0
021284284

آموزش برنامه ریزی حمل و نقل: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی برنامه ریزی حمل و نقل

در تمام جوامع حمل و نقل، اعم از شهری یا بین شهری، نقش عمده ای را در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی بعهده دارد. هیچ جامعه ای بدون یک سیستم حمل و نقل قابل قبول پیشرفته و برنامه ریزی شده، براساس احتیاجات معقول آن جامعه، نمی تواند شاهد پیشرفت در زمینه های فوق بوده و قادر به رقابت با جوامع دیگر داشته باشد. علاوه بر این میزان سرمایه گذاری که معمولاً در زمینه های حمل و نقل و ترافیک بعمل آمده و می آید ارقام بسیار بزرگ و قابل توجهی را تشکیل می دهد لذا بدون توجه به مسائل علمی و برنامه ریزی های صحیح بازده این سرمایه ها ناچیز و باعث حیف و میل اموال عمومی می گردد. امروزه حمل و نقل و ترافیک در زندگی فرد فرد افراد جامعه موثر بوده و اثرات مختلفی در محیط زیست و سلامت جامعه دارد. نقش آموزش و تحقیقات و وجود صاحبنظران لایق در این زمینه کاملاً مشهود و ضروری است. با توجه به موارد فوق، که بسیار مختصر بیان گردید ضرورت شرکت در دوره آموزشی برنامه ریزی حمل و نقل برای علاقه مندان و متخصصان کاملاً مشهود است.

آموزش مجازی برنامه ریزی حمل و نقل : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی برنامه ریزی حمل و نقل و اخذ مدرک معتبر برنامه ریزی حمل و نقل را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
برنامه ریزی حمل و نقل

فرايند يا فعاليتي است كه طي آن اقدامات لازم جهت سوق دادن يك مجموعه يا سيستم حمل و نقل، به سوي يك وضعيت دلخوه را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

بهبود در جريان ترافيك، ايمني، ايجاد دسترسي به كاربري‌ها، صرفه جويي در مصرف انرژي، كاهش زمان سفرها، رشد اقتصادي و…

دوره آموزش مجازی برنامه ریزی حمل و نقل برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک برنامه ریزی حمل و نقل را اخذ نمایید.

انواع برنامه ريزي حمل و نقل:

هدف از برنامه ريزي حمل و نقل كوتاه مدت يا ميان مدت بدست آوردن حداكثر ظرفيت و يا بهره برداري بهينه از تجهيزات موجود مي باشد.

برنامه ريزي بلند مدت (راهبردي) مسائل پيچيده بدنبال دارد. داراي هزينه مالي زياد و همراه با ساخت و سازهاي بزرگ و گسترده است. پيامدهاي آن اجتماع، محيط زيست و اقتصاد جامعه را تحت تاثير قرار مي دهد.

گروه‌هاي مختلف افراد در مواجهه با سيستم حمل و نقل:

1. اپراتورها با مسائلي از قبيل هزينه هاي سرمايه اي ، هزينه‌های درآمدهاي عملكردي، اقتصادي بودن طرح از ديدگاه اتحاديه ها و كنترل‌هاي دولت روبرو هستند.

2. استفاده‌كنندگان سفركنندگان و يا مشتري‌هاي يك شركت حمل ونقل كالا مي باشند كه با عوامل هزينه پولي(كرايه ها)،زمان سفر از مبدا واقعي تا مقصد واقعي،حفاظت و ايمني، قابليت اعتماد و …. سر و كار دارند.

3. غير استفاده‌كنندگان افرادي كه سفر كننده نبوده و موجب جابجايي مسافر و كالا نيستند ولي تحت تاثير عواملي مانند آلودگي آب و هوا، آلودگي صوتي،آلودگي ديد يا منظره، عدم ايمني،تغييرات كاربري اراضي، اختلالات اجتماعي،تاثيرات اقتصادي تجهيزات حمل و نقل قرار دارند.   

يك برنامه‌ریزی حمل ونقل موفق، طرحي است كه بين نيازهاي اين 3 گروه تعادل برقرار نمايد.

برنامه‌ريزي  حمل و نقل شهري شامل ارزيابي و انتخاب تجهيزات جابجايي براي سرويس دهي به كاربريهاي حال و آينده است. به عنوان مثال با ساخت يك مركز خريد يا يك فرودگاه و يا يك مركز تجارت، نياز به احداث يا ايجاد تجهيزات و سرويس‌هاي اضافي حمل و نقل بوجود مي آيد. همچنين توسعه كاربري‌هاي مسكوني، فضاهاي اداري و صنعتي معمولا ترافيك اضافه توليد مي نمايد كه نيازمند جاده‌ها و سرويس‌هاي حمل ونقل عمومي بيشتري نيز مي‌باشد. در دو افق زماني كوتاه مدت و بلند مدت عمل مي نمايد. در افق كوتاه مدت پروژه هايي انتخاب مي گردد كه در يك فاصله زماني يك تا سه سال مي توانند اجرا شوند. اين پروژه‌ها براي مديريت بهتر و كارايي بيشتر تجهيزات موجود حمل و نقل طراحي مي‌گردد. مانند زمانبندي چراغ‌هاي راهنمايي براي بهبود جريان ترافيك، هم پيمايي براي كاهش تراكم، ايجاد پارك سوارهاي حاشيه اي براي افزايش تعداد مسافرين حمل و نقل عمومي و به‌سازي حمل و نقل عمومي پروژه هاي مورد شناسايي و ارزيابي در افق زماني بلند مدت، در فاصله زماني حدود بيست سال قابل بهره برداري است. مانند احداث جاده هاي جديد، افزايش تعداد خطوط بزرگراهي و آزاد راهي، ايجاد سيستم‌هاي جابجايي سريع و گسترش آن‌ها، ايجاد راههاي دسترسي به مراكز خريد و يا فرودگاه‌ها و غيره براي تعيين ميزان دستيابي به اهداف برنامه ريزي‌هاي انجام شده و ارزيابي برنامه ها مي بايست معيارهاي ارزيابي مشخص گردند.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

دیدگاه کاربران
  • بتول 13 خرداد 1399

    سلام وقت بخیر. سرفصل ها و مهارتها چند ساعت توضیح داده می شود و اینکه میشه این مدرک در خارج از کشور استفاده کرد؟

    • مدیر کل سایت 14 خرداد 1399

      با سلام – بله مدارک برای خارج از کشور بسیار کاربردی و معتبر می باشند – توضیحات دوره هم دقیق درج شده است لطفا مطالعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *