0
021284284

آموزش تحلیلگر اقتصادی: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی تحلیلگر اقتصادی

تحلیل گر اقتصادی از مشاغل حوزه خدمات ،گروه شغلی امور مالی و بازرگانی است و شامل وظایف: شناسایی مفاهیم و چارچوب تحلیلگری ، آشنایی با مفاهیم اقتصاد ، شناسایی روش های توسعه اقتصادی ، روش های تحلیل و مدیریت مالی ، تحلیل حجم معاملات و اندازه بازارمی باشد و با مشاغل تحلیلگربنیادی و سایر کارشناسان بازار سرمایه در حوزه تحلیلگری در ارتباط است.

آموزش مجازی تحلیلگر اقتصادی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی تحلیلگر اقتصادی و اخذ مدرک معتبر تحلیلگر اقتصادی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
تحلیلگر اقتصادی

به فرآیند فهم پارامترها  و راهکارهای مختلف انجام یک فعالیت مبتنی بر هزینه و فایده تحلیل یا ارزیابی اقتصادی می گویند.

تحلیلگر اقتصادی یکی از مشاغلی است که مربوط به بازارهای مالی می باشد و برای افرادی که به تجزیه و تحلیل بازارهای اقتصادی علاقمند هستند می تواند شغل مناسبی خواهد بود.

دوره آموزش مجازی تحلیلگر اقتصادی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تحلیلگر اقتصادی را اخذ نمایید.

تحلیلگر اقتصادی چیست؟

تحلیلگر اقتصادی یکی از مشاغلی است که مربوط به بازارهای مالی می باشد و برای افرادی که به تجزیه و تحلیل بازارهای اقتصادی علاقمند هستند می تواند شغل مناسبی خواهد بود. هر جامعه ای برای آنکه بتواند پیشرفت و ترقی داشته باشد به تحلیل گران اقتصادی نیاز خواهد داشت، بنابراین تحلیل گر اقتصادی از مشاغل مهمی محسوب می شود که نیازبه دقت و دانش بالایی دارد. با ما همراه باشید تا تحلیلگر اقتصادی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

تحلیل اقتصادی چیست؟

به فرآیند فهم پارامترها  و راهکارهای مختلف انجام یک فعالیت مبتنی بر هزینه و فایده تحلیل یا ارزیابی اقتصادی می گویند. در واقع یک تحلیلگر اقتصادی تمامی موارد وبرنامه ها را طبق هزینه و فایده یا همان سود و زیان مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و ارزیابی می کند. تحلیل اقتصادی می تواند درباره بازار بورس ایران، خرید یک ملک، سرمایه گذاری در یک شغل جدید و … باشد و نتیجه ارزیابی اقتصادی آن است که اطلاعات و شناخت فرد در رابطه با مسئله مورد نظر افزایش می یابد و می تواند بهترین تصمیم ممکن را بگیرد. ارزیابی و تحلیل اقتصادی بسیار اهمیت دارد زیرا بکار گیری آن موجب استفاده بهینه و موثر از منابع مالی و غیر مالی می گردد.

انواع روش های تحلیل اقتصادی:

تحلیل اقتصادی،  روش های مختلف دارد. این ۴ تحلیل در واقع در همه بازارها از زمین و مسکن  و طلا و سهام گرفته تا ارز و نفت و فلزات، جواب می دهد:

  • تحلیل هزینه که تکنیکی ساختارمند جهت تشخیص هزینه های یک برنامه با جزییات دقیق بر اساس واحد پولی است که CA نام دارد.
  • تحلیل هزینه-فایده که CEA نام دارد و تکنیکی برای فهم میزان موفقیت یک نظام در رسیدن به اهداف از نقطه نظر هزینه است.
  • تحلیل مطلوبیت هزینه یا CUA در واقع، اهتمامی برای سنجش میزان موفقیت یک نظام اقتصادی در رسیدن به چشم انداز (VISION) بر اساس رفتار سازمانی است.
  • تحلیل سودمندی-هزینه که CBA COST نام دارد، کلیه هزینه و نتایج و ریسک و خسارات، مورد بررسی قرار می گیرد.

تحلیل اقتصادی هزینه-فایده، ابزاری کارآمد است که در دستور کار  کارشناسان اقتصادی قرار دارد.

چگونه تحلیل گر بازار باشیم؟

تحلیل گری بازار، آن طور که در ابتدای گفتار ارائه شد، الزاما، مدرک دانشگاهی نیاز ندارد. به سواد و شم اقتصادی نیاز دارد که نمی  توان آن را در  تنها در مدرسه های  اقتصادی و کلاس های درس دانشگاهی بدست آورد. برای ارزیابی هر چیزی، باید درک درستی از بازار آن داشت. پس برای ارزیابی اقتصادی خوب، شما باید، ممیز خوب همان بازار باشید و اصطلاحا MARKET ANALYSIS خوبی باشید. هر بررسی، نیاز به استراتژی دارد. شما باید تکلیف خودتان را مشخص کنید که هدف شما از این ارزیابی چیست:

  • آیا آنالیز اقتصادی شما روی صورت های مالی یک شرکت در بورس، برای فهم صنعتی است که آن شرکت در واقع شده است یا صرفا نگاه کوتاه مدت به تغییرات قیمت دارید؟
  • آیا تحلیل اقتصادی شما از تغییرات قیمت فلزات در یک بازه زمانی، پیش بینی نرخ  روند کوتاه مدت است، یا استراترژی شما برای خرید محصولاتی است که شاهد کاهش میزان تولید آن در جهان هستیم؟ (مثل فلز روی)
  • آیا بررسی اقتصادی شما از وضعیت روز مسکن در ایران، به منظور خرید آپارتمانی کوچک در فلان نقطه فلان استان کشور است یا قصد اخذ وام کم بهره برای انبوه سازی در فلان منطقه دارید؟
  • آیا آنالیز چارتی شما از رفتار سینوسی نرخ ارز در ایران، پیش بینی نرخ  روند در بلند مدت به منظور خرید دلار در سال ۹۸ و به بعد است یا این‌که تسعیر نرخ ارز در سودآوری شرکت های سهامی عام را مد نظر دارید؟

همان طور که در پرسش های بالا مشاهده می کنید، تحلیل گر اقتصادی، اول باید تکلیف خود را از علت و دلایل تحلیل مشخص کند. اصطلاحا، باید استراتژی مشخص داشته باشد. استراتژی داشتن برای تحلیل هر بازاری، فوق العاده مهم  است. استراتژیست ها، نگاه صفر و یک به تحلیل هیچ بازاری ندارند. برای آن ها، رفتارهای کوتاه مدت و سینوسی موقتی، اهمیت ندارد. استراتژیست های اقتصادی، هم اقتصاد را می فهمند، هم جامعه را و هم روانشناسی رفتارهای اقتصادی مردم را. این موضوعی است که برترین بورس بازهای جهان نیز  به آن اشاره دارند (مثل وران بافت).

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”104069″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *