم ورک .NET مایکروسافت خلق و پرورش یافت و بعد ها توانست استاندارد های ISO و Ecma را دریافت کند و به‌عنوان یک زبان استاندارد تایید شود.

در عین حال زبان C# ، زبان برگزیده مایکروسافت برای ایجاد سیستم عامل ویندوز و ویندوزفون برای سیستم عامل موبایل‌هایی همچون HTC ، مایکروسافت و نوکیا می باشد. این زبان نیز مانند زبان جاوا برای پروژه‌های اقتصادی و بزرگ، انتخاب بسیار خوبی است. گر چه تعداد برنامه نویسانی که به این زبان برنامه نویسی می‌کنند، به پای برنامه نویسان جاوا نمی‌رسد، ولی به لطف پشتیبانی مایکروسافت، این زبان یکی از مدعیان قوی در بین زبان‌های برنامه نویسی است .

کاربرد زبان برنامه نویسی سی شارپ:

اگر بخواهیم درباره کاربردهای زبان برنامه نویسی سی شارپ بنویسیم مطمئنا باید یک کتاب درباره ی آن بنویسیم زیرا سی شارپ یک زبان در سطح کلان است که میتوان از آن برای هر کاری استفاده نمود. از طراحی و نوشتن سایت گرفته تا برنامه نویسی اندروید و ios همه با زبان برنامه نویسی سی شارپ نوشته میشوند.

1. کاربرد زبان برنامه نویسی سی شارپ در ویندوز:

در حال حاضر بیشتر برنامه های ویندوز با سی شارپ نوشته شده اند زیرا سی شارپ زیر مجموعه شرکت مایکروسافت بوده و رابطه ی خوبی بین سی شارپ و ویندوز وجود دارد. و میتوان هر نوع برنامه ای برای ویندوز را از طریق سی شارپ برنامه نویسی نمود.

2. کاربرد زبان برنامه نویسی سی شارپ در وب:

افراد میتوانند از طریق تکنولوژی asp.net هر نوع سایتی را طراحی و پیاده سازی نمود. در حال حاضر سایت های بزرگی مانند دیجی کالا، بلاگفا، ایرانسل، ورزش 3 و بسیاری از سایت هغای دیگر با این زبان برنامه نویسی طراحی شده اند.

3. کاربرد زبان برنامه ننویسی سی شارپ در اندروید:

به کمک این زبان برنامه نویسی میتوان برای هر پلتفورمی برنامه نوشت. در حال حاضر خیلی از برنامه ها و اپلیکیشن های موبایل توسط زامارین نوشته شده است که بهینه شده برای اندروید است.

4. کاربرد زبان برنامه نویسی سی شارپ در ios:

با کدنویسی زامارین میتوان هر برنامه ای برای ios  طراحی نمود. یکی از ویژگی های بارز کدنویسی با زبان برنامه نویسی سی شارپ همین طراحی و برنامه نویسی انواع اپلیکیشن ها است.

5. کاربردهای سی شارپ برای بازی سازی:

در انجین یونیتی میتوان از طریق سی شارپ برای اندروید، ios و ویندوز و وب بازی های زیادی را طراحی نمود.

 با یادگیری زبان سی شارپ و فریم‌ ورک Blazor برنامه های تحت وب خلق کنید:

Blazor نیز یکی دیگر از بخش های فوق العاده در برنامه نویسی وب و web assembly است. Blazor دارای ابزار های تکامل یافته ایست که با استفاده از آنها میتوانید هرچیزی بسازید. Microsoft نیز Blazor را مقدم بر ابزار های دیگری مانند mvc و razer page های قرار داده است و به همین علت Blazor آینده برنامه نویسی وب است. فرصت های شغلی Blazor در سال 2021 قطعا بیشتر از فرصت های شغلی آن در سال 2020 خواهد بود. اگر فقط میخواهید به یادگیری یک چیز بپردازید، همچنان بهترین گزینه ASP.NET و #C، اما اگر برنامه نویس مسلطی هستید توصیه میشود که یادگیری Blazor را آغاز کنید زیرا بهترین گزینه ی موجود برای web assembly است و به علت کامپایل در سطح بایت، امکان ساخت چیز هایی را برای شما فراهم میکند که سابقا با استفاده از javascript و سایت های mvc ممکن نبود.

 چرا برای طراحی برنامه های دسکتاپ به آموزش سی شارپ نیاز است:

در زمان بررسی قابلیت های زبان #C هرگز نمیتوان برنامه نویسی desktop را فراموش کرد. زیرا که هدف اصلی ساخت اپلیکیشن های desktop درواقع ساخت اپلیکیشن های windows است که توسط شرکت Microsoft ارائه شده و، با اینکه زبان های دیگری نیز برای این کار موجودند، درواقع برنامه نویسی سی شارپ بهترین گزینه برای ساخت اپلیکیشن windows است.

با استفاده از NET5.0. و در آینده بسیار نزدیک NET6.0. و Xamarin میتوان اپلیکیشن های ساخته شده برای windows desktop را در سیستم عامل مکینتاش نیز اجرا کرد. با استفاده از ابزار هایی مانند electron میتوان برنامه های #C را در لینوکس نیز اجرا کنید، که البته رسما توسط Microsoft پشتیبانی نمیشود.

چه کسانی سی شارپ کار می‌کنند؟

سی شارپ که یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، مدرن و شئ‌گرا است که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است. این زبان در قلب بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که توسط دات‌نت طراحی شده‌اند نیز قرار دارد. به یاد داشته باشیم که برنامه‌نویسی به زبان سی‌شارپ خیلی شبیه به زبان جاوا است، بنابراین اگر زمینه‌ای در زبان جاوا یا به طور کلی، زبان‌های شبیه به سی دارید، یادگیری سی‌شارپ خیلی برایتان سخت نخواهد بود. میزان رشد زبان C#  در سال ۲۰۱۶ برابر با ۸۸% بود. به جرات می توان گفت اولین زبان برنامه نویسی دسکتاپی در ایران که بیشترین طرفدار رو دارد همین زبان سی‌شارپ هست. زبانی که قدرت بالایی در نوشتن انواع برنامه و اپلیکیشن دارد. شما با استفاده زبان سی‌شارپ می‌توانید انواع برنامه های دسکتاپی، موبایل، وب و . . . را بنویسید. معمولا تعداد زیادی از شرکت ها از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند. وقتی سی شارپ بلد باشید به راحتی می‌توانید ASP.Net یاد بگیرید و راحت برنامه های تحت وب بنویسید. اگر این زبان را در کنار ASP.Net  بلد باشید به جرات می توان گفت که مشکل کار نخواهید داشت. چون روزانه از شرکت‌ها مختلف دنبال برنامه‌نویس سی شارپ و ASP.Net هستند.

چرا سی شارپ؟

1. استفاده گسترده

2. چند سکویی بودن (Cross Platform)

3. بازار کار عالی در ایران

4. بازار کار جهانی خوب

5. دنویسی آسان در ویژوال استودیو قدرتمندترین IDE موجود برای برنامه نویسی

6. با یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ، دیگر نیاز به زبان های دیگر برای برنامه نویسی در پلتفرم های مختلف نخواهید داشت.

7. یک زبان برنامه نویسی مدرن و همه منظوره است.

8. کاملا شی گراست (object oriented)

9. جزء گراست (componentoriented)

10. به راحتی فرا گرفته می شود و یادگیری آن آسان است.

11 . زبان ساخت یافته است (برنامه ها را می توان به اجزا و زیر برنامه های کوچکتر تقسیم کرد)

12. برای تولید برنامه های کارآمد قابل استفاده است.

13. قابل استفاده و کامپایل بر روی انواع کامپیوتر است.

14. بخشی از دات نت فریم ورک است.

[wp-rss-aggregator sources=”111460″]

دیدگاه کاربران
  • bahram 4 بهمن 1398

    سلام خسته نباشید برای این دوره چه مدرکی میتوان دریافت کرد؟ برای مهاجرت قابل قبول هست؟

    • مدیر کل سایت 11 بهمن 1398

      دورد- گواهی داخلی و بین المللی – بله قطعا برای مهاجرت کاربردی است.

  • ساناز 17 اردیبهشت 1400

    سلام امیدوارم خوب باشید، برای دوره سی شارپ اگر برنامه نویسی بلد نباشیم نیاز به پیش نیاز هست یا خیر؟ و ایا برای کار با نرم افزار یونیتی میتوان با اتمام این دوره از سی شارپ استفاده کرد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *