0
021284284

آموزش مهندسی مطالعه : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مهندسی مطالعه

نگاهمان را به مطالعه کتابها تغییر دهیم. بجای غرق شدن در لابلای کلمات و جمله ها و پارگرافها، سعی کنیم از کل به جزء برسیم. و برای این منظور ابتدا باید از جزء به کل وارد شویم و سپس از کل  با نگاهی متفاوت نسبت به قبل  جزء جزء ها را ادراک کنیم. نگاه از کل مستلزم یک سازماندهی و ارتباط دهی منطقی بین اجزاست که ضمن رمزگردانی صحیح موضوع ادراکی، یادآوری آن را آسان می کند. به هر اندازه که درون داده های شناختی ذهن بتوانند بیشتر در بخش هشیار ذهن متجلی گردند به همان اندازه هدایت ارگانیسم را عهده دار خواهند بود.

آموزش مجازی مهندسی مطالعه : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مهندسی مطالعه و اخذ مدرک معتبر مهندسی مطالعه را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مهندسی مطالعه

مطالعه فرایند مداومی است که نیازمند برنامه ریزی و کسب مهارتهای مطالعه و فراگیری عوامل کمک کننده است.

یعنی ما می فهمیم که چه چیزی خوانده ایم و این اتفاق توسط ارتباط برقرار شدن بین چیزهایی که می خوانیم با چیزهایی که می دانیم است.

  • دوره آموزش مجازی مهندسی مطالعه برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مهندسی مطالعه را اخذ نمایید.

مطالعه چیست؟

مطالعه، فرآیند پیچیده است که خواننده پیامی را که به وسیله نویسنده رمزگذاری شده را با زبان تصویری نوشتاری بازسازی می کند. در فرهنگ فارسی معین برای تعریف مطالعه این عبارت ها می باشد:

– به دقت نگریستن به چیزی برای وقوف به آن

– خواندن کتاب یا نوشته ای و فهمیدن آن

– نگرش در چیزی برای وقوف به آن

– قرائت نوشته ای برای درک آن

بنابراین مطالعه یعنی نگریستن و دقت نظر در چیزی برای فهمیدن و آگاهی یافتن از آن است. به همین دلیل مطالعه با نگرش، دقت، فهم و آگاهی همراه است. در تعریف دیگری گفته شده است:

مطالعه روندی برای به کارگیری ذهن و دریافت اطلاعات است. که این فرآیند شامل خوب دیدن، خوب شنیدن و لمس کردن و چشیدن، تجربه کردن و جست و جوی پاسخ ها می باشد.

روش های بهتر حفظ کردن مطالب چیست؟

1- بازنویسی یادداشت‌ها: یادداشت‌هایی را که در کلاس یا نشست‌های کاری نوشته‌اید، بازنویسی کنید. این روش وادارتان می‌کند تا درباره‌ی آنچه می‌نویسید، عمیق‌تر فکر کنید.

2- گوش کردن به فایل‌های صوتیاگر از کلاس درس، جلسه‌ی کاری یا کنفرانسی که شرکت کرده‌اید، فایل صوتی دارید،

می‌توانید با گوش دادن مجدد به صحبت‌ها، نکات مهم را راحت‌تر به خاطر بسپارید.

3- تکرار: مطالبی را که برای‌تان اهمیت دارند، در فواصل زمانی معین تکرار کنید تا قبل از اینکه از حافظه‌ی کوتاه مدت پاک شوند، به حافظه‌ی بلندمدت منتقل‌شان کنید.

4- فلش‌کارتفلش‌کارت‌ها نکات کلیدی درس را به صورت طبقه‌بندی شده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

5- قطعه‌بندیگنجایش حافظه‌ی کوتاه‌مدت محدود به تعداد مشخصی واحد اطلاعاتی است. مثلا اگر قصد دارید کدپستی منزل‌تان را حفظ کنید،

بهتر است به جای اینکه ارقام را تک‌ تک به خاطر بسپارید، کدپستی ۱۰ رقمی را به ۳ قطعه تقسیم کنید.

6- تداعی سازی: برای اینکه بتوانید اطلاعات جدیدی را که یاد می‌گیرید راحت‌تر به خاطر بسپارید، اطلاعات جدید را به مطالبی که از قبل می‌دانستید ربط دهید.

7- خانه حافظه: در این روش از تصویرسازی به منظور یادآوری اطلاعات استفاده می‌شود. برای شروع، مکانی آشنا را تصور کنید، مثلا منزل خودتان، یا اگر می‌خواهید خلاقیت بیشتری به خرج دهید،

یک کاخ بزرگ را تصور کنید که اتاق‌های زیادی دارد. سپس هر اطلاعاتی را که قصد دارید به خاطر بسپارید، در یک مکان خاصی از کاخی که در تصورتان ساخته‌اید قرار دهید.

 

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”114299″]

دیدگاه کاربران
  • بهاره 14 خرداد 1396

    سلام. مدرک مهندسی مالعه کجا کاربرد داره برای اشتغال؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *