0
021284284

بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد عوامل «صرفه‌جویی» و «اثربخشی» را به ابعاد سنتی بودجه‌ریزی اضافه می‌کند. این نظام بین «کارایی» و «اثربخشی» تمایز قایل می‌شود. در«کارایی» استفاده مفید از منابع مورد نظر است، در حالی که «اثربخشی» با عملکرد مرتبط است. در بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد طبقه‌بندی عملیات به نحوی است که هدف‌ها شفاف‌تر بیان می‌شوند، ارزیابی بودجه آسان‌تر بوده و در روش هزینه‌یابی آن ارتباط بین داده و ستانده مورد توجه قرار می‌گیرد. مهم‌ترین هدف نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد اصلاح نظام مدیریت بخش عمومی و افزایش اثربخشی مخارج این بخش است. این مقاله در سه بخش کلی ارائه شده است. در بخش اول به تعاریف و واژه‌های مهم بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد اشاره می‌شود. در بخش دوم،‌ مبانی و اصول بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد بررسی شده، و در بخش سوم ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در مرحله اول کاربرد نظام بودجه‌ریزی عملکرد در ایران، پیشنهادی درخصوص اجرای مرحله دوم این نظام ارائه می‌شود.
version:99.00.1

آموزش مجازی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی بودجه ریزی بر مینای عملکرد و اخذ مدرک معتبر بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

دیدگاه کاربران
  • حسن آبادی 16 شهریور 1399

    سلام
    بنده حسن ابادی هستم مولف کتاب مدل جامع بودجه ریزی عملیاتی و چند کتاب مرتبط دیگر در این حوزه و با بیست سال سابقه مشاوره در پیاده سازی این سیستم در صورتیکه مایل هستید می توانم به عنوان مدرس در این دوره به شما کمک کنم.
    موفق باشید

    • با سلام و احترام: خواهشمند است جهت همکاری به سایت استادباما مراجعه نمایید و راهنمای آنرا مطالعه فرمایید :
      استاد باما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *