0
021284284

آموزش اصول مشاوره: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی اصول مشاوره

مشاوره فرصتی برای در میان گذاشتن آن چه در درون شماست با یک فرد متخصص بی طرف و بدون تعصب که می تواند به شما کمک کند تا مهارت هایی جدید فرا گیرید و راه های برخورد با موقعیت ها را به گونه ای بیاموزید که بتوانید مشکلاتی را که در آینده برای شما پیش می آید به نحو تواناتر و کاراتری حل کنید .مشاوره در واقع تقسیم کردن افکار و احساسات با اطمینان ، اعتماد و صمیمیت با مشاور آموزش دیده ایست که شنونده ای خوب و بی طرف است و این کار زمانی که می خواهید تصمیمی بگیرید مفید خواهد بود .گاهی مشاوره کمک می کند که رفتار خود را برای برخورد و مقابله مؤثرتر با یک مشکل ، تغییر دهیم . هم چنین مشاوره کمک می کند که از توانایی ها و نقاط قوت خویش آگاه شویم و آنها را به کار گیریم .به طور کلی مشاوره فضای امنی است که در آن درباره مسایل و مشکلات بحث می شود ، راه حل های مختلف بررسی و انجام مفیدترین و مناسبترین آنها انتخاب و پیشنهاد می شود.

آموزش مجازی اصول مشاوره : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی اصول مشاوره و اخذ مدرک معتبر اصول مشاوره را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
اصول مشاوره

مشاوره رابطه ای است بین دو فرد که در آن یکی می کوشد تا دیگری را درک و در حل مسائل سازگاری و انطباقی کمک کند.

بهبود وضعیت روحی–روانی و کیفیت‌بخشی به زندگی مراجع از جهت روانی‌.

دوره آموزش مجازی اصول مشاوره برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک اصول مشاوره را اخذ نمایید.

مشاوره چیست؟

مشاوره (consultation) جریان فعال و پویایی بین مراجع و مشاور است که از طریق آن مراجع نحوه برقراری ارتباط با دیگران را می‌آموزد؛ شیوه‌های معقول برای ارضای نیازهایش را یاد می‌گیرد؛ احساسات ناشناخته‌اش را می‌شناسد؛ اطلاعات وسیع و عمیقی درباره خویشتن به دست می‌آورد و پس از شناخت اهداف زندگی، چگونگی رسیدن به آن‌ها را معین می‌سازد. از این دیدگاه، اعتقادات و نگرش‌ها و رفتار و در نهایت شیوه زندگی فرد از طریق مشاوره دگرگون می‌شود.

معنی مشاوره:

مشاوره به معنی همکاری کردن و رأی و نظر دیگری را در انجام کاری خواستن است. مشاوره جریانی است که در آن وجود ارتباط خاص بین مراجع و مشاور ضرورت دارد. مراجع معمولاً با مسئله و مشکلی عاطفی مواجه است و مشاور در ارائه راه حل برای مشکلات عاطفی تخصص دارد. مشاور از طریق برقراری رابطه مشاوره‌ای، به مراجع کمک می‌کند تا راه‌حلی برای مشکلش پیدا کند.

مشاوره با راهنمایی چه تفاوتی دارد؟

راهنمایی مربوط به پیشگیری از مشکلات و فشارهای روانی است. در حالی که مشاوره یکی از خدمات راهنمایی به شمار می‌رود و ارائه اطلاعات صرف و پند دادن و تلقین عقاید مشاوره محسوب نمی‌شود؛ زیرا در این موارد ارتباط مشاوره‌ای که لازمه درمان است وجود ندارد و مشاور صرفاً افکار و عقایدش را برای دیگری بیان می‌کند. بنابراین مشاور به حل مشکلات و فشارهای پیش آمده می پردازد.

از طریق مشاوره مشکلات کنشی نسبتاً سطحی مراجع که خود در اثر یادگیری پدید آمده‌اند، درمان می‌شوند. از طریق مشاوره، سازش مراجع با خود و دیگران و نیز مسئولیت‌پذیری و بلوغ عاطفی وی افزایش می‌یابد.

تفاوت مشاوره با روان درمانی:

مشاوره مرتبط با پیشگیری از بروز مشکلات و فشارهای روانی و حل آن ها و همچنین راهنمایی در زمینه های مختلف است. حیطه های کاری مشاوره شامل مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و تربیت فرزند، مشاوره زوجی، مشاوره تحصیلی، شغلی و مسائل تربیتی است. مشاور با تکنیک های راهنمایی و مشاوره فرد را برای مقابله با چالش های زندگی آماده می کند.

همچنین به مراجع که فردی عادی است کمک می کند تا در مسیری که قرار دارد از مشکلات به خوبی عبور کند. خشم، اضطراب، آشفتگی ها و سایر مسائل مشابه که در این زمان از زندگی مراجع به وجود آمده، مربوط به حوزه کاری راهنمایی و مشاوره است.

روانشناس به ویژه روانشناس بالینی با اختلالات روانی سر و کار دارد. اختلالاتی که روانشناس با آن ها روبرو است حادتر هستند. روانشناس در زمان طولانی تری به درمان این اختلالات روانی شدید می پردازد. روانشناسی به درمان اختلالات روانی و شخصیتی عمیق می پردازد.

اهداف مشاوره و روان درمانی:

اما هدف نهایی هر دو حوزه مشاوره و روان درمانی، یکسان است. این هدف نهایی کمک به رشد فرد و بهبود کارایی او در تعامل با خودش و دیگر افراد است.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”103561″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *