0
021284284

دوره آموزشی عکاسی تورهای گردشگری Tours photography E-learning

عکاسی در تورهای گردشگری شایستگی از حوزه گردشگری است که شامل کارهایی از قبیل تبیین مفاهیم پایه عکاسی در تورهای گردشگری، نحوه استفاده از دوربین در عکاسی تورهای گردشگری ، عکاسی تورهای گردشگری ، عکاسی از چشم انداز های طبیعی و عکاسی از اماکن تاریخی و رویدادهای فرهنگی می باشد و با شغل راهنمای طبیعت گردی (اکوتوریسم) در ارتباط می باشد.

در اصطلاح عامه، شغل عکاس را عکاسي گویند.
ازنظر لغوی عکاسی مترادف با روش عکس‌برداری است.
این لغت ترجمه ای است برای واژه فتوگرافی ( photography ) که از ترکیب دو کلمه فتو و گرافی تشکیل شده است.
فتو همان نور است و ثبت و نگارش را گرافی گویند.
به تعبیری فتوگرافی یا عکاسی، ثبت نور و ایجاد تصویر می باشد.

  • عکاسی پرتره
  • عکاسی از طبیعت
  • عکاسی ورزشی
  • عکاسی خبری
  • عکاس علمی
  • عکاسی هنری
  • طبیعت و مناظر ، به خاطر خاطرات سفر و حوادث تجربه شده در یک مکان خاص و در یک لحظه خاص یک موضوع عکاسی مورد علاقه هستند .عکاسی طبیعت ، طیف وسیعی از عکاسی است که در خارج از منزل گرفته شده و به نمایش عناصر طبیعی مانند مناظر، حیات وحش، گیاهان و صحنه های طبیعی و بافت های طبیعت ، اختصاص دارد. عکاسی طبیعت ، تمایل بیشتری به زیبایی شناسی عکس ، نسبت به دیگر ژانرهای عکاسی ، مانند عکاسی تبلیغاتی و عکسبرداری مستند ، دارد. عکاسی طبیعت ، زمینه های مختلفی مانند ، عکاسی حیات وحش ، عکاسی چشم انداز و عکاسی باغ و … را در بر می گیرد . عکس های طبیعت در مجلات علمی ، مسافرتی و فرهنگی مانند مجله ملی جغرافیایی ، مجله ملی حیات وحش و مجله Audubon یا دیگر مجلات خاص مانند عکاس فضای باز و بهترین عکس طبیعت منتشر می شود .از بهترین عکاسان در زمینه عکاسی طبیعت می توان , فرانس لانتینگ ، گالن روول ، مارک گری ، الیوت پورتر و هنر ولف را نام برد . تاریخچه عکاسی ، به زمانی باز می گردد که عکاسی به عنوان یک پدیده علمی متولد شد ، به عنوان یک صنعت گسترش یافت و به عنوان یک هنر شناخته شد . در واقع عکاسی ، توسط یک نفر اختراع یا کامل نشده است و افراد بسیاری در اختراع عکاسی و زمینه های مختلف آن تلاش کرده اند.

عکاسی از مناظر و طبیعت ، برای عکاسان ( مبتدی و حرفه ای ) بسیار جذاب و چالش برانگیز است.رعایت برخی از نکات و اصول در عکاسی طبیعت به گرفتن عکس های جذاب تر کمک می کند . 1.    متعادل سازی رنگ سفید : تعادل رنگ سفید به تنظیم درجه رنگ دوربین مرتبط است که معمولا مبتدیان در چنین مواقعی از تنظیمات اتوماتیک دوربین استفاده می کنند .دوربین های امروزی در متعادل سازی رنگ سفید بسیار دقیق هستند و اگر اشتباه خاصی هم پیش آید در رایانه قابل ویرایش است . 2.    استفاده از لنز متوسط تله فوتو لنز متوسط تله فوتو ، لنزی با قطر 85 تا 200 میلی متر است که اولین لنزی ست که برای عکاسان مبتدی در زمینه طبیعت و حیات وحش لازم است . 3.    استفاده از لنز های عریض  از آنجا که لنز های عریض ، نمای وسیع تری را در اختیار قرار می دهد بنابراین برای عکاسی مناظر مناسب تر هستند . همچنین این لنزها عمق بیشتری را در تصویر ایجاد می کنند و به عکاس این اجازه را می دهد که با سرعت بیش تری از شاتر استفاده کنند . 4.    استفاده از فیلتر های عکاسی  در عکاسی طبیعت , از بهترین فیلترها می توان به فیلتر پلاریزه (polarizing filters) و فیلترهای کاهنده نور (ND – neutral density) اشاره کرد .فیلتر پلاریزه باعث تیره نشان دادن آسمان و در نتیجه آبی آسمان را در تضاد با سفیدی ابرها بهتر جلوه می بخشد . فیلتر های کاهش دهنده نور نیز از ورود بیش از اندازه نور به لنزهای مورد نظر جلوگیری می کنند و مناسب برای روزهای آفتابی است .  5.    استفاده از افراد درطبیعت  منظور از منظره ، صرفا طبیعت نیست ، بنابراین استفاده از افراد ، جذابیت عکس در طبیعت را بیشتر می کند . مانند دویدن کودکی در طبیعت و یا در حال چیدن یک گل . البته به خاطر داشته باشید که بهتر است از افراد جایی به جز وسط عکس استفاده کنید.

unnamed file

آموزش مجازی عکاسی تور های گردشگری : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی عکاسی تور های گردشگری و اخذ مدرک معتبر عکاسی تور های گردشگری را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

عكاسی تورهاي گردشگري يكي از دوره هاي آموزشي زير مجموعه رشته شغلي گردشگری بوده كه علاوه بر مراكز دولتي در برخي از آموزشگاههاي فني و حرفه اي آزاد نيز آموزش داده مي شود.

شرح شغل:

این شغل شامل مواردی از قبيل تبیین مفاهیم پایه عکاسی در تورهای گردشگری، نحوه استفاده از دوربین در عکاسی در تورهای گردشگری، عکاسی تورهای گردشگری، عکاسی از چشم اندازهای طبیعی و عکاسی از اماکن تاریخی و رویدادهای فرهنگی می باشد.

 وظایف اصلی شغل:

  • تبیین مفاهیم پایه عکاسی در تورهای گردشگری
  • استفاده از دوربین در عکاسی در تورهای گردشگری
  • عکاسی از اماکن تاریخی و رویدادهای فرهنگی

 مشاغل مرتبط با دوره: این شغل با مشاغلی نظیر دوره راهنمای عمومی گردشگری، راهنمای گردشگری فرهنگی و راهنمای گردشگری سلامت مرتبط می باشد.

 وضعيت كنوني وآینده شغلی: ( از نظر: اشتغال- سرمایه مورد نیاز-حمایتهای مالی و قانونی)

وضعیت این شغل از نظر اشتغال در شهرستانهایی که صنعت توریسم در آنها مناسب باشد خوب می باشد و در شهرهایی که توریست ندارد خوب نمی باشد و آینده شغلی آن هم بستگی به صنعت توریسم در ایران دارد که به چه سمت و سویی برود که در صورت شکوفا شدن صنعت توریسم وضعیت آن خوب خواهد بود. (به سايت o*net نيز مراجعه شود)

 ميزان درآمد شاغل:

میزان درآمد این شغل بستگی به وضعیت شهرستان مورد نظر از لحاظ توریسم دارد که در صورت توریستی بودن شهرستان در آن صورت می تواند درآمدی در حدود پایه وزارت کار حداقل داشته باشد.

bama step
akasi
مقاله های ورزش و هنر

عکاسی

عکاسی
مقاله های ورزش و هنر

عکاسی

[wp-rss-aggregator sources=”87670″]

دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *