0
021284284

آموزش طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری

شبکهٔ رایانه‌ای (که اغلب به طور خلاصه به آن شبکه گفته می‌شود) گروهی از رایانه‌ها و دستگاه‌هایی است که توسط کانال‌های ارتباطی به هم متصل شده‌اند. شبکه رایانه‌ای باعث تسهیل ارتباطات میان کاربران شده و اجازه می‌دهد کاربران منابع خود را به اشتراک بگذارند.  یک شبکه شامل مجموعه ای از دستگاهها ( کامپیوتر ، چاپگر و … ) بوده که با استفاده از یک روش ارتباطی ( کابل ، امواج رادیوئی ، ماهواره ) و به منظور اشتراک منابع فیزیکی ( چاپگر) و اشتراک منابع منطقی ( فایل )  به یکدیگر متصل می گردند. شبکه ها می توانند با یکدیگر نیز مرتبط شده و شامل زیر شبکه هائی باشند. با شرکت در دوره آموزشی طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری خواهید توانست یک شبکه  را راه اندازی و مدیریت کنید.

آموزش مجازی طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری و اخذ مدرک معتبر طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری

شامل گروهی از سیستم‌های کامپیوتری و دیگر تجهیزات سخت افزاری کامپیوتری می‌باشد که از طریق کانال‌های ارتباطی به یکدیگر متصل می‌شوند تا ارتباطات و اشتراک‌گذاری منابع اطلاعاتی را در بین طیف وسیعی از کاربران ایجاد کنند.

زیرساخت های لازم نیز در سازمان های مربوطه جهت اشتراک گذاری منابع به وجود خواهند آمد.

دوره آموزش مجازی طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری را اخذ نمایید.

اجرای شبکه:

اجرای شبکه کامپیوتری یکی از مهمترین و اساسی ترین نیازهای هر سازمان و یا مجموعه پس از طراحی شبکه کامپیوتری برای برقراری ارتباط و اشتراک منابع و فایل ها است. از این رو طراحی و اجرای زیرساخت شبکه از اهمیت فراوانی برخوردار است. استفاده درست از زیرساخت و پشتیبانی شبکه باعث می شود تا هزینه کاهش پیدا کرده و به کارهای سازمان سرعت داده شود. نصب و راه اندازی سرویس ها و اتوماسیون های اداری باعث سهولت در ارتباط اجزای مختلف سازمان می شود.

اگر طراحی شبکه به درستی اجرا شود، عمر تجهیزات تا حد معقولی افزایش پیدا می کند و سرعت ارتباط افزایش پیدا کرده و قطعی ها به حداقل می رسد. در این صورت شبکه پینگ کمتری را دریافت می کند و تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات به حداقل می رسد. به همین دلیل اجرای شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. اصول صحیح طراحی و اجرا باعث می شود تا تمام اجزای شبکه کامپیوتری به بهترین نحو عمل کنند.

ویژگی های یک طراحی شبکه خوب چیست؟

میتوان گفت که شما زمانی می توانید یک طراحی شبکه را خوب و مناسب بدانید که دارای ویژگی های مختلفی باشد. از جمله این ویژگی های میتوان به عدم درگیری کاربران شبکه با پیچیدگی های مربوط به در بسترهای ارتباطی اشاره کرد. همچنین نحوه دسترسی آسان به منابع و برنامه های کاربردی موجود در شبکه هم از جمله بخش های مهم به شمار می آید. امکان دسترسی به شبکه در صورتی خرابی و همچنین از کار افتادن لینک های شبکه نیز وجود نخواهد داشت. در یک طراحی شبکه خوب، مدت زمان پاسخگویی به درخواست های کاربران تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. همچنین شما نظارت و مدیریت شبکه را نیز خواهید داشت.

طراحی شبکه:

طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری یک فرآید برای پیاده سازی شبکه شرکت های جدید است. طراحی شبکه مهمترین کار قبل از نصب و راه اندازی شبکه است. در حقیقت طراحی شبکه های کامپیوتری یک مرحله قبل از اجرای شبکه کامپیوتری است که می توان آن را مرحله ابتدایی کار قلمداد کرد. هرچقدر که عمل طراحی شبکه رایانه ای با دقت و تخصص بالاتری انجام شود، مشکلات و خرابی های آینده به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. با توجه به وابستگی شرکت ها و سازمان ها به شبکه طراحی شده، اگر طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری به درستی انجام نشود نه تنها سودی برای مجموعه ندارد بلکه باعث بروز مشکلات و سردرگمی هایی در مجوعه می شود. از این رو بایستی طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری به درستی و به وسیله افراد متخصص و با تجربه انجام شود تا بهترین بازخورد را برای مجموعه داشته باشد.

توپولوژی چیست؟

زمانی که صحبت از طراحی شبکه به میان می آید نام توپولوژی را نیز به وفور خواهید دید. توپولوژی در واقع به معنی شکل های مختلفی است که در همبندی اجزای شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه Node های مختلف در یک شبکه چطور با هم در ارتباط هستند نیز از طریق این توپولوژی ها انجام می گیرند. به طور کلی می توان گفت که زمانی که طراحی شبکه مورد بررسی است دو نوع توپولوژی را مورد بررسی قرار می دهیم.

توپولوژی فیزیکی که در واقع شامل ترکیب فیزیکی اجزا شبکه خواهد شد و قرار گرفتن آنها روی شبکه به طرق مختلف را مورد بررسی قرار می دهد، که البته باید بدانید چگونگی ارتباط نیز در این بخش مورد اهمیت است. به عبارتی می توان گفت که ایستگاه های مختلف فیزیکی و ارتباطی که آن ها توسط کابل ها با هم دارند توپولوژی فیزیکی نامیده می شود که بخش مهمی از طراحی شبکه است.

بخش دوم توپولوژی منطقی است که به رفتار سیگنال های مختلف روی این شبکه می پردازد و بررسی می کند که داده ها چگونه بین ایستگاه های مختلف انتقال پیدا می کنند توپولوژی منطقی در واقع بدون توجه به ترکیبی که اجزای فیزیکی دارند انجام می شود و این نوع توپولوژی در قسمت های مختلف پروتکلها قابل بررسی است. 

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”111800″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *