0
021284284

آموزش جامعه شناسی خانواده : دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی جامعه شناسی خانواده

جامعه شناسی خانواده یکی از شاخه های اصلی درخت تنومند جامعه شناسی است. این شاخه از جامعه شناسی در نیمه دوم سده نوزدهم میلادی و به دنبال تغییراتی که در خانواده اروپایی پدیدار گشت ، شکل گرفت.جامعه شناسی خانواده در طول چند دهه توانست ، به سرعت ، نظریه ها و روش های خود را برای بررسی پدیده اجتماعی خانواده پدید آورده و تکامل بخشد و بدین ترتیب به یکی از شاخه های اصلی و مهم جامعه شناسی تبدیل شود.
در پی حوادث و تحولات بزرگی که در فاصله سده های پانزدهم تا هجدهم میلادی در اروپا رخ داد، بستر شکل گیری ساختارهای جامعه جدیدی ، به نام ” جامعه صنعتی ” یا ” جامعه مدرن ” فراهم آمد – جامعه ای که دستاوردهایش ، به ویژه دستاوردهای علمی و فن آورانه اش همه جوامع بشری را در همه نقاط جهان تحت تاثیر قرارداد و عصر جدیدی را در تاریخ بشر رقم زد.
خانواده درجامعه صنعتی مدرن ( نوین ) بسیار آسیب پذیر شده واین آسیب پذیری نگرانی هایی را نیز در جامعه و محافل علمی آن پدید آورده است.بر این پایه جامعه شناسی خانواده که با هدف رصد کردن دگرگونی های ساختاری و شناسایی آسیب های پدید آمده در نهادخانواده پایه گذاری شده ، برآن است تا:
۱- آسیب های خانواده در جامعه امروز را به طور مستقیم موضوع کندوکاوها و بررسی های خود قرار دهد.
۲- و سپس بکوشد تا این آسیب ها را – ازنظر علمی – تبیین و تحلیل کند.

آموزش مجازی جامعه شناسی خانواده : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی اکسل و اخذ مدرک معتبر اکسل را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
جامعه شناسی خانواده

مطالعه علمی تعامل انسانها و مجموعه آگاهی‌های مربوط به تعامل انسانها که از چنین مطالعه‌ای حاصل می‌شود. 

آگاهی از تأثیر نیروهای اجتماعی، یکی از نتایج دانش جامعه شناسی است. با استفاده از همین دانش، هدف مهم علم جامعه شناسی نیز محقق می‌شود. این هدف مهم، پیش‌بینی و کنترل رفتارهاست.

دوره آموزش مجازی جامعه شناسی خانواده برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک جامعه شناسی خانواده را اخذ نمایید.

جامعه شناسی چیست؟

در قرون قبل از ظهور مبحثی به نام «جامعه شناسی»، تحقیقات درباره رفتار انسان، توجه فلاسفه، عالمان دینی، شاعران، داستان نویسان و تاریخ نگاران و برخی دیگر را به خود جلب کرده بود. آنان اظهار می‌داشتند که بیشتر مردم بر طبق الگوهای کلی خاصی رفتار می‌کنند؛ اما از برخی لحاظ و در برخی شرایط بعضی از مردم از این الگوها پیروی نمی‌نمایند. آنان می‌اندیشیدند که چرا بیشتر مردم از این الگوهای رایج پیروی می‌کنند و چرا برخی از افراد از آنها منحرف می‌شوند؟ آنان برای پاسخ به این پرسشها کوشیدند اصولی کلی یا «تعمیم»هایی در خصوص رفتار انسانها به مثابه اعضای گروه‌ها تدوین کنند. در واقع آنان ماهیّت طبیعت انسانی را تعریف و تفسیر می‌کردند؛ موضوعی که همچنان توجه متفکران را در بسیاری از رشته‌های علمی به خود جلب می‌کند.

تاریخچه جامعه شناسی چیست‌؟

جامعه شناسی جوان ترین رشته علوم اجتماعی است. واژه جامعه شناسی را در سال 1838 اگوست کنت فرانسوی در کتاب فلسفه اثباتی اش بدعت گذاشت .کنت را عموما بنیانگذار جامعه شناسی می دانند. او معتقد بود که علم جامعه شناسی باید بر پایه مشاهده منتظم و طبقه بندی استوار گردد.

 

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”109950″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *