0
021284284

آموزش پروتل DXP: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی پروتل DXP

Altium Designer   یا همان PROTEL DXP نرم افزار قدرتمندی است که برای پیاده سازی شماتیک ، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدار های دیجیتالی طراحی شده است.یکی از مزایای این نرم افزار دسته بندی مناسب کتابخانه ها بنحوی است که با صرف زمان کوتاهی قطعه مورد نظر را خواهید یافت. آنالیز مدارهای آنالوگ در پروتل، توسط تحلیل گر پی اسپایس انجام می شود.محیط طراحی PCB در پروتل، بدلیل داشتن کتابخانه هایی کامل و بدون نقص معروف است و این امر سبب رفاه بیشتر کاربر در حین طراحی انواع PCB با این نرم افزار، خواهد شد.در این نسخه امکان شبیه سازی و کد نویسی برخی از FPGA ها نیز فرآهم شده است که زمان طراحی و پیاده سازی را حداقل می کند.

آموزش مجازی پروتل DXP : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی پروتل DXP و اخذ مدرک معتبر پروتل DXP را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
پروتل DXP

نرم افزار قدرتمندی است که برای پیاده سازی شماتیک ، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدار های دیجیتالی طراحی شده است.

موانع نوآوری طراحی را از سر راه برداشته است و با استفاده از آن می توانید آن گونه که می خواهید کار کنید.

دوره آموزش مجازی پروتل DXP برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک پروتل DXP را اخذ نمایید.

Altium چیست؟

همان PROTEL DXP نرم افزار قدرتمندی است که برای پیاده سازی شماتیک ، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدار های دیجیتالی طراحی شده است. یکی از مزایای این نرم افزار دسته بندی مناسب کتابخانه ها بنحوی است که با صرف زمان کوتاهی قطعه مورد نظر را خواهید یافت. آنالیز مدارهای آنالوگ در پروتل، توسط تحلیل گر پی اسپایس انجام می شود. محیط طراحی PCB در پروتل، بدلیل داشتن کتابخانه هایی کامل و بدون نقص معروف است و این امر سبب رفاه بیشتر کاربر در حین طراحی انواع PCB با این نرم افزار، خواهد شد. در این نرم افزار امکان شبیه سازی و کد نویسی برخی از FPGA ها نیز فرآهم شده است که زمان طراحی و پیاده سازی را حداقل می کند. ورژن جدید این نرم افزار حرفه ای دارای تحولات و پیشرفت های زیادی بوده که کار شما را برای طراحی نسل های بعدی مدارات الکترونیک بسیار ساده کرده است . Altium Designer توانسته است که طراحی شما را از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بصورت یک پارچه در آورده و شما بتوانید مراحل طراحی خود را به سادگی انجام دهید. امکانات ویژه ای به این نسخه از نرم افزار افزوده شده که شامل افزایش لایه های طراحی مکانیکی ،‌کلاسهای جدید و پیشرفت های باورنکردنی در هوش مصنوعی این نرم افزار می باشد . هوش مصنوعی در این نسخه به قدری تقویت گشته که شما بدون هیچ مشکلی می توانید طرح های خود را به سرعت طراحی و اشکال زدایی کرده و آنها را هر چه نزدیکتر به استانداردهای جهانی کرده و از دیگر مهندسین و متخصصین این زمینه کاری پیشی بگیرید.

 طراحی مدار چاپی عموما با کامپیوتر صورت می گیرد و شامل خطوطی می باشد که این خطوط در آینده باید تبدیل به مس شود . مدار چاپی ها می توانند یک ، دو و یا چند لایه باشند ، که در حال حاضر در ایران تنها توانایی چاپ مدارات یک و دولایه (متالیزه) وجود دارد . برای طراحی مدار چاپی بهتر است از نرم افزارهایDXP یا ALTIUM یا Protel  بهره برد زیرا تمام شرکت ها و مغازه ها از این نرم افزارها استفاده می کنند و به عنوان نرم افزار استاندارد شناخته شده است . ولی در صورتی که به این نرم افزار دسترسی ندارید می توانید از نرم افزار های orcad و proteus و … استفاده کنید .مشخص کردن موقعیت قطعات ، ترسیم مسیر های بین پایه ها ، اعمال قوانین در مورد نحوه مسیر کشی و محل قرار گیری قطعات و … از مواردی است که توسط این نرم افزار ها صورت می گیرد.

OrCAD چیست؟

در اورکد ما براحتی قادر خواهیم بود که با استفاده از فعال سازی DRC  ( حریم های ممنوعه ) عمل ویرایش دستی را بعد ترسیم خودکار ( اتوروت ) بمنظور زیبا سازی و اعمال نقطه نظرات خود به طرح را انجام دهیم . در حالیکه دی آر سی پروتل ایجاد سد در ترسیم نمیکند و همواره در ویرایش مدار احتمال اتصالی یا نزدیکی بیش از حد مجاز خطوط و سوراخکاری ها وجود دارد . این تفاوت در ترسیم گروههایی از خطوط موازی که باید با هم مسیر ها را طی کرده و پیچ و خم داشته باشند کاملا مشهود است بطوریکه با یک نظر میتوان سریعا تشخیص داد که مدار با اورکد رسم شده یا پروتل و همین باعث شده تا در مادر برد ها بطور اجتناب ناپذیر از اورکد استفاده شود .

در اورکد این توانائی نیز هست تا از نماهای تصویری با فرمت Bit Map  ویندوز برای پیاده سازی آرم های تصویری شرکت ها بروی مدار چاپیشان استفاده شود در حالیکه پروتل فقط میتواند از حروف برای اینکار استفاده کند .

در اورکد میتوانیم تا بر روی فیبر یک رو مس نیز عمل رسم خودکار انجام دهیم در حالیکه این توانایی در پروتل با ناکامی هایی که تا نسخه 99 داشت دیگر برای همیشه حذف شد .

قدرت ترسیم و مسیر یابی در اورکد فوق العاده و شگفت انگیز است و بخصوص با ارائه بخش اسمارت روت این توانایی را به نهایت ممکن رسانیده است چنانکه یک مدار پیچیده و فشرده و با محدودیت های زیاد  DRC  را فرضا در زمانی حدود 40 دقیقه رسم کرده در حالیکه پروتل همانرا در 5 ساعت انجام داده و احتمال ناتمام ماندن آن نیز هست .

Matlab چیست؟

متلب یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix و LABoratory ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.

علاوه بر توابع فراوانی که خود متلب دارد، برنامه‌نویس نیز می‌تواند توابع جدید تعریف کند.

استفاده از توابع متلب برای نمایش داده‌ها بسیار راحت و لذت بخش است.همچنین نرم افزار مناسبی برای شبیه سازی است.

متلب که از محصولات شرکت مت‌ورکس است، برای گروه‌های مختلف مهندسان رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک، رایانه.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=””]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *