0
021284284

دوره آموزشی انجام عملیات کمک های اولیه Perform first aid operations E-LearningA

انجام عملیات کمک های اولیه شایستگی است درحوزه بهداشت و ایمنی که با کارهایی از قبیل ارزیابی مصدوم، احیاء قلبی – ریوی، کنترل شکستگی و آسیب های عضلانی و آتل بندی، جلوگیری از خونریزی و بانداژکردن زخم در ارتباط می باشد. 

کمک های اولیه اقداماتی است که هر فردی باید بداند تا در زمان وقوع حادثه قبل از رسیدن اورژانس یا پزشک به فرد آسیب دیده کمک کند.

  • نجات و زنده نگهداشتن شخص مصدوم یا بیمار
  • جلوگیری از شدت یافتن عارضه
  • کمک به بهبود حال بیمار تا رسیدن و یا انتقال او به مراکز درمانی
  • همه افراد می‌توانند با آموختن اصول کمکهای اولیه و انجام کمک صحیح و به موقع ، چه بسا باعث جلوگیری از مرگ حتمی مصدومین و یا ازدیاد و شدت یافتن عوارض مختلف گردند.

شخص کمک دهنده نیازی به داشتن اطلاعات پزشکی یا پرستاری ندارد.

unnamed file

آموزش مجازی انجام عملیات کمک های اولیه : امکان ثبت نام در دوره مجازی

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی انجام عملیات کمک های اولیه و اخذ مدرک معتبر انجام عملیات کمک های اولیه را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

کمک های اولیه شامل اقداماتی است که هنگام وقوع حوادث برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به عمل می آید. 

این اقدامات می تواند شامل مواردی ساده مانند: پانسمان زخم و جراحت و یا مواردی مشکل تر نظیر انجام عملیات احیای قلبی – ریوی و… باشد.

اهداف کمک های اولیه، شامل: نجات جان مصدوم، جلوگیری از وخیم تر شدن حال وی، افزایش احتمال بهبودی و کاهش درد و رنج است. 

اگر در حالی که از مکانی عبور می کنید مصدومی بر زمین افتاده باشد یا جلوی چشمان شما سانحه ای رخ دهد، شما چه خواهید کرد؟ 

اگر این فرد جز دوستان و آشنایان یا خانواده شما باشد، چه می کنید؟ 

مسلما اگر شما کسی باشید که با اصول کمک های اولیه آشنایی دارد، می توانید در نقش یک فرشته نجات ظاهر شده و به او کمک کنید، ولی اگر کمک های اولیه ندانید، مجبورید مانند بقیه تماشاچی باشید و افسوس بخورید.

از این رو، یادگیری کمک های اولیه برای تمامی افراد جامعه لازم و ضروری است و شما با استفاده از آموزش، یادگیری، تمرین و تکرار می توانید جان مصدوم را نجات داده، از آسیب های بیشتر جلوگیری کرده، درد و رنج جسمی و روحی وی را کاهش داده و سبب افزایش بهبودی مصدوم شوید.

کمک های اولیه شامل اقداماتی است که هنگام وقوع حوادث، برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به عمل می آید.

 یادگیری کمک های اولیه برای تمامی افراد جامعه لازم و ضروری است و شما با استفاده از آموزش، یادگیری، تمرین و تکرار می توانید جان مصدوم را نجات داده، از آسیب های بیشتر جلوگیری کرده، درد و رنج جسمی و روحی وی را کاهش داده و سبب افزایش بهبودی مصدوم شوید. 

هدف و مزیت ارائه آموزش کمک های اولیه در فرادرس، دسترسی به یک خلاصه کامل و جامع است که با ساده سازی روش های آموزشی، سعی در شناخت و یادگیری بیشتر مخاطبین در زمینه امداد و نجات گردیده است.

 
emdadgar
مقاله های سلامت

امدادگر

[wp-rss-aggregator sources=”88371″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *