0
021284284

آموزش ماشین کاری دقیق: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی ماشین کاری دقیق

دوره آموزشی ماشین‌کاری دقیق برای هماهنگی با استاندارد سطح I موسسه ملی مهارت‌های برش فلز (NIMS) و پشتیبانی از دستیابی به گواهی‌نامه NIMS تهیه شده است.
ایندوره، یک آشنایی ایده‌آل برای معرفی صنعت ابزار هیجان‌انگیز امروزی ماشین و ارائه یک درک قوی از مهارت‌های ماشین‌کاری پایه‌ای و متوسط مورد نیاز برای شغل‌های موفق قرن ۲۱ به‌شمار می‌آید…
 
به جهت به روز نگهداری این دوره منبع آموزشی در قالب زبان اصلی ارائه میگردد لذا آشنایی به زبان انگلیسی جهت شرکت در این دوره توصیه میگردد.

آموزش مجازی ماشین کاری دقیق : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی ماشین کاری دقیق و اخذ مدرک معتبر ماشین کاری دقیق را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
unnamed file

ماشینکاری اصطلاحا به فرآیندهایی گفته می­شود که در آن عملیات براده برداری از سطح قطعه انجام می­شود.

هدف بسیاری از عملیات ماشین کاری مکانیکی، ایجاد سطوح تخت یا استوانه ای است.

دوره آموزش مجازی ماشین کاری دقیق برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک ماشین کاری دقیق را اخذ نمایید.

ماشینکاری اصطلاحا به فرآیندهایی گفته می­شود که در آن عملیات براده برداری از سطح قطعه انجام می­شود.

در این عملیات یک ابزار برنده قسمتهای اضافی مواد را از روی قطعه کار جدا می کند تا قطعه نهایی با شکل و فرم مورد نظر ایجاد شود. شکل کلی قطعاتی که عملیات ماشینکاری روی آنها انجام می­شود، به صورت مکعبی یا استوانه ای می باشد که می توان با انجام عملیات ماشینکاری مختلف، خصوصیات فیزیکی خاصی از قبیل سوراخ، شیار، پاکت، رزوه و سطوح فرم دار را روی آن ایجاد کرد. با وجود اینکه اغلب قطعاتی که ماشینکاری می شوند فلزی هستند، ولی تمام مواد از جمله فلزات، پلاستیک ها، کامپوزیت ها و چوب قابل ماشینکاری هستند.

اصولا عملیات ماشینکاری راهکار اقتصادی مناسبی برای تولیدهای انبوه نیست. مقداری از جنسی که بابت تهیه آن پول پرداخت شده است، طی فرایند براده برداری که روی آن اجام می شود تا قطعه نهایی حاصل شود، تبدیل به ضایعات می شود. همچنین علیرغم پایین بودن هزینه ابزار، زمان بسیار زیادی برای براده برداری و ماشینکاری قطعات در تیراژ تولید بالا مورد نیاز است که هزینه تولید را بسیار افزایش می دهد. از این رو از عملیات ماشینکاری برای تولید قطعات با تیراژ کم، تولید نمونه های اولیه یا ساخت ابزار برای روش های تولید دیگر استفاده می شود.

این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که عملیات ماشینکاری به عنوان عملیات تکمیلی در تولید قطعات با تیراژ بالا، یعنی زمانی که حجم براده برداری به حداقل کاهش یافته باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. در این شرایط با کاهش زمان براده برداری، هزینه تولید کاهش می یابد. همچنین برای دستیابی به تلرانسهای دقیق و  صافی سطح بالا، استفاده از عملیات ماشینکاری پیشنهاد می گردد.

به طور کلی عملیات ماشینکاری به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند.

1. ماشینکاری مکانیکی: مانند تراشکاری، فرزکاری، سوراخکاری، اره کاری، سنگ زنی، لپینگ، ماشینکاری آلتراسونیک، برش واترجت و …..

2. ماشینکاری شیمیایی و الکتروشیمیایی

3. ماشینکاری حرارتی: برش حرارتی، ماشینکاری به واسطه تخلیه الکتریکی (EDM)

تراشکاری یکی از معروفترین عملیات ماشینکاری است که در آن نوک لبه برنده ی ابزار عمل براده برداری را انجام می دهد. در عمل تراشکاری، قطعه کار چرخش می کند و نوک ابزار با نفوذ به داخل قطعه عمل براده برداری را انجام می دهد. عمل تراشکاری توسط دستگاه تراش انجام می شود. از این عملیات برای ساخت قطعات استوانه ای (دوار) استفاده می شود. روتراشی، کف تراشی، سوراخ کاری، برشکاری و رزوه تراشی از جمله اصلی ترین عملیاتی است که توسط دستگاه تراش انجام می­شود.

ماشین کاری مکانیکی:

هدف بسیاری از عملیات ماشین کاری مکانیکی، ایجاد سطوح تخت یا استوانه ای است. ایجاد سطوح جدید نوعا احتیاج به حرکت نسبی بین قطعه کار و ابزار در دو جهت دارد. توجه به این نکته که سرعت برشی نتیجه حرکت قطعه کار و پیشروی برشی ناشی از حرکت ابزار است. در سایر عملیات ماشین کاری از ترکیبات مختلف حرکت نسبی مانند حرکت ابزار تنها یا ترکیبی از آن ها استفاده می شود. ابزار برشی می تواند تک یا چند لبه ای باشد.

روش ماشین کاری تک لبه ای

ابزارهای تک لبه ای هندسه ساده ای دارند، دارای یک لبه اصلی برشی اند که مسئولیت براده برداری را دارد که از روی پیشانی عبور کرده و یک سطح گذرا را به وجود می آورد که از روی دامنه می گذرد. ابزارهای تک لبه ای معمولا به قلم گیر متصل شده که موقعیت لبه برشی و زاویه آن را نسبت به قطعه کار تنظیم می کند.

صفحه تراشی و صفحه تراشی دروازه ای:

صفحه تراشی و صفحه تراشی دروازه ای عملیات تراشکاری تک لبه ای هستند که در آن ها حرکات برشی اولیه خطی است. در صفحه تراش قطعه کار نوعا به میز کار و ابزار به کلگی متصل می شود که در جهت برشی اولیه اعمال می شود. صفحه تراشی برای قطعه کارهای نسبتا کوچک مفید است در عین حال قطعات بزرگتر نیاز به کورس کلگی بیشتری دارند که باعث کم شدن دقت موقعیت دادن به ابزار می شود. بنابراین برای قطعات بزرگ صفحه تراش دروازه ای ترجیح داد می شود. در حین صفحه تراشی دروازه ای، قطعه کار به یک میز بزرگ بسته می شود و حرکت پیشروی نوبتی به قطعه کار اعمال می گردد. برای مقایسه، در صفحه تراش دروازه ای عمل برشی اولیه با حرکت قطعه کار ایجاد می شود، در حالی که برای صفحه تراشی این عمل با حرکت ابزار به وجود می آید.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”101479″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *