0
021284284

شيوه ارزشيابي پروژه و مصوبات کميته پروژه

شيوه ارزشيابي و مصوبات کميته پروژه
3-1- ارزشيابي پايان نامه
معيارهای ارزشيابی پروژه‌های فارغ التحصيلی منطبق بر مصوبات شوراي تحصيلات تکميلي دانشگاه بدين صورت اعلام می‌گردد:
–    کيفيت علمی: بررسی تاريخچه موضوع و بيان سابقه، ابتکار و نوآوری، ارزش علمی و يا کاربردی، استفاده از منابع و مراجع و ابزارهای کار به لحاظ کمی وکيفی (به روز بودن)، کيفيت نظرات و پيشنهادات برای ادامه پروژه.
–    کيفيت ارايه: تسلط به موضوع و توانايی پاسخگويی  به سئوالات در جلسه دفاع، نحوه ارايه (رعايت زمان، تفهيم موضوع، کيفيت اسلايد و ساير موارد).
–    کيفيت نگارش: انسجام در تنظيم و تدوين مطالب، حسن نگارش و رعايت دستورالعمل، کيفيت تصاوير اشکال و منحنی های استفاده شده.
–    رعايت قوانين نگارش پايان نامه: رعايت کامل قوانين نگارش پايان نامه مطابق با دستورالعمل مصوب کميته تحصيلات تکميلی دانشگاه (ذکر شده در فصل اول).
براي اطلاع از ميزان تاثير هريک از عوامل فوق، به جداول پيوست  در صفحه های 44-47 که به ترتيب براي مقطع کارشناسي ارشد و دکتري تهيه شده است، مراجعه نماييد. براي دانشجويان مقطع کارشناسي، معيارهاي ارزشيابي همانند دانشجويان کارشناسي ارشد ناپيوسته  خواهد بود.
3-2- نکات مهم در ارايه پايان نامه
با توجه به زمان‌بنديهايي که در فصل دوم ارايه شده است، تاخير در دفاع از پروژه و ارايه پايان نامه مشمول جريمه‌هايي به قرار زير خواهد شد.
1-    عدم اتمام به موقع: در صورتيکه دانشجويان ارشد در مهلت ذکر شده حداکثر تا پايان ترم ششم٬ از پايان نامه خود دفاع نکنند، تنها در صورت اخذ مجوز از کميسون موارد خاص دانشگاه فرصت خواهند داشت تا با کسر نمره دفاع کنند. اگر پس از فرصت قانونی  هنوز از پايان نامه دفاع نشده باشد، دانشجو مشمول مقررات آموزشي خواهد شد.
2-    تاخير در تحويل پايان نامه: دانشجويان حداکثر 3 هفته پس از دفاع، فرصت دارند تا پس از اصلاحات اعمالی، پايان‌نامه نهايي را که به تاييد اساتيد راهنما و داوران جلسه دفاع پايان نامه رسيده است را به صورت صحافي شده تحويل دهند. پس از اين موعد، اگر از زمان دفاع بيش از 2 ماه بگذرد و پايان نامه تحويل نگردد (يا با ايرادهاي کلي تحويل شده باشد يا نظرات کميته داوران در نگارش آن رعايت نشده باشد)، نمره مردودي براي پايان نامه منظور خواهد شد.
چند تذکر مهم:
–    محاسبه ميانگين نمره اساتيد و در نظر گرفتن و جمع بندي  نمره مربوط به بخش های ذکر شده در فرم ارزشيابی پايان نامه توسط نماينده تحصيلات تکميلی جلسه دفاع انجام مي‌پذيرد.
–    همچنين منظور کردن جريمه مربوط به عدم اتمام به موقع و ديرکرد تحويل پايان نامه با توجه به تاريخ ثبت نام درس پايان نامه و تاريخ دفاع از پايان نامه انجام می‌شود.
—————————————————————————————
پیروز باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *