0
021284284

انواع روش های حمل و نقل

روش های مختلفی برای حمل و نقل بار بین المللی وجود دارد. حمل دریایی و حمل زمینی و حمل ریلی و حمل هوایی. که بنا بر حجم و وزن و ارزش کالاها و همچنین با در نظر گرفتن زمان و بودجه و ریسک و امنیت برای هر محموله ای باید یکی از روش های زیر را انتخاب نمود. آسمونی در این مقاله انواع روش های حمل و نقل بار بین المللی را برای شما عزیزان تشریح می کند.

جهت ترخیص کالا از بندرعباس
عمده ترین شیوه حمل کالا ها حمل دریایی می باشد این روش به واسطه حداقل هزینه و نبود نیاز به راه سازی و ایجاد خطوط راه آهن و جاده از دیر باز مورد استقبال تاجران بوده است البته هزینه زمان در این نوع حمل کالا افزایش می یابد و برای کالا های بسیار ارزش مند و کم حجم و کم وزن روش مناسبی نیست. عمده محمولاتی که از این روش حمل استفاده می کنند به وسیله کانتینرها ی ۲۰ و ۴۰ فوتی محمولات را جابه جا می کنند البته محمولات بزرگ و حجیمی مثل گندم و برنج به وسیله ی کشتی های فله بر مخصوص حمل آن کالا (نفت توسط کشتی های نفت کش و گاز توسط کشتی های مخصوص حمل OPG) حمل می شوند. برخی از ماشین آلات با ابعادی که اصطلاحا کالای OOG یا OUT OF GAGE خطاب می شود در کانتینر معمولی جا نمی شوند در این حالت از کانتینر های روباز و یا بقل باز OPEN TOP و FLATRACK استفاده می شود، در مواردی که حجم و ابعاد بسیار خارج از محدوده باشد باید از کشتی های BREAK BULK و کشتی هایی که بر روی عرشه خود فضا برای قرار دادن محمولات نیز دارند استفاده شود.

 
جهت ترخیص کالا از شهریار و گمرک غرب
شیوه حمل زمینی محمولات به وسیله ی کامیون ها و تریلی های کفی و چادری در ناوگان زمینی یا حمل به وسیله ی ناوگان ریلی امری کاملا رایج و مرسوم است، سالیان سال است که عمده محمولات کشورمان از مبدا ترکیه و اروپا و به مقصد عراق و افغانستان و کشور های CIS از این روش استفاده می کنند. از مزایای این روش عدم نیاز به تخلیه و بارگیری مجزا در بندر و یا تخلیه و بارگیری به وسیله ی جرثقیل های بندر و خطرات ناشی از طوفان و باران ها در حمل دریایی می باشد. البته در این روش حمل معمولا زمان بسیار مناسب تر از حمل دریایی خواهد بود. دسترسی برای حمل و نقل دریایی به همه نقاط مقدور نیست بسیار از کشور ها هیچ راهی به مرز های آبی ندارند و یا اگر هم دارند مسیر آبی مستلزم دور زدن دنیاست. حمل زمینی راه حل مناسب و امن برای اکثر محمولات می باشد . ارزش کالاها در این روش از حمل دریایی بالاتر و کرایه حمل های نیز بالاتر است. این روش حمل در حالت تریلری خود به صورت FTL و LTL یا خرده بار می باشد که در این حالات زمان حمل افزایش یافته و محموله باید در انبار فورواردر در مبدا COORDINATE شود.

 
جهت ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام
این شیوه حمل کالا بیشتر برای محمولات اورژانسی که با کمبود زمان روبرو هستند و یا ارزش کالایی آنها بسیار بالاست استفاده می شود. حمل هوایی برای حجم کالا هم چون وزن آن محدودیت هایی دارد. در این روش حمل کانتینر های هوایی با اشکال مخصوص بدنه هواپیمای باربری تهیه شده اند و استفاده می شوند. ارزش فضا هر متر مکعب در هواپیما برابر ارزش ۱۶۰ کیلوگرم می باشد. بنابراین در صورتی که کالای شما یک لیتر باشد و ۱۶۰ کیلو وزن داشته باشد و یا بر عکس یک متر مکعب حجم داشته باشد و ۱ کیلو وزن در هر دوصورت کالای شما بر اساس یک مترمکعب با ۱۶۰ کیلوگرم نرخ گذاری می شود. روش نرخ دهی در کالای هوایی به واسطه تعدد محمولات خرد به صورت پلکانی می باشد. به عنوان مثال محمولات زیر ۴۰ کیلوگرم همگی ۴۰ کیلو در نظر گرفته خواهند شد.


 
دوره آموزشی حمل و نقل همگانی
جهت ثبت نام در دوره آموزشی حمل و نقل همگانی  بر روی تصویر فوق کلیک نمایید
دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد
پس از پایان گواهی و مدرک معتبر حمل ونقل همگانی  با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید
مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *