0
021284284

آموزش برنامه نویسی بازی های رایانه ای: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی برنامه نویسی بازی های رایانه ای

برنامه‌نویس بازی یا در اصطلاح بازی‌نویس معمولاً به شخص یا گروهی گفته می‌شود که در زمینه ساخت، توسعه و تولید کدهای بازی‌نویسی یا ساخت بازی‌های ویدیویی فعالیت دارند.

آموزش مجازی برنامه نویسی بازی های رایانه ای : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی برنامه نویسی بازی های رایانه ای و اخذ مدرک معتبر برنامه نویسی بازی های رایانه ای را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
برنامه نویسی بازی های رایانه ای

برنامه‌نویسی یعنی نوشتن دستوراتی منطقی و پشت‌سر هم برای سیستم ها.

از بین بردن مشکلات و ساده تر کردن زندگی برای خود و اطرافیانمان است که اگر بخواهید وارد شغل برنامه نویسی شوید باید این هدف را به طور کامل درک کنید.

دوره آموزرش مجازی برنامه نویسی بازی های رایانه ای برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک رنامه نویسی بازی های رایانه ای را اخذ نمایید.

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی در واقع راهی برای دستور دادن به کامپیوتر در مورد کاری که باید انجام دهد، می‌باشد. این دستورالعمل‌ها به عنوان کد شناخته می‌شوند و برنامه نویسان کامپیوتر برای حل مشکلات یا انجام یک وظیفه، کد می‌نویسند.

هدف نهایی از این کار، خلق یک چیز جدید است. از قبیل یک صفحه وب، یک نرم افزار موبایل یا دسکتاپ و یا حتی تولید بازی است! برنامه‌نویسی کاری بسیار تکنیکی و تحلیلی، در عین حال خلاقانه و نیازمند روحیه ای هنری است. به همین دلیل است که فرآیند برنامه‌نویسی را می‌توان اغلب به عنوان ترکیبی از هنر و علم تلقی کرد.

تفاوت برنامه نویسی با کد نویسی چیست؟

ممکن است از نظر شما و طبق شنیده هایی که از ابتدای تولد در این حوزه داشتید، تصور کنید که کد نویسی و برنامه نویسی در واقع یک معنی دارند. اما باید بگوییم که خیر! تفاوت بسیار زیادی بین این دو واژه وجود دارد. به عملیات ترجمه کدها از زبان انسان به زبان ماشین کدنویسی گفته می‌شود. بنابراین می‌توان گفت کدنویسی زیرمجموعه‌ای از برنامه‌نویسی است. در حالی که کدنویسی پایه و اساس برنامه نویسی است. یعنی فرد کدنویس می‌تواند چند زبان برنامه نویسی بلد باشد و مطابق هر یک از آن زبان‌ها، مفهوم مورد نظر را برنامه نویسی کند.

کدنویسی:

زبانی که برای کامپیوتر قابل درک است، کد ماشینی یا همان صفر و یک است که درک آن برای انسان‌ بسیار دشوار و پیچیده است. از این رو یک راه طبیعی تر برای تعامل انسان با کامپیوتر ابداع شده است که به آن زبان برنامه نویسی گفته می‌شود.

به طور کلی زبان‌های برنامه نویسی شباهت‌هایی باهم دارند که عبارت است از:

1. قوانین دستوری و نوشتاری (Syntax) که برای هر زبان متفاوت است و یک قرارداد برای آن زبان به حساب می آید.

2. یک تبدیل کننده (کامپایلر یا مفسر) که کدهای ما را به زبان ماشین تبدیل کند.

3. اجرای کد و نمایش خروجی:

زبان‌های برنامه‌ نویسی بسیاری هستند که می‌توانید برای نوشتن کدهایتان استفاده کنید. کدنویسی پروسه استفاده از یک زبان است برای گرفتن نتیجه ای که توسعه دهنده می‌خواهد. هر خط از کد به کامپیوتر می‌گوید که چه کارهایی انجام دهد.

برنامه نویسی:

اگرچه کدنویسی یک بخش بزرگ از چرخه تولید و توسعه نرم افزار است، اما کافی نیست. برای ساخت یک اپلیکیشن، باید چند گام اساسی و ضروری بردارید. این گام‌ها شامل برنامه ریزی، طراحی و … است. بنابراین برنامه نویسی کار بزرگتری است و نه تنها با کدنویسی درگیر است، بلکه با سایر مهارت‌ها از جمله طراحی معماری نرم افزار، تحلیل و پیاده سازی الگوریتم‌ها، درک ساختمان داده‌ها و حل مسئله نیز درگیر است. پس نتیجه می‌گیریم، میزان سنگینی و کامل بودن واژه برنامه نویسی بسیار بیشتر از کد نویسی است.

هدف از شغل برنامه نویسی:

هدف از تکنولوژی چیست؟ هدف از پیشرفت چیست؟ هدف شغل برنامه نویسی نیز مشابه پیشرفت است. هدف ما از بین بردن مشکلات و ساده تر کردن زندگی برای خود و اطرافیانمان است که اگر بخواهید وارد شغل برنامه نویسی شوید باید این هدف را به طور کامل درک کنید.

به طور مثال بار ها راجع به ربات هایی که کار انسان را انجام می‌دهند شنیده ایم که وجود همه این ها برای ساده تر کردن کارهای انسان و راحت تر زندگی کردن وی است.

هدف دیگری که برنامه نویسی دارد، انجام دادن برخی فعالیت هاست که انسان ها قادر به انجام آن نیستند.

همچنین برنامه نویسی خطاهای انسانی را ندارد. سرعت بالاتر انجام کار ها به وسیله برنامه نویسی یکی دیگر از دلایلی است که این شغل را روز به روز در دنیا پر اهمیت تر می‌نماید.

یک برنامه‌نویس چه ویژگی‌هایی دارد؟

برنامه‌نویس‌ها موجوداتی سخت‌کوش و منطقی هستند، همانطوری که گفتیم یک کامپیوتر فقط و فقط زبان 0 و 1 را درک می‌کند، اصطلاحا به این زبان، زبان منطقی گفته می‌شود، یعنی هر ورودی یک نتیجه‌ی ثابت و منطقی خواهد داشت.

کامپیوترها اشتباه نمی‌کنند و معمولا بروز باگ‌های مختلف در نرم‌افزار ناشی از اشتباهات برنامه‌نویس‌ است، چرا که کامپیوتر یک ماشین منطقی بوده و نتیجه‌ای که تولید می‌کند متناسب با دستوراتی است که برنامه‌نویس برای آن نوشته است، بنابراین اکثر برنامه‌نویس‌ها دارای ذهنی منطقی و الگوریتمیک هستند.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”110994″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *