0
021284284

دوره آموزشی تکنولوژی بتن مقدماتی Primary concrete technology E-learning

بتن (به فرانسوی: Béton)، از ریشه لاتین (به لاتین: Bitume) در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد گفته می‌شود. این ماده ی چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمان های هیدرولیکی و آب می‌باشد. حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می‌شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان ونیز پوزولان ها، سرباره کوره‌ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی بتن، پلیمر های بتن، الیاف بتن و غیره تهیه شود. همجنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهای هیدرولیکی و متراکم کننده‌های مختلف استفاده شود.با توجه به گسترش و پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی های فراوان در قرن اخیر، شناخت بتن و خواص آن نیز توسعه قابل ملاحظه ای داشته است، به نحوی که امروزه شاهد کاربرد انواع مختلف بتن با مصالح مختلف هستیم که هر یک خواص و کاربری مخصوص به خود را داراست.در دوره آموزشی تکنولوژی بتن مقدماتی که توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تدوین شده است با انواع مختلف بتن و خواص و کاربرد آنها آشنا میشوید .

بتن در مفهوم بسیار وسیع به هر ماده چند جزیی چسبیده به هم که با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد، اتلاق می شود.

اگر این دانش آن طور که شایسته است در مراکز دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد، به طور طبیعی بهبودی چشمگیر و مؤثر در کیفیت سازه های در حال احداث و صرفه جویی اساسی در منابع و هزینه های اقتصادی صورت می گیرد.

  • دوره آموزش مجازی تکنولوژی بتن مقدماتی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تکنولوژِ بتن مقدماتی را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی تکنولوژی بتن مقدماتی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی تکنولوژی بتن مقدماتی و اخذ مدرک معتبر تکنولوژی بتن مقدماتی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

اسکلت فولادی و بتنی غالب ساختمان های ساخته شده در کشور را تشکیل می دهند، اگر چه ساختمان های بتنی به دلایل متنوع، بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته و رایج شده اند. علاوه بر محبوبیت بیشتر ساختمان های بتنی در سازه های با اسکلت فولادی نیز کارهای بتنی وجود دارد که مهم ترین آن پی و فونداسیون سازه است.

فولادهای ساختمانی و مشتقات آن ها، اغلب خروجی کارخانه فولادسازی می باشند و کیفیت آن به وسیله کارشناسان مستقر در محل کارخانه کنترل می گردد، اما در مورد بتن موضوع متفاوت است و کیفیت ساخت و اجرای آن رابطه تنگاتنگی با نیروی کار کارگاه داشته و لذا کنترل مرحله به مرحله بتن و بتن ریزی (ساخت و اجرا) از مهم ترین مسائل در ساختمان های بتنی است.

با در نظر داشتن موارد گفته شده و این که کیفیت و باربری بتن، ارتباط مستقیم با دو مساله اساسی دارد، یکی نسبت مناسب و منطقی اجزای سازنده بتن و دیگری مسائل مربوط به جزئیات اجرایی بتن است که مطابق با تجربیات اجرایی و روش های اجرای ساختمان باشد و معیارهای ارائه شده در مبحث نهم (طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه) را برآورده نماید، لذا اهمیت شناخت و احاطه بر موضوع “تکنولوژی بتن و طرح اختلاط بتن” برای مهندسین عمران بسیار ضروری است و برای سایر نیروهای دست اندرکار، مسائل ساختمانی نیز توصیه می گردد.

بتن از جمله پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که با توجه به رشد روزافزون سازه های بتنی دارای اهمیت فراوانی گردیده است. با توجه به این که نحوه ساخت و میزان ترکیبات استفاده شده در ساخت بتن مهم ترین نقش را در میزان مقاومت و باربری بتن خواهد داشت، لذا در این آموزش ابتدا به معرفی و تشریح بتن و اجزای تشکیل دهنده آن پرداخته می شود و در ادامه موارد مضاف در بتن و شرایط استفاده از هر کدام بررسی می گردد و سپس روش های مراقبت از بتن به منظور رسیدن بتن ساخته شده به مقاوم نهایی مدنظر ارائه می گردد. در انتها طرح اختلاط بتن با روش های آیین نامه ACI-211 و آیین نامه BS آموزش داده می شود.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”91233″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *