0
021284284

بازار کار رشته مهندسی تکنولوژی و آبادانی روستاها

 

بررسی مشخصات جغرافیایی و جمعیتی کشور نشان می دهد که بخش عمده ای از جمعیت کشور در روستاهای بزرگ و کوچک زندگی می کنند.
روستاها و تمرکز یکنواخت مردم در این بخش ها طبعا امکان خدمات رسانی را با دشواری روبرو می نماید از طرف دیگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لزوم توجه به اقشار زحمتکش مستقر در روستاها و ایجاد طرحهای مختلف عمرانی به منظور بهبود شرایط زندگی و افزایش تولیدات کشاورزی مورد توجه و تاکید مسئولین و برنامه ریزان کشور می باشد برای انجام پروژه های عمرانی در زمینه های مختلف از جمله راه سازی ، انجام طرحهای جامع روستایی و ارائه طرحهای معماری مطلوب ، مناسب با شرایط اقلیمی نقاط مختلف کشور ، ساخت ساختمانهای مقاوم و مناسب (مسکونی ، مراکز پزشکی درمانی ، فرهنگی و… ) جمع آوری و انتقال و توزیع آب ، اجرای چاه و اصلاح قنوات، راه اندازی ماشین آلات و… نیاز به افراد متخصص در رشته های مختلف می باشد. 
پراکندگی روستاها و حجم محدود و جمعیت متمرکز در این نقاط امکان اعزام تعداد زیادی افراد متخصص که برنامه کار و شرح وظایف کامل و کافی ندارند را بسیار دشوار می نماید.
جهت گیری کلی برنامه کارشناسی آبادانی روستاها برآن است فارغ التحصیلان این دوره بعد از طی مباحث عمومی و کلی دروس مهندسی ، در حد نیاز روستاها آشنایی و تبحر بر مسائل : معماری روستاها و طرحهای جامع روستایی ، مسائل عمرانی (ایجاد ساختمانهای مقاوم و بهسازی ساختمانها ) راهسازی و جمع آوری و انتقال آب و استفاده از روشها و ماشین آلات مناسب در امور کشاورزی پیدا نمایند.
طول متوسط دوره این مجموعه 3 سال است . طول هر نیمسال تحصیلی 16 هفته آموزش کامل می باشد . هر واحد درسی نظری به مدت 16 ساعت و عملی به مدت 32 ساعت و کارگاهی به مدت 48 ساعت در طول هر نیمسال تحصیلی می باشد.
فارغ التحصیلان این دوره می توانند در بخشهای دولتی و خصوصی مانند مراکز و سازمان¬های زیر انجام وظیفه نمایند.
• شورای عالی روستاها 
• وزارت جهاد کشاورزی
• محیط زیست 
• خدمات روستایی

دوره های آموزشی مربوطه :
دوره آموزشی نرم افزار Autodesk Revit
نرم افزار مهندسی Revit که توسط شرکت نام آشنای Autodesk طراحی شده است ابزاری قدرتمند برای مهندسین عمران و معماری می باشد. این نرم افزار دارای ابزارهای دقیقی برای طراحی و ساخت سازه های کارآمدتر می باشد.
enrollment-cap
 
دوره آموزشی کار با نرم افزار ArchiCAD
یکی از بهترین نرم افزار ها در زمینه معماری و ساخت ساختمان ها نرم افزار ArchiCAD 13 می باشد که کار با آن برای افرادی که در این رشته مشغول به تحصیل می باشند بسیار اهمیت دارد .از بخش هایی که در این نرم افزار به شما آموزش داده می شود می توان به آموزش در رابطه با Slab ها، آموزش مدل سازی دیوار و سقف آموزش مدل سازی درب و پنجره ها اشاره کرد .
 
enrollment-cap
 
دوره آموزشی عکاسی معماری
دردوره عکاسی معماری یک روش دیجیتالی به دانش پذیران آموزش می‌دهد که چطور تصاویر باکیفیتی از داخل و بیرون ساختمان‌ها بگیرند.
آموزش های گام‌به‌گام به شما کمک می‌کند تا نحوه انتخاب نوع مناسب دوربین، استفاده موثر از آن و توسعه و دستکاری تصاویر خود را یاد بگیرید.
این دوره‌ آموزشی کامل با یک معرفی از دنیای تصاویر دیجیتال و ملاحضات زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد آن، آغاز می‌شود. شامل دستورالعمل‌های دقیق درزمینه نحوه عکسبرداری از فضای بیرونی و داخلی ساختمان از هر مقیاس و در هر شرایط نورپردازی می‌باشد
به جهت به روز نگهداری این دوره منبع آموزشی در قالب زبان اصلی ارائه میگردد لذا آشنایی به زبان انگلیسی جهت شرکت در این دوره توصیه میگردد.
enrollment-cap
 
 
دوره آموزشی ۳DMax
می توان نرم افزار ۳D Max را معروفترین و قویترین برنامه های خلق تصاویر ۳ بعدی در زمینه معماری و انیمیشن سازی دانست .
دانشجویانی که قصد شرکت در این دوره را دارند می بایست از قوه تخیل مناسبی برخوردار بوده تا بتوانند آنچه را در ذهن پرورانده با کمک ابزارهای توانمند این نرم افزار در دنیای مجازی خلق نمایند.
پس از گذراندن این دوره دانشجویان توانایی خلق انواع اجسام ۳ بعدی ، به حرکت در آوردن این اجسام و ساختار کلی انیمیشن سازی و توانایی ورود نقشه های ساخته شده ۲ بعدی به این نرم افزار و تبدیل آنها به حالت ۳ بعدی را دارا می باشند .
این نرم افزار به طور گسترده ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت بازی های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه استفاده می شود و بزرگترین قابلیتش امکانات خوب مدل سازی می باشد.
enrollment-cap
 
 
 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *