0
021284284

آموزش ترخیص کار گمرکات: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی ترخیص کار گمرکات

معمولا انجام رویه ها و تشریفات ورود و صدور کالا توسط افرادی غیر از صاحبان کالا که اصطلاحا به آنها “ترخیص کار” می گویند، انجام می شود. یک ترخیص کار باید با مفاهیم و اصطلاحات گمرکی آشنا بوده ، تا حدودی قوانین امور گمرکی و آئین نامه ی اجرایی آن را بشناسد و همچنین در خصوص کلیه تشریفات گمرکی اعم از واردات ، صادرات ، ترانزیت ، مرجوعی و … اطلاعات و تجربه کافی داشته باشد تا بتواند تشریفات گمرکی کالای متعلق به شخص دیگری را به وکالت از طرف آن شخص یا به وکالت از طرف حق العملکار انجام دهد .یکی از مشاغل پر درآمد در کشور را تنها با گذراندن ۱۲۰ساعت آموزش مجازی بیاموزید .
بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با هدف آموزش علاقه مندان، اقدام به برگزاری دوره ی آموزش مجازی ترخیص کالا، با تالیف اساتید مجرب و با سابقه در امور گمرک نموده است.

آموزش مجازی ترخیص کار گمرکات : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی ترخیص کار گمرکات و اخذ مدرک معتبر ترخیص کار گمرکات را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
ترخیص کار گمرکات

انجام کلیه فعالیت‌ها و اقداماتی است که باید برای وارد کردن کالاهای مختلف به کشور، با رعایت قوانین و مقررات آن انجام دهید.

شخصیتی است که با وکالت از وارد کننده کالا یا صادر کننده کالا کلیه مراحل و عملیات  ترخیص کالا از گمرک را انجام می دهد. 

دوره آموزش مجازی ترخیص کار گمرکات برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک ترخیص کار گمرکات را اخذ نمایید.

ترخیص کار کیست؟

ترخیص کار، به فردی گفته می شود که توسط قراردادی که با صاحب بار بسته است، تشریفات گمرکی را در گمرکات برای وی انجام می دهد. ترخیص کار باید به عنوان نماینده ی صاحب کالا صادرات و واردات را از طریق گمرک انجام دهد. وظیفه ی خارج کردن یا وارد کردن انواع بار بر عهده ی ترخیص کار گمرک می‌باشد که باید با صرفه جویی در زمان و هزینه، این امور را به نحو احسنت به انجام برساند. مشخصات متعددی در انجام کار وی دخیل است، که در ادامه ی این متن به آنها اشاره می نماییم.

وظایف یک ترخیص کار ماهر:

همان طور که در ابتدا اشاره شد، مهمترین وظیفه ی یک ترخیص کار، صرفه جویی در زمان و هزینه، جهت ترخیص بار و انجام هماهنگی های لازم با گمرکات، به عنوان نماینده ی صاحب کالا می باشد. با توجه به وجود قوانین سخت واردات و صادرات در کشور ما می بایست پیش از ورود یا خروج انواع بار از گمرکات، افراد حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایند. یکی دیگر از وظایف ترخیص کار این است که، مجوز حق ورود به کشور را پیش از وارد نمودن کالا توسط مبادی گمرکی بگیرد. یک ترخیص کار ماهر اطلاعات جامعی از قوانین صادرات یا واردات گمرک کشور و بین الملل دارد. مهارت بالای ترخیص کار گمرک باعث می شود تا صاحب بار کمترین ضرر را ناشی از امورات گمرکی ببیند. علاوه بر مجوزهای ثبت سفارش برای صادرات یا واردات، مجوز های جانبی فراوان دیگری نیز هستند؛ فردی که اقدام به ترخیص می نماید باید با اطلاع از این مجوزها و انجام سریع آنها می تواند به صاحب بار در ترخیص به موقع کالاها و اجناس کمک نماید.

ترخیص کالاهای مختلف نیاز به مجوز های جانبی گوناگون دارد. به عنوان مثال مجوز کالاهای پزشکی و خوراکی یا آزمایشگاهی و غیره هر کدام مجوز های جانبی مختص به خود را دارند که، ترخیص کننده گمرک، باید با علم و هوشیاری کامل نسبت به قوانین گمرکی، بتواند به نحو احسنت تشریفات صادرات یا واردات این نوع کالاها را انجام دهد.

مراحل انجام تشریفات گمرکی توسط ترخیص کار گمرک:

 در هنگام واردات بار توسط کشتی، هواپیما یا قطار، فردی که اقدام به ترخیص می نماید، باید با مدارک حمل بار که توسط صاحب کالا به وی داده شده است، به گمرک مراجع نماید. بدین صورت فردی که اقدام به ترخیص می نماید با مراجعه به شعبه شرکت حمل در داخل گمرک، درخواست قبض انبار را می نماید.

امروزه با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از امورات ترخیص کار باید قبل از ارائه مدارک مالی به گمرکات ابتدا کد ساتا را از طریق بانک مربوطه دریافت نماید. ارائه کد ساتا توسط بانک با توجه به بررسی مدارک مالی مربوطه و پروسه های آن انجام می‌ شود. پس از دریافت کد ساتا، مبلغ واریزی به حساب گمرک در سامانه “ای پی ال” گمرکات برای کالای مربوطه اظهار می شود. ممکن است بعضی از قوانین گمرکات شامل کالای مذکور شود و آن بار از پرداخت عوارض گمرکی جهت ترخیص، معافیت داشته باشد؛ که دیگر نیازی به پرداخت ندارد. مبلغ پس از اعلام به صاحب بار، توسط وی به فردی که اقدام به ترخیص می نماید، پرداخت می شود تا به سیستم بانکی گمرک واریز نماید. پس از این مرحله، وضعیت بار به رنگ های مختلفی در می آید.

1. مسیر سبز: در این مرحله فردی که اقدام به ترخیص می نماید با مراجعه به قسمت خروج و اخذ اجازه خروج و اعلام آن به شرکت حمل می تواند بار خود را بارگیری و ارسال نمایید.

2. مسیر زرد: در این مرحله پرونده به یکی از کارشناسان مجازی گمرک اعلام می‌شود، وی باید با توجه به استانداردهای موجود قیمت، کیفیت و سایر پارامترها را در خصوص کالا بررسی و مشخص نماید.

3. مسیر قرمز: این مسیر هنگامی به این رنگ در می آید که علاوه بر نیاز به کارشناسی مجازی، یک کارشناس دیگر جهت بررسی موظف به حضور در محل می باشد.

ویژگی های یک ترخیص کار گمرک:

وی علاوه بر آشنایی با انواع قوانین گمرکی می بایست فردی امانت‌دار، راستگویی و مطمئن باشد. با توجه به قیمت ارزش بارهای وارداتی یا صادراتی که در گمرک موجود می باشند، نیاز به ترخیص کننده ی قابل اعتماد می باشد. علاوه بر مشخصات عنوان شده، یک ترخیص کننده، باید دارای کارت معتبر حق العمل کاری گمرک باشد. یکی دیگر از ویژگی‌ های این فرد مدرک تحصیلی آن است که می بایست مرتبط با امورات گمرکی، و علاوه بر آشنایی با تمامی قوانین مرتبط دارای تجربه ی آکادمیک کافی نیز در این زمینه باشد. یک ترخیص کار ماهر و خبره باید بتواند در کوتاه ترین زمان بهترین سریع‌ترین عملکرد خود را انجام دهد. آشنایی با انواع تشریفات اداری و مراحل ترخیص نیز از دیگر ویژگی های این فرد می باشد.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=””]

دیدگاه کاربران
  • سیداحمدحسینی 2 شهریور 1396

    سلام میخواستم اطلاعاتی از نحوه اموزش ترخیص کالا دانسته باشم

  • مسعود 4 دی 1397

    در خواستم درباره اینکه نحوه ترخیص کار را از کجا شروع کنیم و امکان داره که بشه با شرکت های ترخیص کالا به عنوان کار آموز کار کنیم برای یاد گیری

  • محسن 30 تیر 1398

    سلام کسی هست ک از این کلاسا استفاده کرده باشه و نتیجه دیده باشه؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *