0
021284284

آموزش مدیریت MBA گرایش مدیریت منابع انسانی: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مدیریت MBA گرایش مدیریت منابع انسانی

ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ داراﯾﯽ ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﮐﺎرﮐﻨﺎن آن ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺨﺶ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﻫﺮ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﮔﺰﯾﻨﺶ، اﺳﺘﺨﺪام، آﻣﻮزش و ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﮐﺎرﮐﻨﺎن را داراﺳﺖ. از اﯾﻨﺮو ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﺑﺨﺶ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺴﺘﻠﺰم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﻮب اﻓﺮاد، ارﺗﺒﺎط ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺎ ﮐﺎرﮐﻨﺎن و رواﺑﻂ ﮐﺎری ﺧﻮب اﺳﺖ. MBA ﺑﺎ ﮔﺮاﯾﺶ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺧﻮاﻫﺪ آﻣﻮﺧﺖ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎ HR )Human Resource )را ﺑﺎ ﻃﺮح ﮐﻠﯽ ﺷﺮﮐﺖ در زﻣﯿﻨﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺗﻄﺒﯿﻖ دﻫﯿﺪ .ﻣﻘﺼﻮد از ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎ و اﻗﺪاﻣﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮای اﺟﺮای ﺑﺨﺸﯽ از وﻇﯿﻔﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﻨﺒﻪﻫﺎﯾﯽ از ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد، ﺑﻪ وﯾﮋه ﺑﺮای ﮐﺎرﻣﻨﺪﯾﺎﺑﯽ، آﻣﻮزش ﺑﻪ ﮐﺎرﮐﻨﺎن، ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد، دادن ﭘﺎداش و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺳﺎﻟﻢ و ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ ﺑﺮای ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. در اﯾﻦ ﮔﺮاﯾﺶ ﺑﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎ، اﻗﺪاﻣﺎت و ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﭘﺮدازﯾﻢ ﮐﻪ رﻓﺘﺎر، ﻃﺮز ﺗﻔﮑﺮ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﺎرﮐﻨﺎن را ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻗﺮار ﻣﯽدﻫﻨﺪ و روﯾﮑﺮدی اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺑﻪ ﺟﺬب، ﺗﻮﺳﻌﻪ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ، اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰش و دﺳﺖﯾﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺗﻌﻬﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﮐﻠﯿﺪی ﺳﺎزﻣﺎن؛ ﯾﻌﻨﯽ اﻓﺮادی ﮐﻪ در آن ﯾﺎ ﺑﺮای آن ﮐﺎر ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، اراﺋﻪ میگردد.
چرخه سریع اطلاعات و رخدادهای پیرامون مدیران چنان با سرعت به وقوع می پیوندد که مجال مطالعه و پژوهش جهت تعیین استراتژی صحیح و با اطمینان را از مدیران سلب می‌نماید و در نتیجه تعیین راهکار مناسب برای مدیران دشوار خواهد شد. بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با درک این موضوع و به منظور پاسخگویی به آن ، با اتکاء به سابقه طولانی خود در طراحی و برگزاری دوره های MBA ، اقدام به طراحی  دوره های MBA  با گرایش‌های مختلف و کاربردی نموده است.
در این گرایش با توجه به کمبود وقت مدیران و علاقه مندان به شرکت در دوره ، به موضوعات اساسی ، ضروری و متنوع مدیریتی  پرداخته می‌شود و در زمانی کوتاه ، اطلاعات اصلی و مهم هر موضوع به شرکت کنندگان انتقال یافته و موجب ارتقاء دانش، بینش و مهارت های ایشان می گردد.

آموزش مجازی مدیریت MBA گرایش مدیریت منابع انسانی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مدیریت MBA گرایش مدیریت منابع انسانی و اخذ مدرک معتبر مدیریت MBA گرایش مدیریت منابع انسانی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مدیریت MBA گرایش مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی به عنوان بخشی در سازمان کلیه جنبه‌های کارمندان را بر عهده دارد و دارای وظایف مختلفی مانند برنامه‌ریزی منابع انسانی، انجام تحلیل کسب و کار، استخدام و.. را بر عهده دارد.

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یا MBA، مدرک تحصیلی عمومی است که با تحصیل آن مهارت‌های فنی، مدیریتی و رهبری را فرا خواهید گرفت و می‌توانید یکی از گزینه‌های مناسب در استخدام مدیر عامل باشید.

دوره آموزش مجازی مدیریت MBA گرایش مدیریت منابع انسانی برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مدیریت MBA گرایش مدیریت منابع انسانی را اخذ نمایید.

تعریف مدیریت منابع انسانی:

به مجموعه سیاست ها و اقدامات که به جنبه هایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) گفته می شود. از جمله ی این فعالیت و اقدامات می توان به جذب کارمند، آموزش، ارزیابی، پاداش، فراهم نمودن محیط سالم برای کارمندان اشاره داشت. از آنجاییکه همه مدیران به گونه ای درگیر فعالیت هایی همچون، یافتن نیروی کار واجد شرایط، مصاحبه، گزینش و آموزش می باشند، از دیدگاهی می توان همه مدیران را مدیر منابع انسانی نیز نامید. 

هرچند عموماً در شرکت های کوچک، ممکن است سمتی به عنوان مدیر منابع انسانی وجود نداشته باشد، اما به هر حال،‌ مدیریت منابع انسانی بخشی از وظیفه مدیراجرایی یا مدیرعامل سازمان است.

امروزه در بیشتر سازمان ها بخشی جداگانه برای منابع انسانی وجود دارد که از جمله بخش های بسیار مهم و ضروری در هر سازمان و اداره ای می باشد که نیازمند نیروی متخصص در این بخش می باشد.  

مدیران منابع انسانی در گروه مدیران ستادی قرار می گیرند، همچنین مدیران متخصص در حوزه منابع انسانی در زمینه استخدام کردن، آموزش دادن، ارزیابی عملکرد، تعیین میزان حقوق، ارتقا و غیره مدیران صفی را مشاوره و یاری می کنند، همچنین مدیران متخصص در منابع انسانی در راه یاری رساندن به مدیران صفی همواره می بایست نقش طرفدار کارکنان را داشته باشند. 

اهمیت منابع انسانی چیست؟

در پس تولید هر محصول یا خدمتی، ذهن انسان، تلاش و ساعت‌ها (ساعت کار) وجود دارد. هیچ محصول و خدماتی بدون کمک انسان تولید نمی‌شود. انسان منبع اساسی برای ساخت یا تولید هر چیزی است. هر سازمانی آرزو دارد که افراد ماهر و شایسته‌ای داشته باشد تا به سازمانی شایسته و بهترین تبدیل شود. در میان پنج M مدیریت، یعنی نیروی انسانی، پول، ماشین آلات، مواد و روش‌ها، مدیریت منابع انسانی با اولین M یعنی نیروی انسانی سروکار دارد. اعتقاد بر این است که در پنج M، مدیریت “نیروی انسانی” چندان آسان نیست. “هر انسانی با دیگری متفاوت است” و آنها کاملاً متفاوت از سایر M‌ها هستند به این معنا که نیروی انسانی قدرت دستکاری در گروه‌های دیگر را دارند در حالی که گروه‌های دیگر یا بی‌روح هستند یا انتزاعی و به همین ترتیب قدرت تفکر ندارند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند که چه چیزی برای آنها خوب است.

چرا آن را مدیریت منابع انسانی می‌نامیم؟

انسان: به نیروی کار ماهر در یک سازمان اشاره دارد.

منابع: به محدود بودن یا کمبود اشاره دارد.

مدیریت: منظور از چگونگی بهینه‌سازی و استفاده بهینه از چنین منابع محدود برای دستیابی به اهداف و مقصود سازمان است.

بنابراین، مدیریت منابع انسانی برای استفاده مناسب از نیروی کار ماهر موجود و همچنین استفاده کارآمد از منابع انسانی موجود در سازمان در نظر گرفته شده است. بهترین مثال در شرایط فعلی این است که صنعت ساختمان با کمبود جدی نیروی کار ماهر روبرو شده است. کارشناسان صنعت هشدار می‌دهند، پیش‌بینی می‌شود که در دهه آتی این کمبود از ۳۰ درصد فعلی سه برابر شود، که بر بهره‌وری کلی این بخش تاثیر منفی می‌گذارد. امروزه بسیاری از کارشناسان ادعا می‌کنند که ماشین‌آلات و فناوری جایگزین منابع انسانی شده و نقش یا تلاش آنها را به حداقل می‌رساند. با این حال، ماشین آلات و فناوری توسط انسان ساخته می‌شوند و حداقل باید توسط انسان به کار گرفته و یا کنترل شوند و این دلیل آن است که شرکت‌ها همیشه در جستجوی متخصصان با استعداد، ماهر و واجد شرایط برای توسعه مستمر سازمان هستند. بنابراین انسان سرمایه اساسی هر سازمانی است، اگرچه امروزه بسیاری از وظایف به هوش مصنوعی سپرده شده است اما هوش مصنوعی فاقد مهارت قضاوت است که نمی‌تواند با ذهن انسان سازگار باشد.

مدرک mba معادل چیست؟

مدرک MBA معادل مدرک کارشناسی ارشد است. البته باید عنوان کنیم، که فردی بعد از گذراندن دوره MBA گواهی دریافت می‌کند و فارغ التحصیل در رشته MBA هستند که مدرکی معادل با کارشناسی ارشد دریافت خواهد کرد.

مدرک MBA مورد تایید وزارت علوم است؟

همیشه موضوع تایید مدرک MBA از سمت وزارت علوم، حرف و سخن بسیار داشته است و پیش آمده که افراد پس از گرفتن مدرک با مشکل عدم تایید مواجه شده‌اند. وزارت علوم برای اینکه این مشکل را حل کند سامانه‌ای برای تعیین اعتبار مدرک MBA معرفی کرده است.

اگر گواهی و مدرک MBA هولوگرام و مهر وزارت علوم داشته باشد، باید از اعتبار و تایید شدن آن توسط وزارت علوم مطمئن باشید. اما چنانچه این موارد در مدرک شما وجود ندارد، می‌تواند از جایی که مدرک را برای شما صادر کرده درباره آن سوال کنید.

[wp-rss-aggregator sources=”112333″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *