0
021284284

آموزش دریافت نشان CE: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی دریافت نشان CE

در تجارت امروز سازمانها و شرکتها در پی کسب روش هایی برای رقابت ، قدرت و بهینه سازی محصولات  و فعالیت های خود می باشند. از طرف دیگر مشتریان وقت و امکانات لازم برای ارزیابی محصول خریداری شده را ندارند. بنابراین با نگاه به استانداردهای جهانی به دنبال محصولانی مطابق با این استانداردها بوده و سپس اقدام به خرید کالا می کنند. نگرش جامعه اروپا نسبت به تجارت آزاد و حرکت آزادانه کالاها ، اروپا را بر آن داشت تا با تدوین یک راهنمای جدید راه تجارت آزاد را هموار نماید.

استاندارد CE  به منظور استاندارد سازی اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی که در منطقه اقتصادی اروپا تولید یا به فوش می رسند، ارائه شده است. این حروف اختصار کلمات فرانسوی Conformité Européenneاست . با نشان CE بر روی محصول تولید کننده تضمین می کند که محصول با الزامات ضروری دستورالعمل های EC منطبق است.

محصولاتی که واجد این شرایط باشند قادر به دریافت این نشانه خواهند بود.

آموزش مجازی دریافت نشان CE : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی دریافت نشان CE و اخذ مدرک معتبر دریافت نشان CE را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
دریافت نشان CE
علامت CE نشان می دهد که محصولاتی که در EEA به فروش می رسند، مورد ارزیابی قرار گرفته اند تا شرایط ایمنی، سلامتی و حفاظت از محیط زیست را بالا ببرند

واژه CE مخفف کلمه فرانسوی Conformité Européne به منظور تایید و تطابق اروپایی می باشد.

دوره آموزش مجازی دریافت نشان CE برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک دریافت نشان CE را اخذ نمایید.

منظور از نشان استاندارد CE که بر روی بسیاری از محصولات موجود در حوزه اقتصادی اروپا (EEA) دیده می شود در واقع گواهی ارزیابی آن محصول از جهت رعایت نمودن الزامات ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست برطبق استاندارد ملی اروپا است. در واقع گواهی استاندارد CE بیانگر انطباق محصول با استانداردها و قوانین موجود در اتحادیه اروپاست و محصولی که دارای استاندارد CE باشد مجوز عرضه و فروش در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه ی اقتصادی اروپا (EEA) البته به جز کشورهای سوئیس و لیختن اشتاین را پیدا می کند استاندارد CE در واقع استاندارد ملی اروپا محسوب می شود.

واژه CE مخفف کلمه فرانسوی Conformité Européne به منظور تایید و تطابق اروپایی می باشد می توان گفت که علامت اختصاری استاندارد CE، برگرفته از عبارت Community European به معنای اروپای متحد می باشد. واژه معادل رایج در رابطه با این نشان نیز CE Marking می باشد. وجود گواهی استاندارد CE بدین معنا نمی باشد که این محصول در منطقه (EEA) تولید شده، بلکه نشان دهنده ارزیابی کیفی و فنی محصول مطابق با استاندارد ملی اروپا قبل از عرضه به بازار است و محصول دارای الزامات قانونی برای فروش در اتحادیه اروپا می باشد. از طریق نشان استاندارد CE اطمینانی از کیفیت و ایمنی حاصل می شود.

اهمیت وجود نشان استاندارد CE برروی یک محصول، قابلیت فروش در منطقه ی اقتصادی اروپا برای سایر تولیدکنندگانی است که در کشورهای دیگر، این استاندارد را کسب می کنند و محصول خود را در منطقه (EEA) به فروش می رسانند. همین امر سبب شده تا استاندارد CE درسراسر جهان حتی برای کسانی که با منطقه (EEA) آشنا نمی باشند، قابل تشخیص باشد با این حال، بسیاری از صادرکنندگان غیراتحادیه اروپا هنوز هم در مورد این واقعیت و تاثیر آن در کسب و کار خود بی اطلاع هستند.

وارد کننده یا تولید کننده، به منظور رعایت مقررات ایمنی و پیروی از قوانین لازم برای حفظ کسب و کار خود، ملزم به انجام اقدامات لازم در جهت اثبات انطباق محصول با مفاد بخشنامه نشان استاندارد CE می باشند که در صورت اخذ گواهینامه CE، ضمیمه مفاد بخشنامه نشان CE به همراه محصول جهت بررسی های بیشتر نیز ضروری می باشد. می توان گفت که اخذ گواهینامه CE هم برای کسب و کارها و هم برای مصرف کنندگان منطقه  اقتصادی اروپا نوعی امتیاز و مزیت محسوب می شود.
مزیتی که از جهت کسب و کار و بیزینس در منطقه (EEA) برای محصولات CE درنظر گرفته می شود این است که درواقع محصولات با نشان استاندارد CE بدون هیچ محدودیتی می توانند در این منطقه به خرید و فروش برسند و مزیتی که برای مصرف کنندگان محصولات دارای نشان CE وجود دارد، ; کسب اطمینان از تاییدات بهداشتی و ایمنی های صورت گرفته از طریق نشان استاندارد CE بر روی کالا می باشد.

می توان گفت که نشان استاندارد سی ای به عنوان بخشی از یک قانون منطبق با قوانین اتحادیه اروپا است که به طورکلی توسط سازمان های مرتبط با بازار داخلی منطقه، صنعت و کارآفرینی مورد نظارت قرار می گیرد. همچنین در جهت محدود کردن موارد خطرناک زیست محیطی نیز این نشان از طریق اداره کل محیط زیست اداره می شود. وجود استاندارد سی ای (CE) بر روی یک محصول به مقامات دولتی نشان می دهد که محصول به احتمال زیاد به طور قانونی در بازار کشورشان قرار گرفته است. اگر بخواهیم به طور دقیق با نحوه عملکرد نشان استاندارد CE آشنا شویم باید بگوییم که این نماد نوعی تاییدیه و استاندارد ملی اروپا می باشد که قبل از به فروش رسانیدن محصول در بازار اروپا می بایستی آن را اخذ نمود. در واقع علامت CE درج شده بر روی کالا نشان دهنده این است که این محصول:

    1. تمامی الزامات مرتبط با محصولات CE اروپایی را شامل می باشد و محصولات تولیدی دارای انطباق محصول با قوانین و مشخصات تعریف شده در اتحادیه اروپا میباشد
    2. دارای تاییدیه کلی از نظر استاندارد های اجرایی و ایمنی منطبق با قوانین استاندارد ملی اروپا می باشد.
    3. هیچ گونه خطری از لحاظ ایمنی و بهداشت و محیط زیست ندارد.

به این مجموعه قوانین درواقع اساس ایجاد گواهینامه استاندارد CE می باشد اصطلاحا Product Directives می گویند. به طورکلی Product Directives شامل استاندارها وقوانینی اعم ازمشخصات فنی و دیگر استاندارها می باشد که توسط چندین سازمان مرتبط با استاندارد اروپا تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که تمامی محصولات نیازی به گواهی استاندارد CE نمی باشند، بلکه فقط آن دسته از محصولاتی که شامل دستورالعمل های خاصی می باشند ملزم به دریافت نشان “CE” بر روی محصولات خود می باشند.

چه محصولاتی که نیازمند درج گواهی استاندارد CE بر روی کالاهای خود می باشند؟ 

به طورکلی میتوان گفت که نشان استاندارد CE تنها برای آن دسته از محصولاتی که شامل یک یاچند مورد از مفاد Product Directives می باشند الزامی می باشد.حتی اگر محصول شما خارج از منطقه (EEA) تولید شده باشد، شما می بایستی از مفاد مرتبط با قوانین درج نشان CE آگاهی پیدا کرده و درصورت لزوم محصول شما باید نشان استاندارد CE را اخذ نماید در نتیجه، تمامی محصولاتی که در منطقه اتحادیه اروپا فروخته می شوند، صرفا نیازمند این نشان استاندارد نمی باشند. نشان “CE” برروی محصولاتی چون: تجهیزات الکتریکی، اسباب بازی ها، مواد منفجره غیرنظامی تا دستگاه های پزشکی الزامی می باشد.

لیست کامل این محصولات عبارتند از:

    • دستگاه های پزشکی ایمپلنت 
    • وسایل قابل استفاده با سوخت گازی
    • تجهیزات طراحی شده درزمینه کابل کشی و ساختمانی  
    • محصولات مرتبط با طراحی های زیست محیطی 
    • تجهیزات سازگار با الکترومغناطیس
    • مواد منفجره غیرنظامی 
    • بویلر یا دیگ های آب گرم
    • یخچال و فریزرهای خانگی
    • آسانسورو بالابرها
    • دستگاه و ماشین آلات مکانیکی
    • ابزارهای اندازه گیری و مخازن تحت فشار
    • لوازم پزشکی
    • تجهیزات ساطع کننده نوردر محیط زیست 
    • باسکول های وزنی غیراتوماتیک
    • تجهیزات حفاظت شخصی
    • تجهیزات رادیویی و مخابراتی 
    • ایمنی اسباب بازی ها
    • مواد خطرناک درصنایع برق و الکترونیک 
    • وسایل حمل و نقل تفریحی
    • و دیگرموارد…

همچنین نشان استاندارد CE برای این موارد نیاز نمی باشد:

    • مواد شیمیایی 
    • داروسازی
    • محصولات آرایشی و مواد غذایی

نحوه درج نشان استاندارد CE بر روی کالا:

اگر شما هم به عنوان یک تولیدکننده سعی در درج علامت استاندارد CE برروی محصول خود دارید باید 6 مرحله را پشت سربگذارید.

پیش از درج نشان استاندارد CE برروی محصول خود در ابتدا باید دستورالعمل های جدید اتحادیه اروپا یا همان (EU New Approach Directives) را درارتباط با محصول خود مطالعه نمایید. در واقع روندی که در ادامه به منظور درج نشان استاندارد CE برروی محصول خود اتخاذ می کنید، به دستورالعمل هایی که در مورد محصول شما اعمال می شود بستگی دارد.

    1. انتخاب قوانین و دستورالعمل های مرتبط با حوزه فعالیت شما
    2. الزامات و قوانین مرتبط با محصول خود را بررسی ومطالعه نمایید
    3.  شناسایی ارزیابی های جداگانه توسط سایر سازمان های مربوطه
    4. آزمایش محصول و بررسی تاییدیه های مرتبط
    5. بررسی،تهیه و آماده سازی اسناد فنی محصول (درواقع گزارشاتی از نتایج آزمایش محصول می باشد)
    6. درج علامت استاندارد CE برروی محصول خود و تهیه EU Declaration of Compliance (اعلامیه اتحادیه اروپا) 

استفاده از نشان استاندارد CE:

پس از ارزیابی های انجام شده و درج نشان استاندارد CE برروی محصول روند درج علامت تمام می شود.

در اینجا به نکات و قوانین مرتبط با این موضوع می پردازیم:

    • به عنوان تولید کننده، گواهینامه استاندارد CE می بایستی تنها توسط تولیدکننده و یا نمایندگی های مجاز تهیه و درج شود.
    • نشان استاندارد سی ای تنها برای محصولاتی که منطبق با دستورالعمل های جدید اتحادیه اروپا یا همان (EU New Approach Directives) می باشند، اعمال می شود.
    • با اخذ نشان CE، تولیدکننده ملزم به اجرای تمامی دستورالعمل های قابل اجرا ومرتبط با آن محصول می باشد.
    • درج هرگونه علامت غیر مرتبط با این نشان که سبب گمراه شدن و ناخوانا بودن علامت اصلی شود ممنوع می باشد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، درصورت بروز هرگونه تخلف و استفاده نادرست از این موضوع، فرد یا گروه خاطی مورد مجازات های کیفری شدیدی قرار می دهند.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”101960″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *