0
021284284

آموزش تکنولوژی حمل و نقل: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی تکنولوژی حمل و نقل

حمل و نقل از ضرورت ها و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است، بنابراین نارسایی در حمل و نقل، رشد اقتصادی را متوقف ساخته و از کارآیی بخش های اقتصادی می کاهد و فعالیت های اقتصادی را در حد خود مصرفی محدود می نماید. به همین دلیل است که متخصصان حمل و نقل اعتقاد دارند که بین کارآیی در بخش حمل و نقل و کارآیی عمومی اقتصاد و رشد اقتصادی رابطه ای مستقیم وجود دارد و حمل و نقل را واسطهٔ میان فعالیت های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین المللی می دانند. بنابراین، حمل و نقل یکی از عناصر اصلی و کلید توسعه و تحول در کشورهای پیشرفته به شمار می رود. چنانچه ارتباط این کشورها با خارج قطع شود، علیرغم تکنولوژی پیشرفته، موقعیت جهانی خود را از دست داده و چرخ غول آسای اقتصاد شکوفای آنان از گردش باز می ماند.گروهی دیگر، حمل و نقل را قلب جریان توسعه می دانند و عقیده دارند حمل و نقل در توزیع درآمد و کاهش نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی، زدودن آثار فقر و درماندگی و کاهش اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان نقشی مؤثر دارد. عدم ارتباط کافی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مناطق مختلف به دلیل عدم کفایت شبکه حمل و نقل و خدمات ارایه شده توسط این بخش، موجب می شود تا دور تسلسل توسعه نیافتگی ادامه یافته و رشد اقتصادی به مفهوم کلی آن، هر چه کندتر و دیرتر اتفاق افتد. نتیجه آنکه، داشتن شبکه ارتباطی کافی، وجود وسایل حمل و نقل مورد نیاز از نقطه نظر کمی و کیفی، ارایه خدمات حمل و نقل و جابجایی بار و مسافر متناسب با نیاز، در زمان و مکان مورد نیاز، لازمهٔ پیشرفت اقتصادی جامعه است.

آموزش مجازی تکنولوژی حمل و نقل : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی تکنولوژی حمل و نقل و اخذ مدرک معتبر تکنولوژی حمل و نقل را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
unnamed file

به صورت کلی به انتقال کالا یا شی یا هرچیز دیگر حمل و نقل میگویند.

ارتقا د رسطح مدیریت شهری، افزایش امنیت، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، کاهش ترافیک، کاهش تصادفات و ارتقا روند مدیریت حمل و نقل شهری.

دوره آموزش مجازی تکنولوژی حمل و نقل برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک تکنولوژی حمل و نقل را اخذ نمایید.

تکنولوژی حمل و نقل چیست؟

تکنولوژی‌های حمل و نقل مقوله ایست که اهمیت آن این روزها بر کسی پوشیده نیست. ضرورت نیاز به تکنولوژی و پیدایش آن زمانی محسوس شد که مشکلاتی در دنیا بوجود آمد که تنها راه حب بهینه برای آن دخالت تکنولوژی در آن زمینه بود.افزایش جمعیت و زندگی رو به رشد شهری مشکلات زیادی را در دنیا پدید آورده است. چیزی که درآینده هم با روند رو به رشد فجیعی روبروست. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا کشورها توان روبرویی با چنین جمعیتی را دارد؟ مسلما خیر.

ضرورت گرايش به تکنولوژی‌های حمل و نقل:

رشد روز افزون جمعيت سبب افزايش تقاضاي سفر شده و متعاقب آن استفاده از وسايل نقليه شخصي بطور چشمگيري افزايش يافته است. این استقبال ضرورت گرایش به سمت تکنولوژی‌های حمل و نقل را افزایش می دهد. اين امر فشار حاصل برشبكه هاي موجود حمل ونقل به خصوص درنواحي شهري را چندين برابر نموده است.

مسائل و مشكلات مربوط به حمل ونقل از قبيل تراكم ،افزايش زمانهاي تلف شده ،تصادفات ،تخلفات، آلودگي هاي زيست محيطي ،كاهش منابع انرژي و روند رشد سريع تقاضاي حمل ونقل باعث شده تا تامين حمل و نقل ايمن و كارا يكي از مهمترين مسائل پيش روي اغلب كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه در زمینه تکنولوژیهای حمل و نقل محسوب شود.ذ يكي از راهكارهاي حل اين مشكلات توسعه شبكه هاي حمل ونقل است.

تاکسی‌های اینترنتی، نمونه‌ای از همراه شدن تکنولوژی با حمل و نقل:

تاکسی‌های اینترنتی یکی از مهم‌ترین نتایج نفوذ تکنولوژی در حمل و نقل است که این روزها شاهد اهمیت آن در زندگی شهرنشینی هستیم. تاکسی‌ اینترنتی همچون دیگر استارتاپ‌ها ایده‌ای بود که به کمک آن بخشی از نیاز جدی کشور رفع شود. تکنولوژی‌هایی که در تاکسی اینرتنتی استفاده شده است سبب می‌شود افراد در کمترین زمان ممکن از طریق خلوت‌ترین مسیرهابه مقصد موردنظر برساند و دغدغه‌هایی که در حمل و نقل سنتی خود دارد را در اینجا به حداقل برساند.

دستاوردهای مهم تکنولوژی‌های حمل و نقل:

استفاده از تکنولوژی و هوش مصنوعی در حمل و نقل دستاوردهای مهمی را برای سیستم حمل و نقل همراه داشته است. دستاوردهایی از جمله: ارتقا د رسطح مدیریت شهری، افزایش امنیت، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، کاهش ترافیک، کاهش تصادفات و ارتقا روند مدیریت حمل و نقل شهری دستاوردهایی که تاثیر بسزایی در بهبودی زندگی شهرنشینی داشته است. چیزی که سبب شده است زندگی برای افراد در کلانشهرها تا حدودی بهتر شود. همین مقوله‌ی تاکسی‌های انلاین، تاکنون به مزایای آنها در زندگی خود فکر کرده‌اید؟ تاثیرات مثبت تاکسی‌های انلاین این روزها چیزی نیست که کسی از آن آگاهی و اطلاعای نداشته باشد.

آیا تکنولوژی در حمل و نقل فقط شامل تاکسی‌های اینترنتی است؟

خیر، تاکسی‌های اینترنتی فقط قسمتی از حضور تکنولوژی در حمل و نقل محسوب می‌شود. ایده‌های بسیاری در شهرها می‌بینید که با به همراه شدن تکنولوژی در حمل و نقل اجرا و پیاده سازی شده است. مثلا همین کارواش اینترنتی. به جای آنکه افراد سوار بر ماشین خود بشوند و ترافیک‌های شهری را متحمل شوند و بسیاری از معضلات دیگری چون آلودگی هوا، اصطحکاک اتومبیل و … را بر دوش بکشند، تنها با چند کلیک بر روی موبایل خود اتومبیل خود را به کارواش میبرند. و این نمونه‌ای از فواید تکنولوژی در حمل و نقل است.
با بازیافت هوشمند، باربری آنلاین، نانوایی آنلاین، آموزش آنلاین، پیک مارکت، فروشگاه آنلاین و بسیاری از نرم‌افزاهای آنلاین دیگر که در زمینه لوکیشن محور فعالیت می‌کند، نمونه‌ای از استارتاپ‌های نام‌آروی هستند که با تکنولوژی‌های حمل ونقل همراه شده‌اند.

البته اینها برای رفع مشکلات حمل و نقل شهری کافی نیست. در آینده با فزایش جمعیت ما شاهد مشکلات بیشتری در جوامع هستیم تا جایی که شاید جاده‌ها هم ظرفیت تحمل چنین باری را نداشته باشند. اما آنقدر علم و تکنولوژی هر روز در حال رشد است باید دید در آینده‌ای نزدیک چه بر سر حمل و نقل شهری خواهد آمد!

محدودیت های تکنولوژی‌های حمل و نقل

اما از آنجايي كه توسعه شبكه ها و تکنولوژی‌های حمل و نقل به دليل محدوديت ظرفيت عمراني ،محدوديت بودجه وصدمه به محيط زيست متناسب با رشد روز افزون توليد وسايل نقليه نمي باشد و از طرف ديگر با توجه به اينكه ايجاد شبكه هاي جديد حمل و نقل باعث ايجاد انگيزه بيشتري براي توليد سفر در كاربران خواهد شد،لذا روشهاي مذكور باوجو نياز به سرمايه گذاري كلان و زمان زياد جهت اجرا به تنهايي نمي تواند بعنوان راه حل قطعي و مناسب در جهت حل معضل ترافيك كلان شهرها محسوب شود.

تامین نیازهای کاربران در راستای تکنولوژی‌های حمل و نقل

همچنين تأمين نيازهاي جديد كاربران ناشي از افزايش سطح زندگي مردم و افزايش ارزش زمان مانند سيستم‌هاي اطلاع رساني ترافيك با تكيه بر روشهاي سنتي امكان پذير نيست. لذا ديدگاه حاكم بر فعاليت مديران ترافيك كلان شهرها به استفاده از مكانيزم‌هايي جهت به نتيجه رساندن سرمايه گذاريهاي كلان مربوط به توسعة معابر و راهسازي، استفاده بهينه از امكانات و منابع موجود و ارتقاء سطح ايمني ، كارايي و بهره وري شبكه حمل و نقل شهري با بهره گيري از پيشرفتهاي حاصل از تكنولوژيهاي نوين ، داشتن نوآوري و ابتكار عمل در برنامه هاي توسعه و مباحث مرتبط با مديريت ترافيك شهري گرايش پيدا كرده است.

يكي از جديدترين و مؤثرترين راهكارهاي مديريت ترافيك كه از فن آوري اطلاعات نشأت مي گيرد ايده بكارگيري سيستم هاي هوشمند حمل ونقل است كه مي تواند در راستاي تحقق شهرداري الكترونيكي افق تازه اي براي دستيابي به تحرك پويا و روان درجامعه ارتباطي و اطلاعات و ارائه خدمات بهتر به شهروندان ايجاد نمايد. لازم به توضيح است بكارگيري ITS بعنوان تنها ابزار حل مشكلات حمل ونقل محسوب نمي شود ، بلكه زير بناي مناسبي جهت كاهش پيامدهاي منفي قرن بيستم در عرصه حمل ونقل و ايجاد راه و رسمي جديدتر و مؤثرتر به منظور پاسخگويي به نيازهاي حمل ونقل در زندگي قرن بيست و يكم است.

آموزش استفاده از سامانه‌های هوشمند توسط کاربران را نیز باید در راستای تکنولوژی‌های حمل و نقل در نظر گرفت. باید در ابتدا تمامی مراحل درخواست از سامانه‌های هوشمند چون تاکسی انلاین به آنها آموزش داده شود تا به راحتی بتوانند درخواست انلاین برای انجام امور خود دهند.

نمی‌توان آینده حمل و نقل را پیش‌بینی کرد. اما با رشد تکنولوژی و فناوری اطلاعات در جامعه هر روزه نشانه‌ای از بهبود روند کیفیتی حمل و نقل در دنیا می‌بینیم. در کنار آن تعداد استارتاپ‌هایی که بصورت لوکیشن محور پا به میدان گذاشته‌اند نیز رو به افزایش است. ایده‌های ناب و نو که جهت رفع مشکلات حمل و نقل شهری پدید آمده‌‌اند و طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده‌اند.

منظور از استارتاپ‌های لوکیشن محور یا مکان محور، ایده‌هایی است که وابسته به درخواست در مکان باشد. یعنی کاربران در محل درخواستی را ثبتکنند و تقضای دریافت خدمات سامانه را در محل ثبت شده داشته باشند.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”101390″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *