0
021284284

آموزش مهارت های سبک زندگی سالم: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مهارت های سبک زندگی سالم

مهارت های زندگی توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند در موقعیت های گوناگون، عاقلانه و درست رفتار کنیم؛ به طوری که با خود و دیگران سازگارانه ارتباط برقرار کنیم و بدون استفاده از خشونت بتوانیم مسایل پیش آمده را حل نماییم و ضمن به دست آوردن موفقیت در زندگی، احساس شادمانی داشته باشیم. به همین منظور باما بسته آموزش الکترونیک مهارت های زندگی را تهیه نموده شما با مطالعه و استفاده از نرم افزار آموزشی ایباما می توانید پس از ارزیابی گواهینامه آموزشی معتبر اخذ نمایید.

آموزش مجازی مهارت های سبک زندگی سالم : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مهارت های سبک زندگی سالم و اخذ مدرک معتبر مهارت های سبک زندگی سالم را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مهارت های سبک زندگی سالم

فرآیندی است که افراد را قادر می‌سازد توانائی و فعالیت‌ خود را بهبود و وضعیت سلامت خود را افزایش دهند.

رهایی از بی‌ هدفی، کسالت، نا امیدی و درماندگی و در نهایت کسب رضایت خاطر از خود و زندگی روزمره.

دوره اموزش مجازی مهارت های سبک زندگی سالم برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مهارت های سبک زندگی سالم را اخذ نمایید.

زندگی سالم یعنی چه؟

سبک زندگی سالم ابعاد مختلفی دارد و بعد های روانی ,اجتماعی,معنوی و… را شامل میشود. سازمان بهداشت جهانی سلامت را برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی، و نه فقط نداشتن بیماری و نقص عضو،  را یک سبک زندگی سالم میداند …

همچنین سالم بودن چیزی فراتر از خوردن گاه و بی گاه سالاد یا رفتن به پیاده روی کوتاه مدت هر چند هفته یک بار است و شما نیازمند رعایت موارد مختلفی هستید تا بتوانید سبک زندگی سالم و خوبی داشته باشید.
برای داشتن یک سبک زندگی سالم و خوب در وهله نخست شما باید یک برنامه مناسب با سبک زندگی خودتان تنظیم کنید
همانطور که گفتیم زندگی سالم فراتر از ورزش کردن های بی برنامه و گاه و بیگاه و…است وابعاد گسترده تری از زندگی افراد را شامل میشود.
زندگی سالم به صورتی نیست که بگوییم این زندگی سالم است و ان یکی ناسالم! بلکه سبک زندگی افراد را میتوان یک طیف در نظر گرفت که یک سمت آن زندگی کاملا سالم است و سمت دیگر ان زندگی ناسالم!هر شخصی با توجه به سبک زندگیش در قسمتی از این طیف جای میگیرد,ممکن است شخصی زندگی کاملا سالم و ایده عالی داشته باشد ولی شخصی دیگرسبک زندگی کاملا ناسالم.همچنین شخص دیگری ممکن است درست وسط این طیف قرار گیردو…

برای داشتن یک زندگی سالم و با نشاط لازم است که مواردی را در ابعاد سلامت روانی و جسمانی رعایت کنیم.یعنی به عبارتی نمیشود فقط به جنبه جسمانی انرژِی و وقت گذاشت و ورزش کرد و غذاهای سالم خورد و گفت که من یک زندگی سالم دارم,نه!در کنار رعایت سلامت جسمانی باید توجه ویژه ای هم به سلامت روانی کرد تا به داشتن یک سبک زندگی سالم نزدیک تر شد…

برای زندگی سالم به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

(۱) مهارت خودآگاهی

این مهارت به معنای توانایی و ظرفیتی است که در آن فرد خود و خواسته ها و نیازهای خود را بشناسد و از خصوصیات ، ترس و انزجار آگاه باشد. توسعه خودآگاهی به فرد کمک می کند تا بتواند وجود استرس را تشخیص دهد و این معمولاً یک پیش شرط لازم برای روابط اجتماعی و بین فردی مؤثر و همدلانه و همچنین آگاهی از نقاط قوت و ضعف یک شخص است.

(۲) مهارت تفکر خلاق

یک مهارت خلاق مربوط به سبک های مختلف و خاص تفکر می شود. این نوع تفکر هم به مسئله کمک می کند و هم به تصمیم گیری درست منجر می شود. با استفاده از این نوع تفکر ، راه حلهای مختلفی برای مسئله و پیامدهای آن بررسی می شود. این مهارت فرد را قادر می سازد تا موضوعات فراتر از تجربیات مستقیم خود را کشف کند و حتی اگر مشکلی وجود نداشته باشد و تصمیم گیری خاصی نداشته باشد ، می تواند با انعطاف پذیری و سازگاری بیشتر با زندگی روزمره سازگار شود.

(۳) مهارت های حل مسئله

این مهارت باعث می شود فرد مسئله را به طور دقیق تعریف کرده و راه حل های مناسب را مشخص کند. این امر به فرد امکان می دهد تا به طور مؤثر مشکلات زندگی را حل کنند. مسائل مهم زندگی در صورت عدم فشار ، باعث استرس روانی می شوند که منجر به مشکلات جسمی نیز خواهد شد.

(4)مهارت های ارتباطی

این مهارت های به مجموعه ای از روش ها اطلاق می شود که توانایی برقراری ارتباط موثر را افزایش می دهد. این توانایی به فرد کمک می کند تا با فرهنگ ، اجتماع و موقعیت خود به صورت کلامی و غیر کلامی و متناسب با خودش رفتار کند ، به این معنی که فرد می تواند نظرات، عقاید، خواسته ها، نیازها و احساسات خود را بیان نموده و در صورت لزوم بتواند از دیگران سؤال کند. راهنمایی و کمک به دیگران در صورت لزوم عامل مهمی در ایجاد یک رابطه سالم است.

(5) مهارت های بین فردی

این مهارت به توانایی تعامل مثبت با افراد به ویژه اعضای خانواده اشاره داد. این توانایی به ایجاد یک رابطه بین فردی مثبت و مؤثر با سایر افراد کمک می کند. یکی از اینها توانایی ایجاد دوستی است، که نقش مهمی در سلامت روان، سلامت اجتماعی و روابط گرم خانواده به عنوان منبع مهمی از روابط بین فردی ایفا می کند.

(6) مهارت های مدیریت عاطفی

این مهارت ها به توانایی شناخت احساسات و تأثیر آنها بر رفتار دارد. این مهارت ها این امکان را به فرد می دهد تا احساسات را در خود و دیگران بشناسند ، بداند که چگونه احساسات بر رفتار تأثیر می گذارند و به احساسات مختلف پاسخ مناسب دهد. عدم مواجهه با حالات عاطفی مانند غم ، عصبانیت یا اضطراب ، تأثیر منفی بر سلامت جسمی و روانی خواهد گذاشت و پیامدهای منفی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

(7) مهارتهای مقابله با استرس

این مهارت های نیز به یادگیری برای کنار آمدن با استرس و فشارهای زندگی اشاره دارد. این توانایی شامل شناخت فشارهای مختلف زندگی و تأثیر آنها بر فرد است. شناسایی منابع استرس و چگونگی تأثیر آن بر انسان ، فرد را قادر می سازد تا با اعمال و رفتارهای خود، فشار و استرس را کاهش دهد.

(8) مهارتهای تصمیم گیری

این مهارت ها به یادگیری تصمیم گیری و اهمیت آن در زندگی اشاره دارد. این توانایی به فرد کمک می کند تا به طور مؤثر تصمیم گیری کند. اگر کودکان و نوجوانان بتوانند به طور جدی در مورد اقدامات خود تصمیم بگیرند ، جنبه های مختلف انتخاب را بررسی کنند و عواقب هر انتخاب را ارزیابی کنند ، مطمئناً در سطح بالاتری از سلامت روان قرار می گیرند.

(9) مهارت های تفکر انتقادی

این مهارت ها به توانایی تجزیه و تحلیل عینی اطلاعات با توجه به تجربیات شخصی اشاره دارد. تفکر انتقادی توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات و تجربیات است. آموزش این مهارت ها ، نوجوانان را قادر می سازد در برابر فشارها ارزش ها، فشارهای گروهی و رسانه های جمعی مقاومت کنند و از آسیب های ناشی از آن خودداری کنند.

[wp-rss-aggregator sources=”110084″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *