0
021284284

نصب دوربین های مداربسته

مرحله اول: خرید دوربین و تجهیزات
قبل از خرید دوربین مداربسته باید نقشه ساختمان و شرایط جغرافیایی ساختمان را بررسی کنید، تا بتوانید نوع و تعداد دوربین های مدار بسته مورد نیاز را محاسبه کنید. انواع دوربین ها و کاربردشان در مطلب معرفی انواع دوربین مداربسته، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها توضیح داده شده است. علاوه بر دوربین ها، تجهیزاتی مثل کابل BNC، پایه دوربین، دستگاه گیرنده DVR، دستگاه گیرنده NVR و کابل IP (برای دوربین های تحت شبکه)، مانیتور برای نشان دادن تصاویر ارسالی از دوربین، هارد برای ضبط تصاویر، نورافکن مادورن قرمز (برای دوربین های دید درشب) و… باید خریداری شوند. لوازمی مثل دریل، پیچ و پیچ گوشتی نیز در نصب دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند.
مرحله دوم: انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین
در مرحله‌ی دوم به آموزش یافتن مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته می‌پردازیم. به طور کلی مکان های مناسب برای نصب دوربین مداربسته به شرح زیرند:
۱) روبه روی درب جلویی و پشتی ساختمان
۲) پنجره های رو به خیابان و کوچه
۳) اتاق های نشیمن و آشپزخانه
۴) راه پله ها
۵) اتاق نگهداری لوازم گران قیمت، اسناد و مدارک مهم
۶) روبروی در تراس و…
موقعیت متناسب نصب دوربین مدار بسته بسیار مهم است. مکان هایی که در ادامه معرفی می شوند، برای نصب دوربین مدار بسته مناسب هستند.
دوربین مدار بسته باید در بالاترین نقطه ساختمان نصب شوند، در این صورت دوربین ها از دسترس خرابکاران و سارقان دور می مانند و همچنین منطقه بزرگ تری را پوشش می دهند.
دوربین های مدار بسته ای که بیرون ساختمان نصب می شوند، بهتر است زیر سایه بان قرار بگیرد تا از آسیب نور آفتاب و بارش برف و باران در امان بماند.
موقعیت نصب دوربین مداربسته باید طوری باشد که لنز آن در مقابل پرتو مستقیم نور خورشید و لامپ قرار نگیرد.
اطراف محلی که دوربین مدار بسته نصب می شود باید خلوت باشد تا مانع دید گسترده دوربین نشود.
بهتر است دوربین مدار بسته در گوشه های ساختمان نصب شود، در این صورت کابل های متصل به آن از دید افراد مخفی می شود.
محل نصب دوربین مدار بسته باید نزدیک به پریز برق و یا دیگر انواع منبع تغذیه باشد.
اگر دوربین مدار بسته در محلی نصب شود که در معرض دید افراد باشد، جلوی فعالیت سارقان گرفته می شود.
مرحله سوم: انجام سیم کشی، نصب صحیح تجهیزات و اتصال آن ها به هم
برای توضیح بهتر روند نصب دوربین مدار بسته، سیستم های امنیتی را به سه دسته کلی آنالوگ، شبکه یا IP و بدون سیم یا وایرلس تقسیم بندی می کنیم. در ادامه طریقه نصب این سه نوع از دوربین های مدار بسته را شرح خواهیم داد.
۱) دوربین مدار بسته آنالوگ
نصب دوربین مدار بسته
شکل شماتیک نصب دوربین های آنالوگ در تصویر بالا نشان داده شده است. پس از نصب دوربین مدار بسته در محل مناسب، سیم برق آن را به منبع تغذیه وصل کنید. از یک کابل BNC برای اتصال دوربین و دستگاه گیرنده DVR استفاده کنید. این کابل از یک طرف به قسمت Output دوربین مداربسته و از سمت دیگر به قسمت Input دستگاه DVR متصل می شود. سپس با یک کابل BNC، قسمت Output دستگاه DVR را به قسمت Input مانیتور وصل کنید. در این مرحله با روشن کردن سیستم دوربین مدار بسته، تصاویر در مانیتور نشان داده می شود. در انتها با استفاده از پوشش های مناسب، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید.
۲) دوربین مدار بسته شبکه یا IP
نصب دوربین مدار بسته
در این سیستم ها از دستگاه گیرنده NVR استفاده می شود. این سیستم ها از یک کابل برای اتصال دوربین و دستگاه NVR استفاده می کنند. این کابل هم تصاویر ویدیویی و هم انرژی الکتریکی مورد نیاز را منتقل می کند. همانند دوربین های آنالوگ، پس از نصب و اتصال قطعات و آزمایش درستی کارکرد سیستم، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید. با انجام این کار علاوه بر زیبایی و ظرافت کار، کابل ها از آسیب بیرونی در امان می مانند. با مشاهده تصویر شماتیک بالا می توانید فرایند نصب را به آسانی انجام دهید.
۳) دوربین مدار بسته بی سیم یا وایرلس
نصب دوربین مدار بسته
برای نصب دوربین مدار بسته وایرلس، نیازی به کابل کشی وجود ندارد. در این شرایط امکان تغییر مکان دوربین به آسانی وجود دارد. برای نصب این دوربین، پس از قرار دادن دوربین در محل مناسب، آن را به منبع تغذیه وصل کنید. یک دستگاه بی سیم که به دستگاه DVR متصل می شود، تصاویر ارسالی از دوربین را دریافت کرده و وارد دستگاه DVR می کند. این تصاویر از طریق سیم از دستگاه DVR به مانیتور منتقل شده و نمایش داده می شوند. مزیت این دوربین ها سهولت در نصب، سهولت امکان جابجایی دوربین مدار بسته و عدم نیاز به پوشاندن کابل می باشد.
اهمیت نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها به منظور نظارت امنیتی بر کسی پوشیده نیست. همان‌طور که در بالا دیدید نصب دوربین مدار بسته کاری نسبتا ساده است ولی اگر بخواهید این کار به سرعت و بدون دردسر انجام شود، نصب دوربین مدار بسته را به کارشناسان حرفه ای و متخصص پویابین بسپارید.



جهت ثبت نام در دوره آموزشی نصب دوربین مداربسته بر روی تصویر فوق کلیک نمایید.
دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد.
پس از پایان گواهی و مدرک معتبر دوره آموزشی نصب دوربین مداربسته  با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید.
مشاوره رایگان: ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۱۳۰۰۰۱۶۸۸ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


مزایای نصب دوربین مدار بسته IP
نصب دوربین مدار بسته آی پی هزینه بیشتری از دوربین مدار بسته آنالوگ دارد. اما مزایایی دارد که خریداران این نوع دوربین را ترجیح می دهند. اگر بخواهیم در مورد نحوه نصب دوربین مدار بسته آی پی صحبت کنیم می توان گفت دوربین مدار بسته آی پی از لحاظ نحوه نصب به دو دسته تقسیم می شود: ۱- دوربین مدار بسته تحت شبکه سیمی ۲- دوربین مدار بسته تحت شبکه بیسیم
اگر دوربین مدار بسته بیسیم را انتخاب کنید که دیگر نیازی به کابل کشی نیست. اما اگر دوربین مدار بسته با سیم را انتخاب کنید برای نصب آن نیاز به کابل کشی و سوکت دارید. انتخاب کابل مناسب در نصب دوربین مدار بسته آی پی بسیار مهم است. کاربرد کابل در نصب دوربین مدار بسته انتقال اطلاعات است و هرچه کابل با کیفیت تر باشد انتقال اطلاعات با سرعت بالاتری انجام می شود. هرچند که کابل مورد استفاده در دوربین تحت شبکه از انواع کابل Cat6 است و این کابل سرعت بسیار بالا و کیفیتی عالی دارد.
علاوه بر کابل برای نصب دوربین مدار بسته آی پی نیاز به کامپیوتر است. امروزه برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته از کامپیوتر استفاده می شود. در واقع با نصب نرم افزار مربوطه امکان کنترل دوربین و همچنین نظارت بر مکان را می توان انجام داد.
نصب دوربین مدار بسته آی پی یا همان تحت شبکه هزینه بیشتری از آنالوگ دارد. اما مزایایی دارد که آن را می توان به دوربین آنالوگ برتر دانست. دوربین مدار بسته آی پی علاوه بر اینکه نصب پرهزینه ای دارد قیمت بالاتری را نیز به خود اختصاص داده است. نصب دوربین مدار بسته آی پی مزایایی همچون قابلیت های نرم افزاری دارد. در واقع با امکان استفاده از نرم افزارهای پیشرفته توسط دوربین آی پی بسیاری از قابلیت ها همچون امکان مشاهده تصویر چندین دوربین به صورت متمرکز، زوم کردن بر روی نقطه ای خاص و یا فردی خاص را فراهم می نماید.
تجهیزات نصب دوربین مدار بسته آنالوگ
نصب دوربین مدار بسته آنالوگ کاری ساده است کافی است فیش ها و کابل ها را وصل کنید و از آن استفاده نمایید. برای نصب دوربین مدار بسته آنالوگ نیاز به کابل دارید که معمولاً از انواع کابل کواکسیال استفاده می شود. وسیله دیگری که برای نصب دوربین مدار بسته بدان نیازمندید دستگاهی به نام DVR است که باید دوربین مدار بسته را توسط کابل به آن وصل کنید. اما کار دستگاه DVR چیست؟
نقش دستگاه DVR در نصب دوربین مدار بسته
دستگاه DVR کار ذخیره سازی اطلاعات را انجام می دهد. در واقع دوربین مدار بسته فیلم های ضبط شده خود را باید در فضایی ذخیره نماید که بتوان بعدا از آن استفاده نمود. بر روی دستگاه  DVR هارد دیسکی قرار داده شده است که برای ذخیره اطلاعات از آن استفاده می شود. برای مشاهده فیلم هایی که بر روی DVR ذخیره می شود باید از یک نمایشگر استفاده کرد.  لذا نمایشگر هم یکی از وسایل مورد نیاز شماست. دستگاه های DVR قابل برنامه ریزی هستند یعنی به این صورت که می توان زمان بندی ضبط را تنظیم کرد و یا می توان رنگ و نور دستگاه را تنظیم کرد. برای نصب دوربین مدار بسته آنالوگ شما می توانید نوع دستگاه DVR را خودتان انتخاب کنید. انواع دستگاه DVR تفاوت هایی که با هم دارند. این تفاوت ها در تعداد دوربین های قابل نصب به دستگاه DVR است. بعضی دستگاه ها تا ۴ دوربین را می توانند پشتیبانی کنند و برخی دیگر تا ۱۶ دوربین را.البته تفاوت دیگر دستگاه های DVR در کیفیت ضبط اطلاعات است.
همانطور که تا به حال متوجه شده اید برای نصب دوربین مدار بسته آنالوگ تجهیزات کمی نیاز دارید و البته نحوه نصب این تجهیزات نیز کار سختی نیست و کار آسانی به شمار می رود. قیمت نصب دوربین مدار بسته آنالوگ و قیمت فروش آن از دوربین مدار بسته تحت شبکه بسیار کمتر است و دوربین آنالوگ از جمله دوربین های ارزان قیمت و قدیمی به شمار می رود.
دوربین های مدار بسته تلویزیونی و انواع آنها
اولین دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۰ برای راهاندازی راکت ها در کشور آلمان به کار گرفته شد، سیستم نصب دوربین مدار بسته برمبنای دوربین های ویدئویی استراتژیک برای ثبت و ضبط شواهد پایه گذاری شده است. با پیشرفت تکنولوژی و ورود نسل جدید این دوربین ها علاوه بر افزایش تعداد، عملکردشان نیز افزایش یافته است.
انوع دور بین های مدار بسته
نصب دوربین مدار بسته آنالوگ یکی از انواع این دوربین هاست که به طور مستقیم سیگنال های آنالوگ را در قالب تصاویر ثبت می کند. سیگنال های آنالوگ این دوربین ها می توانند به انواع دیجیتالی تبدیل شوند و دوربین های آنالوگ باید مستقیما به کارت های ضبط ویدئویی در کامپیوتر وصل شوند و سیگنال آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کنند. برخلاف نصب دوربین مدار بسته آنالوگ، نوع دیجیتال این دوربین ها نیازی به کارت ضبط ندارند آنها با استفاده از سیگنال دیجیتالی با قابلیت اتصال مستقیم به کامپیوتر کار می کنند.
دوربین های IP یا نصب دوربین مدار بسته شبکه ای در دو شکل دیجیتال و آنالوگ به سروری با آدرس IP وصل می شوند. نصب دوربین مدار بسته شبکه ای حاوی دستگاه هایی است که نیازی به خروجی سیگنال آنالوگ ندارد، رزولوشن بالای دوربین های مداربسته تلویزیونی، از ویژگی های مهم این نوع دوربین هاست.
از معمولی ترین نصب دوربین مدار بسته تلویزیونی می توان PAL  و NTSC را نام برد. این دوربین های آنالوگ و دیجیتال به ویدئو سرورهایی به عنوان دوربین های شبکه وصل می شوند اما اندازه تصویرشان برای هر یک استاندارد ویدئویی دارد.
دوربین دیجیتالی و آنالوگ به سرور ویدئو وصل شده و به عنوان دوربین های شبکه عمل می کنند. اما در این مورد اندازه تصویر مربوط به استاندارد دوربین است. از این دوربین های شبکه ای در موارد نظارتی بسیار ارزان استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *