0
021284284

دوره آموزشی صفحه آرایی با نرم افزار ایندیزاین Performing Layout with InDesign software E-learningB

طرح‌بندی یا صفحه آرایی (Layout)، دانش و روش آراستن یک سند، کتاب یا صفحه است. طرح‌بندی در نمودارهای گردش کار سیستم، الگوها، شکل خروجی چاپگر و دیگر زمینه‌ها هم کاربرد دارد.پیشینه صفحه آرایی در ایران، به گذشته‌های بسیار دور، یعنی زمانی که سومری‌ها بر روی لوحه‌های گلی، مفاهیم مرتبط با یکدیگر و ادامه داری را می‌نوشتند، بازمی‌گردد. در نخستین سده‌های هجری، کتاب آرایی مورد توجه قرار می‌گرفت و کتابخانه‌ها، شبکه‌های اداری و درباری و آموزشی، همگی در مسیر نسخه آرایی و فن کتاب سازی، هیأتی نظام مند پیدا کردند. اوج هنر کتاب آرایی در ایران، به دوره تیموری مربوط است اما در اواخر دوره صفوی ست که هنر کتاب آرایی و نگارگری ایرانی، با تأثیرپذیری از غرب، به تدریج سیر نزولی آغاز می‌کند.
نرم افزار  InDesign یکی از محصولات فوق العاده شرکت ادوبی در زمینه صنعت چاپ و صفحه آرایی می باشد. این نرم افزار قدرتمند تقریبا سایر رقبای هم دسته را کنار زده و بسیاری از طراحان پس از آشنایی با ویژگی های فوق العاده منعطف این نرم افزار صفحه آرایی، سریعاً شروع به یادگیری نحوه کار این نرم افزار می پردازند که البته یکی از ویژگی های بسیار مفید این نرم افزار همان کاربری آسان آن می باشد. از نرم افزار InDesign بیشتر در آماده سازی مجلات و کتاب ها و سر رسیدها و برشورهای تبلیغاتی و … استفاده می کنند. از دیگر ویژگی های متمایز این نرم افزار  انعطاف پذیری بالای این نرم افزار با  نوشته-text هاست چون مهمترین کار در هنگام آماده سازی یک مجله کار با متون است، که در این نرم افزار به راحتی می توان قالب ها و یا متون چند ستونی ایجاد نمود. البته ویژگی دیگری که هر طراحی پس از شنیدن این ویژگی مجذوب این نرم افزار می شود این است که طراح را از آماده ساختن فرم های خروجی جهت عمل چاپ معاف می کند در واقع طراح با گرفتن خروجی pdf از این نرم افزار کلیه فرم ها را برای عمل چاپ آماده نموده است.
شما دانش پذیران گرامی در دوره آموزشی صفحه آرایی با نرم افزار ایندیزاین InDesign  اصول صفحه آرایی و آموزش جامع نرم افزار ایندیزاین را خواهید آموخت .
V:97

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *