0
021284284

آموزش مباحث آموزشی ایمنی مواد غذایی HACCP: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مباحث آموزشی ایمنی مواد غذایی HACCP

استاندارد HACCP برای سازگاری شما با قوانین ملی یا بین‌المللی ایمنی غذا مهم است. این استاندارد یک ابزار مدیریت ریسک فراهم می‌کند که از سایر استانداردهای سیستم‌های مدیریت صنایع غذایی– مثل ایزو۲۲۰۰۰– پشتیبانی می‌کند. HACCP فرایندهای تولید خوب برای بخش غذا را مشخص کرده و برای مشارکت در تجارت بین‌المللی مفید است. این استاندارد به‌ویژه برای تولیدکنندگان، سازندگان، صنایع فراوری، و خدمات غذایی مفید است.
HACCP چیست؟
از این ابزار مدیریت ریسک برای مدیریت ریسک‌های ایمنی غذا استفاده می‌شود یک سیستم HACCP به شما امکان می‌دهد تا خطرات را شناسایی کرده و کنترل‌هایی برای مدیریت آنها در زنجیره تأمین تولید خود ایجاد نمایید. این استاندارد شامل مقتضیات «کمیته تغذیه کدکس»  (CAC) که توسط سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد به‌منظور یکی کردن استانداردها، دستورالعمل‌ها، و آیین‌نامه‌های بین‌المللی غذا برای انجام تجارت تنظیم شده می‌باشد. از این استاندارد می‌توان برای پشتیبانی مقتضیات استاندارد مدیریت، مثل ایزو۲۲۰۰۰ (مدیریت ایمنی غذا) استفاده نمود.

آموزش مجازی مباحث آموزشی ایمنی مواد غذایی HACCP: امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مباحث آموزشی ایمنی مواد غذایی HACCP و اخذ مدرک معتبر مباحث آموزشی ایمنی مواد غذایی HACCP را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مباحث آموزشی ایمنی مواد غذایی HACCP

HACCP اصول کلی بهداشت غذایی را از طریق مصرف نهایی تامین می‌کند و کنترل‌های بهداشتی کلیدی در هر مرحله را برجسته می‌کند.

اجرای صحیح استاندارد HACCP به کاهش احتمال شکایت مشتری و یا خطرات بالقوه ای که ممکن است از مواد خام و خطای انسانی حاصل شود، کمک می‌کند.

دوره آموزش مجازی مباحث آموزشی ایمنی مواد غذایی HACCP برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مباحث آموزشی ایمنی مواد غذایی HACCP را اخذ نمایید.

استاندارد HACCP چیست؟

شناسایی خطرات بالقوه و یافتن نقاط بحرانی راهی برای حصول اطمینان از این است که تمامی مراحل حمل و نقل مواد غذایی به صورت ایمن انجام می‌شود. تحلیل خطر و کنترل بحران یک روش عملی برای جلوگیری از همه خطرات زیستی، شیمیایی و فیزیکی در سراسر مراحل زنجیره حمل و نقل مواد غذایی از تولید، پردازش، بسته‌بندی و توزیع است.

گواهینامه HACCP تعهد خود را برای تولید در غذاهای سالم به مشتریان نشان می‌دهد. این رویکرد مبتنی بر شواهد، به ویژه هنگامی مفید است که شما تحت بازرسی توسط مقامات نظارتی یا ذینفعان قرار بگیرید.

HACCP اصول کلی بهداشت غذایی را از طریق مصرف نهایی تامین می‌کند و کنترل‌های بهداشتی کلیدی در هر مرحله را برجسته می‌کند.

تعهد واقعی به ایمنی غذا از طریق رعایت استاندارد HACCP نیز می‌تواند برند تجاری شما را تغییر دهد و به عنوان یک ابزار موثر برای ورود به بازار عمل کند و فرصت‌های تجاری جدیدی را در سراسر جهان ایجاد کند.

چرا HACCP مهم است؟

 HACCP مهم است زیرا اولویت بندی و کنترل خطرات بالقوه در تولید مواد غذایی است
با کنترل ریسک های غذایی عمده، مانند ریسک های میکروبیولوژیکی ,مواد شیمیایی و فیزیکی و آلاینده های صنعتی می تواند به مصرف کنندگان اطمینان دهد که محصولات آنها ایمن هستند و با کاهش خطرات مواد غذایی، حفاظت از سلامت عمومی تقویت می شود.

خطرات عمده غذا چیست؟

در حالی که بسیاری از مطالعات روی افکار عمومی نشان می دهد که مصرف کنندگان در درجه اول در مورد باقی مانده های شیمیایی نگران هستند از جمله آفت کش ها و آنتی بیوتیک ها اما این خطرات تقریبا وجود ندارد.
خطرات قابل توجهی که امروزه در صنعت مواد غذایی دیده می شود، آلوده کننده های میکروبیولوژیکی هستند، مانند سالمونلا
کولی O157: H7، لیستریا، کمپیلوباکتر و Clostridium botulinum.  
 HACCP  طراحی شده است تا بر مهمترین خطرات تمرکز و کنترل داشته باشد

HACCP جدید است؟

HACCP جدید نیست این استاندارد اولین بار توسط شرکت Pillsbury در دهه 1960 استفاده شد برای تولید ایمن ترین و با کیفیت ترین مواد غذایی برای فضانوردان در برنامه های فضایی 

 

 مزایای  HACCPچیست؟

 

1. کاهش هزینه ها:

رویه های مبتنی بر HACCP یک سیستم مقرون به صرفه برای کنترل ایمنی غذا، از مواد اولیه گرفته تا تولید، ذخیره سازی، توزیع، فروش و خدمات به مصرف کننده نهایی، برای همه مشاغل فراهم می کند؛

2. پیشگیری از مسمومیت مشتریان:

شناسایی خطرات غذایی و رفع آنها باعث پیشگیری از مسمومیت ها می شود؛

3. سازماندهی فرایند تولید غذای ایمن:

 رویکرد پیشگیرانه رویه های مبتنی بر HACCP مدیریت ایمنی مواد غذایی را بهبود می بخشد؛

4. اطمینان می دهد که شما با قانون مطابقت دارید:

اخذ گواهینامه نشان دهنده به کارگیری قوانین بهداشتی و مطابقت با اصول سازمان غذا و دارو توسط سازمان شما و مطابقت آن با قوانین مربوطه است؛  

5. کیفیت غذا افزایش می یابد:

رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مواد اولیه سالم و مرغوب در افزایش کیفیت غذا بسیار موثر است؛

6. کارکنان سازمان شما را در ارتقا کار تیمی و افزایش کارایی سازماندهی می کند:

 آموزش های اصولی HACCP نحوه همکاری صحیح و وظیفه شناسی و افزایش روحیه همکاری را منجر می شود و این مهمترین مسئله در ارتقا کارایی کارکنان و سازمان است؛

7. دفاع دقیق در دادگاه:

در صورت وقوع هر گونه شکایت مربوط به ایمنی و سلامت غذایی و حوادثی از این قبیل، ارائه این گواهینامه و مستندات رویه های سازمان خود گواه این است که سازمان شما تابع قوانین است؛  

8. تایید می کند تمام استانداردهای انطباق را رعایت می کنید:

گواهینامه HACCP به سرعت تعهد شما را در تولید و یا تجارت مواد غذایی بی خطر به مشتریانتان نشان می دهد. این روش مبتنی بر شواهد می تواند به ویژه هنگامی مفید باشد که شما تحت بازرسی مقامات نظارتی یا سهامداران باشید. نشان دادن تعهد واقعی نسبت به ایمنی مواد غذایی از طریق انطباق با HACCP همچنین می تواند برند شما را متحول کند و به عنوان ابزاری موثر برای ورود به بازار عمل کند و فرصت های جدید تجاری در سراسر جهان را ایجاد کند.

 

چرا استاندارد HACCP را در سازمان خود پیاده سازی کنید؟

 

به دلیل منافع زیادی که به کارگیری اصول HACCP برای سلامتی دارند، بسیاری از مشتریان از تولیدکنندگان تقاضا می کنند تا سیستم HACCP  را در سازمانشان اجرا کنند.

همچنین علاوه بر این که امنیت غذایی مهمترین نگرانی است، دریافت گواهینامه می تواند ارزش واقعی کسب و کار ها را افزایش دهد. طی فرایند حسابرسی فقط سیستم سازمان در حد استاندارد ارزیابی نمی شود، بلکه حسابرسان فرصت هایی برای کاهش هزینه های سازمان، افزایش کارایی و کوتاه شدن وقت شما برای بازاریابی را نیز فراهم می کنند.

باید به خاطر داشته باشید که این یک سرمایه گذاری در ارتقا ارزش سازمان شما است. گواهینامهHACCP  به شما کمک می کند در کنار محافظت از مشتریان، محصولات و کارکنان سازمان خود، مدیریت ایمنی غذایی و کیفیت محصولات خود را افزایش دهید. به خود یادآور شوید که نمی توان برای ایمنی غذا قیمت و ارزش تعیین کرد.

 

آیا سازمان شما نیاز به دریافت گواهینامه HACCP دارد؟

 

پاسخ به این سوال به ماهیت تجارت و موقعیت مکانی شما بستگی دارد. سازمان غذا و داروی ایران اخذ این گواهینامه را برای برخی از ارگان ها اجباری کرده است، اما برای برخی دیگر دریافت این گواهینامه به صورت اختیاری می باشد، به طور کلی همه مشاغل درگیر در زنجیره تأمین مواد غذایی از تولیدکننده تا فروشندگان می توانند از HACCP بهره ببرند، از جمله شرکت هایی که شامل گروه های زیر هستند:

1. میوه و سبزیجات؛
2. محصولات لبنی؛
3. آبزیان، ماهی و شیلات؛
4. گوشت و فراورده های گوشتی؛
5. دام و طیور؛
6. تنقلات و آجیل؛
7. کیک و شیرینی پزی ها؛
8. هتل ها؛
9. ادویه جات و چاشنی ها؛
10. حبوبات و غلات؛
11. رستوران ها؛
12. فست فود ها.

نشان حلال
مقاله های کیفیت و استاندارد

نشان حلال

[wp-rss-aggregator sources=”109377″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *