0
021284284

آموزش برق ساختمان: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی برق ساختمان

برق ساختمان یکی از اساسی ترین و مهمترین پلن های  پیاده سازی ساختمان می باشد. برق ساختمان به تنهایی می تواند به ساختمان جان ببخشد و آن را زنده نگاه دارد می تواند آن را به سبک شفق های آسمانی در آورد و با هنر نورپردازی به ساختمان روح ببخشد و آرامش به ارمغان آورد. با توجه به رشد روز افزون علم و آموزشهای کوتاه مدت ، بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر دوره آموزشی برق ساختمان را بصورت مجازی برگزار می کند. کارشناس برقکار ساختمان کسی است که پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم بتواند از عهده نصب و سیم کشی تجهیزات مدارات الکتریکی ساختمان برآید. بنیاد آموزش مجازی ایرانیان این دوره آموزشی را به علاقه مندان این رشته و فعالان این عرصه به صورت غیر حضوری و مجازی در کوتاهترین زمان ممکن توصیه مینماید.

پکیج ویژه آموزشی

آموزش مجازی برق ساختمان : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی برق ساختمان و اخذ مدرک معتبر برق ساختمان را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
برق ساختمان

مهندسی برق یکی از مشاغل مهم و کلیدی صنعت برق و مخابرات به شمار می رود.

بکارگيری نکات حفاظت و ایمنی تخصصی برق، كار با قطعات پایه و وسایل اندازه گيری الکتریکی، سيم كشی مدارهای پایه ساختمان به صورت روكار، سيم كشی مدارهای الکتریکی ساختمان به صورت توكار.

دوره آموزش مجازی برق ساختمان برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک برق ساختمان را اخذ نمایید.

مقدمه:

مهندسی برق یا Electrical engineering زیرمجموعه ای از مهندسی است که به مطالعه و کاربردهای مرتبط با الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک می پردازد. می توان مهندسی برق را به دو قسمت عمده تقسیم کرد:

بررسی و طراحی سیستم‌های انتقال و تبدیل انرژی الکتریکی؛ و یا بررسی و طراحی سیستم های الکترونیکی برای پردازش و انتقال اطلاعات، نظیر کامپیوترها، سامانه های مخابراتی، مدارهای مجتمع، رادارها و نظایر آن. به بیان دیگر، مهندسان برق از الکتریسیته یا برای انتقال انرژی و یا برای پردازش اطلاعات استفاده می کنند.

فراگیرتر شدن استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش نیاز به انتقال و نیز پردازش سریعتر اطلاعات، مهندسی برق را به یکی از مهمترین و پرتقاضا ترین زمینه های مهندسی و صنعت تبدیل کرده است.

یکی از بهترین تعریف هایی که از مهندسی برق شده است،‌ این است که محور اصلی فعالیت های مهندسی برق، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. که البته این سیگنال ممکن است شکل موج ولتاژ یا شکل موج جریان و یا ترکیب دیجیتالی یک بخش از اطلاعات باشد.

برای مثال وقتی ما با تلفن صحبت می کنیم در مرحله اول به دستگاهی به نام میکروفون نیاز داریم که صحبت های ما را تبدیل به سیگنال های الکتریکی کند تا این سیگنال در خطوط تلفن منتقل گردد. سپس در طرف دیگر به دستگاهی نیاز داریم که سیگنال های رسیده را به سیگنال های صوتی تبدیل کند تا فرد مقابل بتواند صدای ما را بشنود و مکالمه تلفنی برقرار گردد. رشته‌ مهندسی برق در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ 4 گرایش‌ الکترونیک‌، مخابرات‌، کنترل‌ و قدرت‌ است‌.

تاریخچه:

الکتریسیته یکی از موضوعات جذاب علمی از اوایل قرن هفدهم بوده است. یکی از اولین مهندسین برق احتمالاً ویلیام گیلبرت بوده است که اولین وسیله اندازه گیری الکتریسیته یا الکتروسکوپ را طراحی کرد و آن را ورسوریوم (versorium) نامید.

همچنین او اولین کسی بود که به طور واضح مغناطیس و الکتریسیته ساکن را تمیز داد. تا پیش از حدود دهه ۱۸۸۰، مباحث مربوط به الکتریسیته و کاربردهای آن، زیرمجموعه ای از فیزیک تلقی می شد. این رشته اولین بار در نیمه دوم قرن نوزده میلادی، بعد از تجاری سازی تلگراف، تلفن و توزیع برق و استفاده های آن به عنوان یک شغل شناخته شده مطرح شد.

از حدود سال ۱۸۸۵ برخی دانشگاه‌ها و موسسات فناوری مانند دانشگاه کرنل یا موسسه فناوری ماساچوست، رشته کارشناسی مهندسی برق را ایجاد نمودند. دانشگاه فنی دارمشتات اولین دانشگاهی بود که در سال ۱۸۸۲ دانشکده مهندسی برق را ایجاد کرد و پس از آن دانشگاه کرنل و دیگر دانشگاه ها این رشته را ارائه نمودند.

برق کشی ساختمان به چه منظوری انجام می شود ؟

برق کشی یکی از مراحل تکمیلی ساخت و ساز به شمار می رود که لازم است با دقت بالایی انجام شود. این فرآیند پیش از مرحله دیوار کشی شروع و تا روزهای پایانی پروژه ادامه می یابد. توجه داشته باشید که به دلیل احتمال خطر برق گرفتگی این پروسه حتما باید توسط یک برقکار باتجربه  و حرفه ای انجام گیرد.

برق کاری ساختمان بیشتر برای استفاده از تلفن، اینترنت، سیستم روشنایی منزل انجام می شود. شایان ذکر است که در برق کشی ساختمان باید قوانین و نکات ایمنی مربوط به  آن را رعایت کرد و در صورت بروز مشکل در سیم کشی، حتما باید با متخصصین و افراد مجرب شرکت فنی مهندسی تهویه گستر راگا که هر لحظه آماده سرویس دهی و خدمات هستند، در میان بگذارید.

فرآیند برق کشی ساختمان شامل چه مواردی می شود ؟

فرآیند برق کشی ساختمان در ابتدا با طراحی یک نقشه اولیه شروع می شود. داشتن یک طرح کلی از محل رد شدن سیم ها، محل نصب و قرارگیری لامپ ها و کلیدپریزها کمک می کند که انجام پروسه برق کاری سریع تر و بی دردسرتر انجام شود. اقداماتی که طی این فرآیند انجام می شود، شامل موارد زیر هستند: 

1. متوازن سازی محل قرارگیری قوطی کلیدها 

2 . شیار زدن محل عبور لوله ها 

3. جایگذاری لوله های و پوشاندن آنها 

4. جایگذاری جعبه فیوز تلفن، آنتن و…

5. قراردهی سیم در لوله های پولیکا 

6. کابل کشیدن برای برق، آنتن، تلفن، آیفون 

7. متصل سازی سرسیم ها و عایق کاری اتصالات 

8. نصب کلید و پریزها روی دیوار 

9. نصب و راه اندازی آنتن، آیفون و… 

10. نصب نمودن پایه سینی برق.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”114260″]

دیدگاه کاربران
  • محمد 19 مرداد 1399

    سلام آیا شما مدرک بین المللی هوشمند سازی ساختمان هم صادر میکنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *