0
021284284

آموزش باستان شناسی + دوره آموزشی باستان شناسی + مدرک باستان شناسی

دوره باستان شناسی + مدرک باستان شناسی:

باستان‌شناسی (به انگلیسی: archaeology) شاخه‌ای از علومِ اجتماعی است که به مطالعه یِ گذشته از طریقِ مدارکِ مادّی می‌پردازد.واژه یِ انگلیسیِ archaeology از واژه یِ یونانیِ arkhaiologia به معنیِ بحث دربارهٔ یِ چیزهایِ قدیمی آمده است، اما امروزه معنایِ آن تغییر کرده و به پژوهش در زمینه یِ گذشته یِ انسان، بر اساسِ بقایایِ مادیِ باقی مانده از او، اطلاق می‌شود. باستان شناس می تواند در یک زمینه جغرافیایی خاص ( مانند ایران شناسی)، یا یک دوره تاریخی خاص (مانند دوره هخامنشی) و یا یک نوع اشیای باستانی (مانند سفالگری) تخصص داشته باشد.اگر عاشق تاریخ بوده و از کاوش و جستجو لذت می برید،دوره آموزشی باستان شناسی ایده آل شماست!

نکته:دوره دارای ۴۷۸ دقیقه فایل صوتی می باشد

آموزش مجازی باستان شناسی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی باستان شناسی و اخذ مدرک باستان شناسی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
دریافت مشاوره رایگان + ثبت نام تلفنی:
باستان شناسی
  • دوره آموزش مجازی باستان شناسی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک باستان شناسی را اخذ نمایید.

مطالعه در آثار گذشتگان و یادمانهای تاریخی و باستانی در جهت شناسایی هویت ملی و بازسازی فرهنگهای باستانی را باستان شناسی گویند.

باستان شناس محققی است‌ که‌ شواهد لازم‌ را برای‌ تحقیقات‌ خود را از طریق‌ بررسی‌ ، پژوهش‌ و کاوش‌ در نقاط‌ مختلف‌ جهان‌ که‌ روزی‌ محل‌ تردد، سکونت‌ یا هر نوع‌ فعالیت‌ انسانی‌ بوده‌ است‌، به‌ دست‌ می‌آورد‌

تعریف باستان شناسی + مدرک باستان شناسی

باستان شناسی از یك سو مسیر تاریخ را تعیین می كند و از سوی دیگر مادر تاریخ است. روشن كردن گذشته هر جامعه از جهت مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و یا مذهبی از اصول اساسی این رشته است. هدف از تحصیل در این رشته، تربیت نیروی متخصص و كارآمد برای بررسی و شناسایی آثار تاریخی و كاوشهای باستان شناسی در مناطق مختلف كشور، همچنین تامین كادرهای تحقیقی، فرهنگی و هنری سازمانی مربوط می باشد. رشته باستان شناسی در مقطع كارشناسی به مطالعه آثار باستانی سه دوره پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی می پردازد. دانشجویان در طی چهار سال با آثار باستانی دوران پیش از تاریخ ایران، بین النهرین و مصر و تمدن و فرهنگ اسلامی آشنا می شوند.

باستان‌شناس فردی است كه در محل‌های باستانی كاوش می‌كند، یافته‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهد و پس از تعیین ارزش مادی و معنوی و تخمین قدمت آثار، آنها را در بازارهای عتیقه به فروش می‌رساند.

در گذشته‌ای نه چندان دور، جامعه ما چنین دیدگاهی نسبت به باستان‌شناس داشت. در واقع مردم باستان‌شناس را با «عتیقه جمع‌كن» یا «عتیقه‌فروش» یكی می‌دانستند. كاری كه بسیاری از شاهزادگان و درباریان دوره قاجار و پهلوی به عنوان یك سرگرمی ساده، برای كسب درآمد بیشتر انجام می‌دادند. اما در حقیقت باستان شناس یك تاجر یا عتیقه ‌جمع‌كن نیست. بلكه‌ یك‌ محقق‌ است‌؛ محققی‌ كه‌ شواهد لازم‌ را برای‌ تحقیقات‌ خود از طریق‌ بررسی‌ ، پژوهش‌ و كاوش‌ در نقاط‌ مختلف‌ جهان‌ كه‌ روزی‌ محل‌ تردد، سكونت‌ یا هر نوع‌ فعالیت‌ انسانی‌ بوده‌ است‌، به‌ دست‌ می‌آورد‌ و سعی‌ دارد تا گذشته‌ را براساس‌ یافته‌های‌ خود بازسازی‌ كند. باستان‌شناسی‌ از یك‌ سو مسیر تاریخ‌ راتعیین‌ می‌كند و از سوی‌ دیگر مادر تاریخ‌ است‌. در واقع‌ روشن‌كردن‌ گذشته‌ هر جامعه‌ از نظر‌ اقتصادی‌، فرهنگی‌، اجتماعی‌، سیاسی‌ یا مذهبی‌ بدون‌ مراجعه‌ به‌ نظر باستان‌شناسان‌ دشوار یا حتی‌ غیرممكن‌ است‌.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”115173″]

دیدگاه کاربران
  • باقی شریفزاده 14 خرداد 1396

    عالی

  • يوسف فرجي 6 اسفند 1396

    جهت ثبت

    • علی باقریان چیمه 1 اسفند 1401

      این کار بسیار عالی میباشد با این کار هم جلوی تخریب مکانهای باستانی میشود.هم جلوی قاچاق اشیائ باستانی. سئوالی دارم ایا با گرفتن این مدرک معتبر با مهردادگستری وترجمه انگلیسی میشه دست به کاووش در مناطق دور افتاده زد و اگر کاووش هاش نتیجه داد چیزی پیدا کرد میراث فرهنگی نسبت به کشفی که کرده چقدر به کاووشگر میدهند ویا میراث فرهنگی پروژههای به افرادی که مدرک آموزشگاه شما رو دارند واگذار میکنن.

  • زانیار کاظمی 12 فروردین 1397

    سلام. این دنیایی گذشتگان عالم جالبیه و برای من جذابه

  • علی هاشمی 23 مرداد 1398

    درود دوست عزیز لطفا اسامی استادان عزیزمان را اعلام بفرمایین .و همچنین نحوه ی ثبت نام را . ممنون

    • ناشناس 14 خرداد 1401

      سلام خیلی اطلاعات مفید بود ولی کاش شرایت ثبت نام رو هم می گذاشتید مثل رده ی سنی و هزینه ی ثبت نام.
      ممنون از سایت خوب شما.

  • رحیم 24 خرداد 1399

    باسلام لطفاابتدایک جلسه رایگان برای علاقه مندان درنظربگیریدبعدثبت نام انجام دهید..که خودم هم ثبت نام میکنم

  • ...... 17 بهمن 1401

    سلام نحوه ی ثبت نام و همچنین شهریه ی ثبت نام رو لطف بفرمائید.

  • میثم مصطفوی 24 فروردین 1402

    با درود؛ من ۴۳ساله هستم ولی خیلی علاقه به گذشته خودم شهرم ؛ کشورم و آئینهای گذشتگان دارم و از سویی چون دید جالبی به مناطق مختلف داشتم همیشه در سفرها جاهایی رو پیدا میکنم ودر مورد آن تحقیق میکنم و میفهمم که بله این مکان روزگاری از آن فلان کاربری را میکرده اند؛ و البته به صورت تجربی هم خیلی اطلاعات کسب کرده ام آیا فکر میکنید با این سن این رشته به کار بنده خواهد آمد! و اینکه توان کاوش به صورت قانونی را داشته باشم میسر میشود؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *