0
021284284

آموزش کارشناس طرح تجاری و خود اشتغالی: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی کارشناس طرح تجاری و خود اشتغالی

“طرح تجارت” Business Plan یا “طرح کسب و کار” که به آن “طرح تجاری” هم می گویند، دانش بسیار مهمی است که به شما در کسب و کارتان و یا ایده و اهدافتان کمک بسیار قابل توجهی می نماید و راه را برای شما جهت کارآفرینی و یا تجاری سازی ایده هایتان هموار می سازد.
تهیه طرح تجارت Business Plan (بیزینس پلن) به سه دلیل اهمیت دارد:
به شما نشان می دهد که آیا سرمایه گذاری در فعالیت تجاری مورد نظر مقرون به صرفه است یا خیر
بانک ها یا سرمایه گذاران را متقاعد می کند که به شما پول قرض بدهند یا در کار شما سرمایه گذاری کنند
مسیر راه را برای شما ترسیم می کند تا با آگاهی در راه پشبرد اهداف اقتصادی خود قدم بردارید
در ایران هم چند سالی است با رویکرد استاندارد سازی کسب و کار ها به ویژه هنگام درخواست تسهیلات به واسطه فعالیت یا ایده اقتصادیتان بانک ها و یا سرمایه گذاران از شما طرح تجاری مطالبه می نمایند تا از این طریق بتوانند تمامی ابعاد کار را سنجیده و سپس در فعالیت مورد نظر شما سرمایه گذاری انجام دهند.
بنیاد آموزش مجازی ایرانیان نیز با رویکرد کمک به کارآفرینی و حمایت از رونق کسب و کارها و استاندارد سازی آن ها اقدام به ارائه این دوره آموزشی با هزینه ای بسیار اندک به صورت الکترونیکی نموده است. امیدواریم که از دوره آموزش مجازی کارشناس طرح تجاری و وام های خود اشتغالی حداکثر استفاده را بنمایید.

آموزش مجازی کارشناس طرح تجاری و خود اشتغالی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی کارشناس طرح تجاری و خود اشتغالی و اخذ مدرک معتبر کارشناس طرح تجاری و خود اشتغالی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
کارشناس طرح تجاری و خود اشتغالی

یک طرح تجاری به عنوان یک سند مکتوب تعریف می شود که به طور مفصل توصیف می کند چه کاری قصد دارید انجام دهید و چگونه برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می کنید.

“خوداشتغالی” یا “خویش‌فرمایی” نوعی از اشتغال است که در آن فرد برای خود کار کرده و کارفرمای خویش می‌باشد.

دوره آموزش مجازی کارشناس طرح تجاری و خود اشتغالی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک کارشناس طرح تجاری و خود اشتغالی را اخذ نمایید.

بیزینس پلن یا همان طرح تجاری چیست؟

به بیان ساده بیزینس پلن یک سند است که اصول اولیه در مورد کسب و کار، محصولات، و خدمات شما را مشخص میکند، بازاری را که هدف قرار داده اید، اهدافی که برای کسب و کار دارید، و چگونگی دستیابی به آن اهداف را بیان میکند. بیزینس پلن که آن را به «طرح کسب و کار» ترجمه میکنند به منظور کمک به شما برای رسیدن به اهداف کسب وکار تان طراحی میشود.

وقتی طرح کسب وکار را به صورت شفاف و متقاعد کننده تنظیم کنید، در هر مرحله از کار تمرکزتان را برای رسیدن به اهداف فردی و مالی هدایت خواهد کرد. یک بیزینس پلن خوب همچنین موجب ترقی افراد و سازمانهایی نظیر بانک ها به سرمایه گذاری در کسب و کار شما می شود.

چرا یک طرح تجاری اهمیت زیادی دارد؟

برای تأکید بر اهمیت برنامه های تجاری ، در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا شما برای تجارت خود  به یک طرح کسب و کار نیاز دارید

۱.برای تعیین اولویت ها.

اداره یک کار شامل موارد زیادی است که باید در نظر بگیرید. بعضی اوقات نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. برنامه ریزی شغلی به شما کمک می کند تا موارد درست و مهم را پیگیری کنید. سپس ، می توانید وقت ، تلاش ، پرسنل و سایر منابع خود را از نظر استراتژیک اختصاص دهید.

۲.برای تصمیم گیری های مهم به عنوان یک کارآفرین ،

داشتن یک طرح تجاری قوی به شما کمک می کند ایده ها و استراتژی های تجاری خود را تعریف و تمرکز کنید. شما نه تنها باید روی مسائل مالی تمرکز کنید بلکه باید روی مسائل مدیریتی ، منابع انسانی ، فناوری ، رقبا و مشتریان نیز تمرکز کنید. با تفکر عمیق در مورد استراتژی های اصلی خود ، می توانید درک کنید که چگونه این تصمیمات بر استراتژی گسترده شما تأثیر می گذارد.

۳.برای شناسایی نقاط ضعف احتمالی.

با به اشتراک گذاشتن این طرح با دیگران ، می توانید صاحب نظران و متخصصان باشید یا حتی مشتریان به شما کمک می کنند مشکلات احتمالی ایده خود را شناسایی کرده و به شما مشاوره های ارزشمندی ارائه دهند. با تشکر از آن ، عوامل خطر کاهش می یابد.

۴.برای تأمین مالی.

برنامه ریزی مناسب تجاری ، نقاط جریان پول را به هم متصل می کند. گاهی اوقات ، بررسی سود کافی است ، اما هنگامی که فروش غیرحضوری ، هزینه کالاهای فروخته شده یا بازپرداخت بدهی درگیر باشد ، فعالیت های مالی برنامه ریزی و مدیریت را می طلبد.

۵.برای برقراری ارتباط ایده های خود با ذینفعان.

یک طرح تجاری ابزاری برای برقراری ارتباط برای ترغیب موسسات مالی یا وام دهندگان به ریختن پول به شرکت شما است. این همچنین یک پایگاه برای افراد است که برای شرکت شما کار می کنند ، اعتبار خود را از تامین کنندگان تأمین می کنند و مشتریان بالقوه را جذب می کنند.

خود اشتغالی چیست؟

از مشخصات بارز خوداشتغالی، ریسک‌پذیری می‌باشد زیرا درآمد فرد شاغل ثابت نبوده و به شرایط محیطی و داخلی کارگاه بستگی دارد.

همچنین از این نوع اشتغال به “اشتغال در مشاغل آزاد” نیز نام برده می‌شود و دلیل این نامگذاری می‌تواند آن باشد که فرد خودشاغل از سیطره‌ی استخدام کارفرما رها بوده و از آزادی عمل برخوردار می‌باشد.

آسمونی : کسب‌وکارهای خوداشتغالی عمدتاً در زمره‌ی کارگاه‌های کوچک قرار گرفته و در بخش خدمات غالب هستند.

فعالیت‌های خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی، بازرگانی، فنی، مشاوره‌ای، ساختمانی و غیره از این سنخ به شمار می‌آیند.

در بخش کشاورزی واحدهای کوچک تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان در این حیطه قرار می‌گیرند.

سرانجام در بخش صنعت، کارگاه‌های کوچک تولیدی غیرکشاورزی (صنایع نساجی، غذایی، شیمیایی، فلزی، چوبی، دستی و غیره) قابل ذکر می‌باشند.

آسمونی : نظارت دولت بر اکثر کسب‌وکارهای خوداشتغالی از طریق صدور مجوزهای مختلف صورت می‌گیرد.

معمول‌ترین این مجوزها “پروانه کسب” است که دریافت آن شرایط خاص خود را دارد و عمدتاً از طریق اتحادیه‌های اصناف صورت می‌پذیرد.

آگاهی از این مجوزها و قوانین مربوطه، برای راه‌اندازی و موفقیت یک کسب‌وکار لازم می‌باشد.

 

[wp-rss-aggregator sources=”113508″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *