0
021284284

آموزش مباحث مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 22000: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مباحث مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 22000

این استاندارد در اول سپتامبر ۲۰۰۵ توسط کمیته فنی محصولاSO ت غذایی  I/TC 34 سازمان بین- المللی استاندارد بطور رسمی معرفی شد. در تدوین استاندارد  ایزو ۲۲۰۰۰ نماینده هایی از کمیسیون قوانین مواد غذایی  WHO/FAO  با کمیته ایزو ISO/TC34 همکاری نزدیکی داشتند که این نکته بسیار مثبتی در جهانی شدن این استاندارد بود.
ایزو ۲۲۰۰۰ نظام مدیریت ایمنی مواد غذایی یک استاندارد جهانی است که در سال گذشته به تصویب اعضای سازمان جهانی استاندارد ( ISO) رسید . همه کسانی که در زنجیره تولید ماده ی غذایی دخالت دارند نظیر تولید کنندگان مواد اولیه ، تولید کنندگان خوراک دام و آبزیان ، پرورش دهندگان دام طیور و آبزیان و شرکت های حمل و نقل کالا ، انبارهای نگهداری محصول ، تولید کنندگان مواد افزودنی ، تولید کنندگان مواد بسته بندی ، تولید کنندگان مواد شیمیایی ، نظافت و گندزدایی سطوح کارخانه های مواد غذایی و نیز شرکت های خدمات رسانی تحت پوشش این استاندارد جهانی هستند.
این استاندارد علاوه براینکه تمام الزامات HACCP و یک سیستم مدیریت را دارا می باشد دارای مزایای ذیل نیز هست:
– جهانی بودن
– تخصصی بودن
– الزامات در آن روشن بوده و دارای کتابچه های راهنما (استاندارد های پشتیبان) لازم می باشد مانند ایزو ۲۲۰۰۲ و ایزو ۲۲۰۰۴
– یکسان بودن روش پیاده سازی و ممیزی در تمام جهان
– درنظر گرفتن الزامات قانونی/ همه جانبه نگری
– پیشرفته بودن تکنیک های مورد استفاده برای شناسایی و کنترل ریسک

آموزش مجازی مباحث مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 22000 : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مباحث مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 22000 و اخذ مدرک معتبر مباحث مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 22000 را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مباحث مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 22000

استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی نام دارد و برای سازمان هایی است که در زنجیره مواد غذایی فعالیت دارند.

استاندارد ایزو 22000 الزاماتی را برای سازمان ها ایجاد می کند تا تضمین نماید محصول غذایی ارائه شده عاری از هر نوع آلودگی می باشد.

دوره آموزشی مجازی مباحث مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 22000 برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مباحث مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو 22000 را اخذ نمایید.

استاندارد ایزو 22000 ، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی در سال 2018 توسط سازمان ایزو منتشر شده و با استقرار این استاندارد در زنجیره تأمین مواد غذایی، توانایی کنترل خطرات ایمنی غذا جهت اطمینان از غذای سالم افزایش می‌یابد.

استاندارد ایزو 22000 توسط کمیتهٔ فنی ایزو TC3 ، فرآوری‌های غذایی SC 17 تدوین شده و آخرین ویرایش استاندارد ایزو 22000 در سال 2018 منتشرشده است .

این استاندارد تغییرات اساسی نسبت به ویرایش قبلی ISO 22000:2005 داشته است ازجمله تغییر ساختار استاندارد از 8 بخش به 10 بخش و ایجاد رویکرد تفکر مبتنی بر ریسک در سرتاسر الزامات را می‌توان نام برد.

درگذشته تمرکز استاندارد ایزو 22000 بر نحوهٔ پیشگیری، کاهش و حذف مخاطرات ایمنی غذایی/تغذیه بوده است تا بدین طریق هرگونه ریسک سلامتی که می‌توانند به هر نوع مشتری (انسانی یا حیوانی) آسیب برسانند را کنترل نماید اما اکنون علاوه بر ریسک‌های زنجیرهٔ غذایی بر ریسک کسب‌وکار که می‌تواند از طریق ایمنی غذایی ایجاد شود نیز تمرکز نموده است

با توجه به اینکه این استاندارد از ساختار جدید استانداردهای مدیریتی مطابق پیوست SL پیروی می‌نماید انعطاف بالایی در یکپارچه‌سازی با سایر استانداردهای مدیریتی نظیر ISO 9001:2015 ، ISO 14001:2015 و… دارد.

استاندارد ایزو 22000 در کجا کاربرد دارد؟

تمام الزامات این استاندارد بین المللی عمومی بوده و درتمام سازمان‌های داخل زنجیره غذایی و صرفنظر از اندازه و پیچیدگی آنها به کار گرفته می‌شود.سازمان‌های مستقیماً یا غیرمستقیم درگیر در زنجیره غذایی عبارتند از تولیدکنندگان غذای حیوانات، برداشتکنندگان از گیاهان و، تولیدکنندگان غذای دام حیوانات وحشی، کشاورزان، تولیدکنندگان مواد تشکیل‌دهنده مواد غذایی، تولیدکنندگان مواد غذایی، فروشندگان و سازمانهای ارائه‌دهندگان خدمات غذایی، خدمات کیترینگ، خدمات نظافت و بهداشتی، خدمات حملونقل، انبارداری و توزیع، تأمین‌کنندگان تجهیزات، مواد نظافت و ضدعفونی‌کننده، مواد بسته‌بندی و مواد دیگری که با غذا در تماس هستند، ولی به این موارد محدود نیستند.

این استاندارد بین المللی به هر سازمانی ازجمله سازمانهای کوچک و کمتر توسعه‌یافته (مانند مزارع کوچک، شرکت‌های بسته‌بندی و توزیع کوچک، فروشگاه‌های کوچک مواد و خدمات غذایی)اجازه می‌دهد تا اجزایی که در خارج از سازمان توسعه داده‌شده‌اند را در سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی خود قرار دهند.

مزایای بالقوهای که پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی:

  • قابلیت ارائه مستمر غذای سالم، محصولات و خدمات غذایی که الزامات قانونی مرتبط و نیازهای مشتری را برآورده می‌کنند.
  • رسیدگی به مخاطرات مربوط به اهداف سازمان.
  • قابلیت نشان دادن آنکه الزامات مختص به سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی

اصول سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی

ایمنی مواد غذایی به وجود موارد ریسک آمیز برای ایمنی مواد غذایی در زمان مصرف آنها (توسط مشتری)مربوط است. موارد ریسک آمیز برای ایمنی مواد غذایی ممکن است در هر مرحلهای از زنجیرهی غذایی رخ دهند؛ بنابراین کنترل مناسب در طول کل زنجیره غذایی ضروری است.

اصول سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی

  • اصول تحلیل مخاطره و کنترل نقاط بحرانی (HACCP)
  • برنامه‌های پیشنیازی
  • مدیریت سیستم
  • ارتباطات متقابل
  • علاوه بر اصول فوق اصول  مدیریت کیفیت نیز مد نظر قرار می گیرد.
نشان حلال
مقاله های کیفیت و استاندارد

نشان حلال

[wp-rss-aggregator sources=”103686″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *