0
021284284

آموزش فیزیک حالت جامد: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی فیزیک حالت جامد

دوره  آموزشی فیزیک حالت جامد ازاصول نظری و کاربرد ساختار کوانتومی ماده و مواد می‌باشد این دوره پوششی به‌هنگام از مهم‌ترین پیشرفت‌های علمی در آخرین دهه(به ویژه در سیستمهای بعد پایین و انتقال کوانتومی) ارائه می‌دهد و به ایجاد درک دانش پذیراز پیشرفت‌های جدید در فیزیک ماده چگال با ریاضیات دقیق و درعین حال روشن، کمک می‌کند.

آموزش مجازی فیزیک حالت جامد : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی فیزیک حالت جامد و اخذ مدرک معتبر فیزیک حالت جامد را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
فیزیک حالت جامد

یکی از گسترده‌ترین شاخه‌های فیزیک است که به بررسی مواد چگال، چگونگی تشکیل آنها با در نظر گرفتن تمام جزئیات حاکم بر طرز قرار گرفتن اتم‌های آن‌ها می‌پردازد.

 توصیف تمام پدیده‌های طبیعی قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده برای بشر به شکل کمی است.

دوره اموزش مجازی فیزیک حالت جامد برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک فیزیک حالت جامد را اخذ نمایید.

 در فیزیک حالت جامد، بطور کلی، مباحث مرتبط با مواد جامد به عنوان یک سیستم بس ذره ای مهم که ازتعداد بسیار زیادی ذرات تشکیل شده است، مطرح می شود. بررسی خواص جامدات بلوری از جمله خواص اپتیکی، مکانیکی، الکتریکی و مغناطیسی، بخش مهمی از موضوع فیزیک حالت جامد را تشکیل می دهد. مطالعه انتشار امواج در این مواد و خواص مربوط به اثرسطوح و نقائص گوناگون، از موارد مهم در این بررسی ها به شمار می روند. پدیده های مختلفی مانند ابررسانایی، نیمه رسانایی یا پخش و انتقال گرما در این بلورها نیز از موارد بسیار مهم مطرح در حوزه فیزیک جامدات هستند. البته امروزه عبارت عام تر فیزیک ماده چگال  بیشتر بکار برده می شود؛ که نه تنها مطالعه و بررسی فیزیک مایعات، به ویژه فلزات مایع، نمک های مذاب و محلول ها را نیز شامل می شود، بلکه بررسی حوزه های گسترده دیگری چون خواص بلورهای مایع، پلیمرها، الاستومرها، محلول های کلوئیدی و برخی خواص مواد بیولوژیک را نیز در برمی گیرد. از این رو، آزمایش هایی که در این آزمایشگاه برای دانشجویان کارشناسی ارائه می گردد، طوری طراحی و انتخاب شده اند که دانشجویان را با مفاهیم اولیه و زیربنایی فیزیک حالت جامد آشنا کند. در واقع، این آزمایشگاه برای دانشجویان فیزیک مقطع کارشناسی با گرایش حالت جامد و ماده چگال، و به منظور درک بهترو عمیق تر مفاهیم فوق طراحی شده است. بعلاوه دستیابی به نگرش درست تر و دید بازتر در انتخاب گرایش در مراحل بعدی تحصیلی، می تواند یکی دیگر از اهداف مهم ارائه این دوره درسی عملی باشد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *