0
021284284

درباره ی رشته فناوری اطلاعات شبکه های کامپیوتری

دپارتمان آموزش مجازی شرکت جهت علاقه مندان به این دوره ی آموزشی توضیحاتی در این رابطه ارائه داده است. جهت ثبت نام در این دوره کوتاه مدت آموزشی و دریافت گواهینامه آموزشی معتبر در این زمینه به قسمت ( ثبت نام دوره ) مراجعه فرمائید. 

 

آی تی
فناوری اطلاعات شبکه های کامپیوتری

 

نگاه کلی به رشته فناوری اطلاعات شبکه های کامپیوتری

این دوره یکی از دوره‌های آموزش عالی در زمینه فنی و مهندسی است که هدف آن تربیت متخصصینی در زمینه سیستم‌های انتقال اطلاعات توزیع شده و شبکه‌های کامپیوتری می‌باشد. از آنجایی که دارا بودن دانش تحلیل، طراحی، مدیریت و مباحث امنیتی شبکه‌های کامپیوتری مورد نیاز اکثر کارشناسان بخش‌های طراحی و مهندسی، نگهداری و بهره‌برداری، نظارت و تحویل، و کنترل کیفیت شرکت‌های مخابراتی و بخش فنآوری اطلاعات اکثر شرکت‌های دولتی و خصوصی دیگر می‌باشد، دانشکده مهندسی کامپیوتر و فنآوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای پاسخ به نیاز آموزشی این گروه از کارشناسان که عموماً به دلیل شاغل بودن قادر به حضور در دوره‌های عادی نمی‌باشند، دوره کارشناسی ارشد شبکه‌های کامپیوتری را به صورت دوره مجازی نیز ارائه می‌کند.

هدف از این دوره تربیت افرادی است که در زمینه مطالعه، طراحی، ساخت، راه‌اندازی و نگهداری سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شبکه های کامپیوتری و همچنین جمع‌آوری، سازمان‌دهی، طبقه‌بندی، استفاده و انتقال اطلاعات و مدیریت فرآیند آنها تبحر لازم را داشته باشند.

حتما بخوانید: مقاله بازار کار رشته مهندسی فناوری اطلاعات را به شما پیشنهاد می کنیم!

ضرورت واهمیت رشته :

در اجرای اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از جمله بند “ب” اصول ۲ و ۱۲ اصل سوم، و ایجاد شرایط تحقق بند ۴ همین اصول و نیز اجرای اصل ۳۰ و بند ۷ اصل ۴۳ و ایجاد شرایط تحقق بندهای ۸ و ۱ این اصل و اصول دیگر و نظر به حجم عظیم اطلاعات از طرفی و نقش بلا‌انکار آن در کیفیت مدیریت و اداره امور و همچنین نقش ابزاری تکنولوژی کامپیوتر در کیفیت جمع‌آوری و سازمان‌دهی اطلاعات از طرفی و نقش امکانات اینترنت در نشر و انتقال سریع آن، پس از بررسی و مطالعه مباحث فنون کامپیوتر و شبکه‌های اطلاعاتی و مدیریت، دوره کارشناسی ارشد “فنّاوری اطلاعات” با گرایش «شبکه های کامپیوتری» تدوین می‌گردد.
قابلیتها ، نقش و توانائیهای دانش آموختگان رشته :
دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود بعنوان کارشناس ارشد راه‌حل‌هایی کاربردی در زمینه مدیریت، تهیه، بهینه‌سازی، بهبود و بسترسازی شبکه های کامپیوتری ارائه دهند. آنها قادرند با توجه به آموخته‌های خود با رعایت تمامی جوانب علمی، فنی و با توجه به نیازهای جوامع راه حل های بهینه را انتخاب کرده، آنها را به نتیجه برسانند.

طول دوره و شکل نظام:

برنامه درسی دوره برای ۴ نیمسال طرح‌ریزی شده است و طول آن حداکثر ۳ سال می‌باشد (طبق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و طول هر ترم ۱۶ هفته آموزشی کامل، مدت هر واحد درس نظری ۱۶ ساعت، و برای دروس عملی و آزمایشگاهی و کارگاهی ۴۸ ساعت می‌باشد.

دیدگاه کاربران
  • علیرضا حمیدپور 16 آبان 1394

    سلام . من علیرضا هستم 12 سال دارم و میخواهم در مورد رشته کامپوتر و شبکه به من توضیحاتی داده شود و از شما خواهش دارم برا من میل کنید که شبکه چیست و من از سنین کودکی رشته اینده خود را انتخاب کنم باتشکر فراوان .

  • میثم محمدی 18 آبان 1394

    سلام من میثم محمدی 14 ساله از مشهد من هم سوال اقای حمید پور را داشتم و همین طور بسیار ممنون که مطالبی در اینترنت گذاشته اید.
    ایا من هم میتوانم در این رشته شرکت نمایم؟؟؟
    باتشکر بسیاراز شما.

  • سیلوانا 25 فروردین 1395

    سلام دوست عزیز.من دانشجوی رشته IT ام.با توجه به دروس این رشته شما اگه ریاضیاتتون درحد عالی باشه و رشته ی دبیرستانتون رو ریاضی انتخاب کنین صددرصد تو این رشته موفق هستین.رشته ی فناوری اطلاعات بهترین گرایش رشته ی کامپیوتره.و همچنین بازار کارش عالیه.جاهای معتبر و خوب استخدام میشی یا میتونی برای خودت شرکت بزنی.موفق باشی

  • محمد 22 آبان 1396

    لطفامناسب ترین راه فراگیری فناوری مهندسی بنویسید

    • کارشناس پشتیبانی آنلاین 27 آبان 1396

      درود بر شما
      مناسب ترین راه به میزان علاقه و نگرش شما بستگی داره و این مناسب ترین برای هر فرد نسبی هست
      اما بنیاد آموزش مجازی اریانیان بستر مناسبی را فراهم نموده شما می توانید با شرکت در دوره های مربوط به فناوری اطلاعات و دریافت منابع آموزشی با مطالع و پیاده سازی علم مربوطه به شیوه مناسبی به مسائل مسلط گردید .
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۳۰۰۵۵۲۸۴ تماس حاصل نمایید
      با تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *