0
021284284

آموزش HL7 استاندارد بین المللی تبادل اطلاعات در علوم پزشکی: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی HL7 استاندارد بین المللی تبادل اطلاعات در علوم پزشکی

Health Level Seven یا سطح هفتم سلامت ، به منظور استاندارد بین المللی تبادل اطلاعات در علوم پزشکی می باشد. HL7 یک نرم افزار نیست بلکه یک استاندارد قدرتمند در حوزه eHEALTH به‌ شمار می رود که امروزه نرم افزارهای بزرگ علوم پزشکی به ‌ویژه HIS بایستی بر اساس آن طراحی و پیاده سازی شود. اکنون تولید کننده های سیستم اطلاعات بیمارستانی یا سلامت درک کرده اند که نرم افزار فاقد این استاندارد جایی در میان تکنولوژی‌های علوم پزشکی نخواهد داشت. HL7 پروتکلی است که تدوین آن توسط یک سازمان وابسته به دولت آمریکا از سال ۱۹۹۶ آغاز شده‌است.HL7 یک سازمان غیرانتفائی است که کارش ارتقاء پیشرفت استانداردهای مراقبت سلامت می باشد. استانداردهای ویژه محصول این سازمان بصورت ورژنهایV2X وV3 می باشد. رسالتHL7 ، بعنوان یک انجمن بین المللی مراقبتهای سلامت، ایجاد همکاری میان متخصصین علوم و دانشمندان اطلاعات ، برای ایجاد استانداردهای تبادل اطلاعات مدیریتی و یکپارچگی اطلاعات الکترونیکی سلامت (EHR) است. HL7 ، استفاده از استانداردهای رایج در داخل و بین سازمانهای مراقبت سلامت به منظور افزایش کارآئی و اثر بخشی ارائه خدمات سلامت برای همه را رایج و مرتفع می سازد.

آموزش مجازی HL7 استاندارد بین المللی تبادل اطلاعات در علوم پزشکی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی HL7 استاندارد بین المللی تبادل اطلاعات در علوم پزشکی و اخذ مدرک معتبر HL7 استاندارد بین المللی تبادل اطلاعات در علوم پزشکی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
unnamed file

سطح هفتم بهداشت یا hl7 یک سازمان غیر انتفاعی داوطلبانه است که توسعه استانداردهای مراقبت های بهداشتی را در سطح بین المللی انجام می دهد.

ایجاد استاندارد جهت تبادل، مدیریت و یکپارچگی داده ها است که مراقبت بالینی بیمار و ارزیابی خدمات مراقبت بهداشتی را حمایت می کند.

دوره  آموزش مجازی HL7 استاندارد بین المللی تبادل اطلاعات در علوم پزشکی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک HL7 استاندارد بین المللی تبادل اطلاعات در علوم پزشکی را اخذ نمایید.

استاندارد hl7 چیست؟

سطح هفتم بهداشت یا hl7 یک سازمان غیر انتفاعی داوطلبانه است که توسعه استانداردهای مراقبت های بهداشتی را در سطح بین المللی انجام می دهد. Hl7 از سازمان های توسعه استاندارد (sdo) است که از طرف انجمن استاندارد ملی امریکا (ansi) به رسمیت شناخته شده است.hl7 در سال 1987 برای ارائه استاندارد در سیستم های اطلاعات بیمارستانی تأسیس شده است.
هدف آن ایجاد استاندارد جهت تبادل، مدیریت و یکپارچگی داده ها است که مراقبت بالینی بیمار و ارزیابی خدمات مراقبت بهداشتی را حمایت می کند.
به علاوه hl7 استانداردی در مراقبت بهداشتی است که بر نیازهای بخش خاصی در سازمان مراقبت بهداشتی متمرکز نشده بلکه تمام سازمان را مورد توجه قرار می دهد.
استاندارد hl7 ارتباطات میان سیستم های مختلف را مورد توجه قرار می دهد که داده های adt ( انتقال ، ترخیص ، پذیرش ) ، تعیین وقت بیمار، دستورات، نتایج، مشاهدات بالینی، صورتحساب، اطلاعات روزآمد فایل اصلی، پرونده های پزشکی، ارجاع بیمار و مراقبت بیمار را ارسال یا دریافت می کنند.
استاندارد hl7 جهت حمایت سیستم های مختلف مراقبت بهداشتی هم سیستم های متمرکز و هم پراکنده در محیط های متنوع جهت ارتباط آنها به یکدیگر استفاده می شود.به علاوه از اهداف آن استاندارد کردن محتوا و رابط های میان سیستم ها برای افزایش کارآمدی ارتباطات و کاهش شمار رابط های بین سیستم های مراقبت بهداشتی می باشد.
نام سطح هفتم در hl7به سطح کاربرد مدل های سازمان استاندارد بین المللی iso جهت ارتباط بین سیستم های باز می باشد. استانداردhl7 تعریف اطلاعاتی را که می بایستی مبادله شوند، زمانبندی تبادل اطلاعات و ارتباط پیغام های خاصی جهت کاربرد آن مورد توجه قرار می دهد.

استاندارد hl7 درباره محتوا و ساختار در دو بخش آورده شده است که بخش cda بیشتر درباره ساختار سندهای داده های بالینی و قسمت dotf با تعریف مجموعه ای از واژه ها به مقوله محتوای پرونده الکترونیک سلامت پرداخته است. در واقع استاندارد hl7 یک استاندارد تشکیل سند است که ساختار و معناشناسی مدارک بالینی را جهت مبادله مشخص می کند. قلمرو hl7 داده های بالینی و اداری است.
هدف hl7 آسان کردن ارتباطات در مراقبت های بهداشتی است.
بیمارستان ها از سیستم های کامپیوتری متفاوتی برای مقاصد خود از صورتحساب ها تا پیگیری بیمار استفاده می کنند. Hl7 زبانی است که تمام سیستم های مراقبت های بهداشتی به وسیله آن با هم ارتباط برقرار می کنند.

اهداف خاص HL7: 

1- گسترش دادن ارتباطات، توسعه پذیری استانداردهای منطقی تا حدی که دستورالعمل اجازه می دهد، رمزگشایی اطلاعات مراقبت بهداشتی به نوعی که برای حمایت از مراقبت بیمار لازم است.
2- توسعه روش شناسی رسمی که از ایجاد استانداردهای HL7 مطابق با RIM (مدل مرجع اطلاعات) حمایت کند
3- ترویج دادن استفاده از استانداردهای HL7 در سراسر جهان
4- مشارکت با کاربران تکنولوژی اطلاعات مراقبت بهداشتی که اطمینان حاصل کنند استانداردهای HL7 نیازهای دنیای واقعی را برآورده می کند.
5- مشارکت با سایر سازمان های توسعه استانداردها در سطح ملی و بین المللی مثل ANSI ، ISO
6- آموزش صنعت مراقبت بهداشت که برای آگاهی دادن از فواید استانداردسازی اطلاعات مراقبت سلامت لازم است.
7- تحریک و تشویق کردن کارشناسان برای اینکه در توسعه استانداردهای اطلاعات مراقببت بهداشتی در قلمرو خودشان شرکت کنند.

رسالت HL7:

رسالت اصلی HL7 ایجاد انعطاف پذیری، استانداردهای کم هزینه و روش شناسی است. HL7 کمیتهای بین المللی برای تغییر، مدیریت و پیوستگی اطلاعات سلامت الکترونیکی است.HL7 استفاده از استانداردها را درون و بین سازمان های مراقبت بهداشتی ترویج می دهد که برای افزایش تأثیرگذاری و خصوصا ارائه مراقبت سلامتی برای سودمندی همه به کار می رود.

چرا HL7 ؟

استاندارد HL7 بر روی اتصال نیازهای تمام سازمان های مراقبت بهداشتی تمرکز می کند. علاوه بر این HL7 یک سری از پروتوکل ها به سریع ترین روش ممکن که هم تأثیرپذیر و هم مسئولیت دهنده برای اعضایش است را توسعه می دهد. همچنین برای تعیین و حمایت از درخواست های گوناگون از هر کدام از عضویت های تشکیل دهنده شامل استفاده کننده ها، فروشنده ها و مشاوران تلاش می کند. کمیته سازمان دهنده خط مشی فرایندها و عضویت را برای اطمینان از اینکه تمام درخواست ها به صورت یکپارچه، عادلانه، با کیفیت و ثبات آدرس دهی شوند را کنترل می کند.
چطور HL7 سازمان دهی شده است؟
سازمان که توسط یک مدیر خارجی که دارای هشت موقعیت انتخابی و سه موقعیت اختصاصی است مدیریت می شود. اعضای HL7 به صورت یک گروه کاری ( The Working Group ) شناخته شده اند.این گروه کاری از کمیته های تکنیکی و گروههای علاقه مند ویژه تشکیل شده است که مسئولیت تعریف پروتوکل های استاندارد HL7 را به عهده دارند.
گروههای علاقه مند ویژه مسئول کشف مناطق جدیدی که نیاز دارندبا استاندارد HL7 پوشش داده شوند هستند.
کمیته های تکنیکی به طور مستقیم مسئولیت محتوای استانداردها، طرح و تنظیم یک زبان واقعی را دارند.
مجموعه رئیسان کمیته هدایتی تکنیکی را تشکیل می دهند که برای پیشنهادهای مدیران خارجی جهت تصمیم گیری نهایی رأی می دهند.

[wp-rss-aggregator sources=”101643″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش اکسل : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی اکسل

آموزش اکسل: کارور نرم افزار اکسل Excel در حوزه فناوری اطلاعات میباشد. از توانمندیهای کارور Excel میتوان استفاده از ۲۰۱۰ Excel ،تکنیکهای انتخاب، دستکاری ردیف ها و ستون ها، دستکاری سلول ها و محتوای سلول، کاربرگ ها، فرمت بندی فونت، فرمت بندی تراز کردن، فرمت بندی اعداد، فریز کردن عنوان ستونها و ردیفها، فرمولها، توابع، نمودارها، سفارشی کردن Excel ،تنظیم و چاپ، مرتب سازی و فیلترگذاری داده ها را نام برد. کارور Excel با مشاغلی مانند انواع مدیریت،تجزیه و تحلیل، امورمالی و بازرگانی، در ارتباط است.

آموزش اکسل:

یکی از مهارت های هفتگانه icdl آموزش نرم افزار اکسل است.نرم افزار اکسل از جمله کاربردی ترین نرم افزارهای Microsoft Office می باشد،نرم افزار اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده (Spread Sheet) است، به این معنی که در واقع اکسل جدولی بسیار بزرگ است که کاربر می تواند بنا به نیاز خود برای هر سلول از این جدول داده تعریف کند، فرمول نویسی کند، ظاهر هر سلول را به دلخواه تغییر دهد و یا محدودیت های دسترسی برای هر سلول تعریف کند.

اکسل یک نرم‌افزار صفحه گسترده است. نرم‌افزار صفحه گسترده یا Spread Sheet نرم‌افزاری است که برای جمع‌آوری و مرتب‌سازی و پردازش اطلاعات از آن استفاده می‌شود. این اطلاعات می‌توانند از نوع متنی، عددی، تاریخ یا انواع دیگر باشند.

اگر شما نیز سری به بخش های مالی و حسابداری یک شرکت بزنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش رایانه ها با صفحات گسترده اکسل پر شده است که در آن اطلاعات مالی، بودجه ها، پیش بینی ها و برنامه های استفاده شده برای تصمیمات بزرگ تجاری وجود دارد. این بخش از کسب وکارها بیشتر از سایر بخش ها بر روی صفحات گسترده اکسل متکی هستند و از مزایای آن بهره مند می شوند. فرمول های پیشرفته در اکسل می تواند فرایندهای دستی که تکمیل آن ساعت ها زمان نیاز دارد را در عرض چند دقیقه انجام دهد. بیشتر کاربران می دانند که نرم افزار اکسل می تواند مواردی همچون جمع، ضرب، تقسیم و تفریق را به خوبی انجام دهد اما به خاطر داشته باشید که این نرم افزار توابع بسیار پیشرفته ای دارد.

  • Google Sheets
  • OpenOffice Calc
  • LibreOffice Calc
  • Lotus 1.2.3

آموزش اکسل:

  1. ثبت خریدها و فروش‌های مشتریان هر یک در برگه‌ای جداگانه از اکسل
  2. ثبت چک‌های دریافتی از مشتریان به همراه تاریخ و مبلغ
  3. ساخت ماشین حساب‌های اختصاصی – برای مثال محاسبه نرخ طلا و سکه بر اساس چندین عامل مختلف
  4. ثبت وقایع رخ داده در پروژه به همراه تاریخ رخداد و تهیه‌ی نمودار وقایع به صورت تصویری
  5. استفاده در کنترل کیفیت محصولات و تهیه‌ی گزارش تصویری روی نمودار از تغییرات کیفیت محصول در طول زمان
  6. ثبت دارایی‌ها و انجام محاسبات استهلاک دارایی‌ها در حسابداری
  7. استفاده برای تهیه‌ی گزارش‌های آماری از داده‌های خام
  8. تهیه‌ی لیست حقوق کارکنان بر اساس فعالیت‌های ثبت شده در برگه‌های مجزا به صورت خودکار
  9. تنظیم صورت مغایرت بانکی در حسابداری
آموزش اکسل Microsoft Office Excel 2018

آموزش مجازی اکسل : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی اکسل و اخذ مدرک معتبر اکسل را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

آموزش اکسل: ذخیره‌سازی اطلاعات در اکسل چه فایده‌ای دارد ؟

با ما همراه باشید با آموزش اکسل: ساده‌ترین کاربرد ذخیره‌سازی اطلاعات در نرم‌افزار صفحه گسترده، قابلیت نظم دادن به اطلاعات است. نوشتن و ذخیره کردن اطلاعات در قالب متنی ساده، در بسیاری موارد ممکن است باعث مشکل شدن دسترسی به آن‌ها و ایجاد بی نظمی شود.

مزیت اصلی و مهم‌تر آموزش اکسل:

قابلیت طبقه‌بندی، تغییر شکل و تغییر فرمت و تهیه‌ی گزارش‌های گوناگون از اطلاعاتی است که برگه‌های گوناگون ذخیره کرده‌اید. برای مثال ممکن است یک فایل اکسل داشته باشید که در دو برگه مجزا، درآمدها و هزینه‌های خود را ثبت کرده باشید. اکسل این قابلیت را به شما می‌دهد که اطلاعات موجود در دوبرگه را که از جنس مالی هستند، روی یک نمودار بیاورید و مشاهده کنید در طول ماه روند درآمد و هزینه‌های شما به چه صورت بوده است.

 

آموزش اکسل: مفاهیم نرم‌افزار صفحه گسترده

  1. برگه یا Sheet – هر فایل اکسل می‌تواند شامل تعدادی برگه باشد. در هر برگه می‌توانید اطلاعات مختلف و از انواع مختلفی را ذخیره کنید.
  2. ردیف و ستون – هر جدول دارای تعداد دلخواهی ردیف و ستون است. هر چه اطلاعات بیشتری تولید کنید، ردیف‌ها و ستون‌ها هم همراه با آن افزایش پیدا می‌کنند.
  3. سلول یا Cell – هر خانه جدول یک سلول نام دارد. با استفاده از قابلیت Merge می‌توانید چند سلول را به یکدیگر بچسبانید.

اطلاعاتی که در اکسل می‌توانید ذخیره کنید:

  1. فهرست مشتریان به همراه تاریخ خرید و مبلغ خریدشان
  2. فهرست مبالغ درآمد ماهیانه خانواده از محل‌های مختلف و تاریخ دریافت آن‌ها
  3. فهرست هزینه‌های انجام شده در طول ماه به همراه تاریخ و دسته‌بندی آن‌ها
  4. فهرست دانش‌آموزان کلاس به همراه اطلاعات شخصی هر یک و شماره تلفن‌های آن‌ها
  5. فهرست تاریخ تولد اعضای خانواده و دوستان به همراه ستونی از علاقمندی‌های آنان
bama step

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *