0
021284284

آموزش رادیوشیمی و شیمی هسته‌ای: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی رادیوشیمی و شیمی هسته‌ای

دوره رادیوشیمی و شیمی هسته‌ای  پرتو را از دیدگاه اتمی و مولکولی بررسی می‌کند و شامل تحول عنصری و اثرات واکنش، همچنین خواص فیزیکی، بهداشتی و پزشکی می‌باشد. دانش پذیران از این دوره کلاسیک که پوشش جامعی از تاریخچه و اصول علمی تا تحولات اخیر صورت‌گرفته ارائه می‌دهد؛ بهره خواهند برد.

آموزش مجازی رادیو شیمی و شیمی هسته ای : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی رادیو شیمی و شیمی هسته ای و اخذ مدرک معتبر رادیو شیمی و شیمی هسته ای را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
unnamed file

شیمی هسته ای به پدیده های که ویژگی شیمیایی دارند و هسته اتم مستقیما در آنها شرکت دارند اطلاق می شود.

رادیوشیمی مجموعه پدیده ها و واکنشهایی که بر اثر پرتو تابیده از هسته اتم روی می دهد را شامل می شود

دوره آموزش مجازی رادیو شیمی و شیمی هسته ای برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک رادیو شیمی و شیمی هسته ای را اخذ نمایید.

رابطه بین شیمی هسته ای و رادیوشیمی:

 
شیمی هسته ای به پدیده های که ویژگی شیمیایی دارند و هسته اتم مستقیما در آنها شرکت دارند اطلاق می شود . رادیوشیمی مجموعه پدیده ها و واکنشهایی که بر اثر پرتو تابیده از هسته اتم روی می دهد را شامل می شود. در اینجا خود هسته مستقیما نقشی ندارد. شیمی هسته ای در واقع بخشی از شیمی فیزیک است که رادیوشیمی یکی از انشعابات آن است و در قالب مطالعات شیمیایی رادیواکتیویته بیان می شود.رادیوشیمی یکی از شاخه های رشته شیمی است که پس از کشف رادیواکتیویته پدید آمد و دریافتند که رادیواکتیویته بجز اثرات فیزیکی ، تاثیرات شیمیایی نیز دارد.
 

امروزه واژه رادیوشیمی مجموع مفاهیم و بخشهای زیر را در بر می گیرد: 

1. بررسی خواص شیمیایی و
2. فیزیکی رادیونوکلئیدها ، عناصر و ترکیبات رادیواکتیو 
3. یافتن روش مناسب برای شناسایی ، جداسازی و تغلیظ عناصر 
4. پژوهش در تغییرات هسته ای
 
استفاده از اورانیوم به شکل اکسید طبیعی آن به سال 79 میلادی بر می گردد یعنی زمانی که این عنصر برای اضافه کردن رنگ زرد به سفال لعابدار استفاده شد (شیشه زرد با یک در صد اورانیوم در نزدیکی ناپل ایتالیا کشف شده است.)
کشف این عنصر به شیمیدان آلمانی به نام مارتین هنریچ کلاپرس اختصاص داده شد که در سال 1789 اورانیوم را به صورت قسمتی از کانی که آن را pitchblende نامید کشف شد. نام این عنصر بر اساس سیاره اورانوس که هشت سال قبل از آن کشف شده بود برگزیده شد .این عنصر در سال 1841 به صورت فلز جداگانه توسط eugne melchior peligot استفاده شد.
در سال 1896 Henri Becquerel فیزیکدان فرانسوی برای اولین بار به خاصیت رادیو اکتیویته آن پی برد. 
در پروژه Manhattan نامهای Tuballoy و Oralloy برای اورانیوم طبیعی و اورانیوم غنی شده بکار برده شد. این اسامی هنوز نیز برای اورانیوم غنی شده و اورانیوم طبیعی بکار برده میشوند.

[wp-rss-aggregator sources=”100769″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *