0
021284284

آموزش میکروکنترلر AVR : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی میکروکنترلر AVR

AVR از میکروکنترلر های ۸ بیتی بوده که در سال ۱۹۹۶ برپایه معماری تغییر یافته هاروارد طراحی و ساخته شد و توسط شرکت Atmel روانه بازار های جهانی شد. این میکروکنترلر یکی از پرفروش ترین میکروکنترلر ها در کل جهان به شمار می آید و تاکنون در پروژه های کثیر علمی ، تحقیقاتی و تجاری گوناگونی به کارگرفته شده است.

AVR سری های مختلفی را شامل می شود و فرآیند توسعه این خانواده از میکروکنترلر ها همچنان ادامه دارد. از شناخته شده ترین سری های AVR می توان به سری Attiny,Atmega,AtXmega اشاره نمود. در حال حاضر AVR در سری های مختلف و متنوعی با توان های پردازشی گوناگون ، ظرفیت های حافظه ای مختلف و سرعت پردازش متفاوت در بازار های جهانی موجود است. اما چیزی که در حال حاضر در کشورمان به صورت عمومی و گسترده استفاده می شود ، سری Atmega از خانواده AVR است که به علت قیمت مناسب و توان پردازش بالا مورد استقبال قرار گرفته است.

آموزش مجازی میکروکنترلر AVR : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی میکروکنترلر AVR و اخذ مدرک معتبر میکروکنترلر AVR را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
میکروکنترلر AVR

نوعی ریز پردازنده جدید است که توسط شرکت اتمل (Atmel)، ساخته شده است.

در ساخت ماشین‌های کنترلی موجود در کارخانه‌ها و سیستم‌های ردیاب، خط تولید هوشمند و اتوماسیون، نوار نقاله‌ها سنسورهای تشخیصی کاربرد گسترده‌ای دارد.

دوره آموزش مجازی میکروکنترلر AVR برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک میکروکنترلر AVR را اخذ نمایید.

میکرو کنترلر AVR چیست؟

میکرو کنترلر AVR چیست؟ میکرو کنترلر AVR، نوعی ریز پردازنده جدید است که توسط شرکت اتمل (Atmel)، ساخته شده است. در این نوع از میکروکنترلر ها با استفاده از دستور های بهینه، حجم کد های تولید شده کم شده است که به مراتب سرعت اجرایی را بالا برده است.

کاربرد میکروکنترلر در صنعت

امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت صنایع مختلف و روی آوردن به اتوماسیون‌سازی در صنایع، میکروکنترلرها بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ حوزه‌ی کاربردی آن‌ها را نمی‌توان محدود به قسمت خاصی در نظر گرفت چرا که ساده‌ترین اجزاء و تجهیزات نیز از این پردازنده‌ها در ساختار خود استفاده می‌کنند. کاربرد میکروکنترلر در صنعت بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود و حتی زندگی روزمره را نیز تحت تأثیر خود قرار داده‌است.

انواع میکروکنترلرها

میکروکنترلرها را به عنوان هسته‌ی اصلی وسیله‌های الکتریکی می‌شناسند که در پروژه‌‎های مختلف الکتریکی مانند ساخت ربات‌ها و برد‌های آموزشی کاربرد دارند.

کاربرد میکروکنترلر در صنعت اینگونه تعبیر می‌شود که ریزکنترلرها در پردازش و انجام عملیات بر روی داده‌ها استفاده شده و این قابلیت را دارند که کاربر را درگیر اتصالات فیزیکی سخت و پیچیده نکنند؛ شرکت‌های مختلفی مانند Microchip, ARM, Atmel, Renesas, Texas Instruments, Nxp Semiconductors و Freescale میکروکنترلرهای مختلفی با ویژگی‌های متفاوت همچون اندازه فلش، ولتاژ تغذیه، سرعت و پرت‌های ورودی و خروجی را تولید می‌‎‌کنند.

میکروکنترلرها دارای خانواده‌های متعددی هستند کمه محبوب‌ترین آ‌ن‎‌‌ها شامل: میکروکنترلر AVR و  ARM، میکروکنترلر PIC، میکروکنترلر ۸۰۵۱ و… است که ARM کاربرد بیشتری را دارد. در ادامه انواع پرکاربرد آ‌ن‌ها را معرفی می‎‌کنیم:

میکروکنترلر PIC16F877

این میکروکنترلر جزء ریزکنترلرهای پایه میکروکنترلرهای معماری است که با تکنولوژی MICROCHIP ساخته شده‌است که یکی از پرکاربردترین میکروکنترلرها می‌باشد. این نوع میکروکنترلر می‌تواند زبان‌های سطح بالا مانند C وc++ برنامه‌ریزی کند.

میکروبرد Parallela Micro ServerBoard

دارای پردازنده دو هسته‌ای FPGA, ARM و Adapteva16 است. این میکروکنترلر با توجه به اینکه دو سیستم عامل اندروید و لینوکس قابلیت اجرای همزمان دارند یکی از پرکاربردترین انواع میکروکنترلرها است.

برد EFM32 Giant Gecko Starter Kitm, Energy micro

این میکروکنترلر در بردهای توسعه یافته نصب می‌شود که ۳۲ بیتی بوده که به همراه سنسور نور محیطی، LCD  و ۲۰ پایه هدر برای پایه‌های I/O است و در دوربین‌های سنسوردار کاربرد دارد.

میکروکنترلر Nanode Windoe4

در توابعی مانند بردهای Arduino کاربرد داشته و از پردازنده Atmega استفاده می‌کند در حالی که در پروژه‌هایی با کاربری اینترنتی استفاده می‌شود.

میکروکنترلر MSP430 Launch Pad

جزء دسته‌ی بردهای کم مصرف و هزینه هستند و ویژگی آن Arduino UNO است. این میکروکنترلر با ذخیره کردن ۵۱۲ بایت از RAM جایگاه پایین‌تری را نسبت به بردهای Arduino دارد.

میکروکنترلر STM32 F3 Discovery

یک ریزکنترلر بر پایه‌ی ARM Cortex-m4 است که در آزمایش برنامه‌نویسی سخت‌افزار کاربرد دارد. یادگیری این نوع میکروکنترلر سخت‌تر از سایر میکروکنترلرها است هرچند که عمومیت بیشتری نسبت به بقیه میکروکنترلرها دارد.

میکروکنترلر Mbed LPC1768 Development Board

این میکروکنترلر IDE آنلاین برای سخت‌افزار، کتابخانه برای اجرای وظایف بر پایه‌ی GPIO و LEDهای داخل را مهیا می‌کند، که یکی از پرکاربردترین میکروکنترلرها در صنعت است.

میکروکنترلر Aedafruit Gemma

این برد به دلیل داشتن اندازه کوچک برای اتصال به LEDها کاربرد داشته و برای مدار Python و برنامه‎‌نویسی آن و ارتباط با USB بارگذاری می‌شود چرا که سایر بردها در این زمینه کاربرد ندارند.

با توجه به مثال‌های ذکر شده می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که میکروکنترلرهای ARM کاربرد بیشتری را نسبت به دیگر میکروکنترلرها دارند به ویژه میکروکنترلر AVRها دارند.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=””]

دیدگاه کاربران
  • مهدی طهماسبی 27 اردیبهشت 1396

    برنامه نویسی هائی را بیشتر تدریس کنید که زیاد در صنعت استفاده می شود وبیشتر جنبه کار عملی دارند. با تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *