0
021284284

آموزش روانشناسی ازدواج: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی روانشناسی ازدواج

ازدواج یا پیوند زناشویی پیوندی آیینی‌است که طی احکام یا رسومی خاص بین زن و مرد در مذاهب و کشورهای مختلف برقرار می‌شود تا به تشکیل خانواده منجر گردد و می‌تواند منجر به زایش فرزند شود .  در دهه‌های اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران و متخصصان بالینی و خانواده به کیفیت روابط زناشویی ، رضایت زوجین و تأثیر آن در سلامت خانواده جلب شده است. از زمان های خیلی دور همواره این سؤال بین روانشناسان خانواده مطرح بوده است که آیا شباهت ها باعث به وجود آمدن ازدواج موفق می شود یا تفاوت ها؟ بطور کلی آنچه در دوره آموزشی روانشناسی ازدواج مورد توجه است بررسی عوامل مؤثر بر ازدواج و عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی ازدواج است که مباحثی چون نقش عوامل مادی ، فرهنگی ، روانی ، شخصیتی را بر تصمیم گیری ازدواج و رضایت ازدواج را در بر می‌گیرد.در این دوره آموزشی به بررسی مواردی که برای یک ازدواج موفق لازم است چه قبل و چه بعد از ازدواج پرداخته می شود.

آموزش مجازی روانشناسی ازدواج : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی روانشناسی ازدواج و اخذ مدرک معتبر روانشناسی ازدواج را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
روانشناسی ازدواج

ازدواج اتحاد یک زن و یک مرد است که به صورت دائمی و انحصاری نسبت به یکدیگر متعهدند و به طور طبیعی (ذاتی) با به دنیا آوردن و پرورش کودکان توسط هر دوی آن ها همراه است.

بررسی عوامل مؤثر بر ازدواج و عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی.

دوره آموزش مجازی روانشناسی ازدواج برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک روانشناسی ازدواج را اخذ نمایید.

روانشناسی ازدواج از مباحثی است که قبل از ازدواج می‌تواند خیلی از مسائل را برای افراد مشخص سازد. ازدواج از مهم‌ترین مراحل زندگی انسان است که نگرانی‌های بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. ازدواج موفق و یا ناموفق بر روی سلامت جسمانی و روان شناختی فرد تاثیر می‌گذارد. توجه بسیاری از روانشناسان، متخصصان بالینی و حتی پژوهشگران برروی کیفیت روابط زناشویی، رضایت زوجین و تأثیر آن در سلامت خانواده بوده است. آنچه که روانشناسی ازدواج قصد پرداختن به آن را دارد بررسی عوامل مؤثر بر ازدواج و عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی آن است. در این حوزه مباحثی مانند نقش عوامل مادی، فرهنگی، روانی و شخصیتی در تصمیم‌گیری برای ازدواج بررسی می‌شود. کسب مهارت‌های لازم برای ازدواج از مقولاتی است که طرفین باید نسبت به آن آگاه باشند. 

روانشناسی ازدواج: تاریخچه روانشناسی ازدواج

در ابتدا شاید لازم باشد که تاریخچه‌ی مختصری از روانشناسی ازدواج در اختیارتان قرار دهیم. ازدواج مقوله‌ای بسیار پیچیده در دوران بزرگسالی است.  مطالعات علمی و دقیق این رشته از حدود سال 1930 میلادی آغاز شد اما در سال ۱۹۵۰ مطالعات و تغییرات عمیق‌تری در آن شکل گرفت. اولین تحقیق منتشر شده در رابطه با روانشناسی ازدواج مربوط به ترمن و همکارانش می‌شود. آن‌ها سعی داشتند تا تفاوت‌های میان ازدواج موفق و ناموفق رابررسی کنند که یکی از زمینه‌های روانشناسی ازدواج مربوط به همین موضوع است.

مباحث مهم در روانشناسی ازدواج 

روانشناسی ازدواج دو حوزه‌ی کلی را در بر می‌گیرد. یک دسته مباحثی است که مربوط به قبل از ازدواج می‌شود و درواقع تصمیم‌گیری برای ازدواج را در بر می‌گیرد. دسته‌ی دیگر مباحث بعد از ازدواج است که بسیار گسترده و پیچیده‌اند. یادگیری و اطلاع یافتن از این مباحث شما را در به‌کار‌گیری راه‌کار‌های عملی و بهبود زندگی مشترک یاری می‌دهد. در ادامه به توضیح تعدادی از مباحث روانشناسی ازدواج پرداخته‌ایم. ضمن اینکه مباحث مربوط به رشد فردی نیز در همین حوزه جای می‌گیرند. 

1. روانشناسی ازدواج: تصمیم گیری برای ازدواج

همان‌طور که گفتیم یکی از مباحث روانشناسی ازدواج تصمیم‌گیری برای آن است که نقش مهم و حیاتی در زندگی شما ایفا می‌کند. اگر در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشید و دست به انتخاب اشتباه بزنید، ممکن است در زندگی مشترک با مشکلات بسیاری مواجه شوید. در این مرحله روانشناسان و مشاوران ازدواج سعی می‌کنند تا به چنین سوالاتی پاسخ دهند. این‌که هرکس چگونه می‌تواند زوج مناسبی برای خود انتخاب کند؟ چه اولویت‌هایی برای انتخاب همسر باید درنظر گرفته شود؟ شرایط مادی ‌و خانوادگی تا چه حد اهمیت دارند؟ آیا عاشق شدن قبل از ازدواج لازم است؟ همچنین این مبحث عوامل شخصیتی در انتخاب همسر را نیز بررسی می‌کند

تاثیر روانشناسی ازدواج بر تصمیم‌گیری برای ازدواج

روانشناسی ازدواج به شما می‌گوید که از کجا می‌توان مطمئن بود دونفر با یکدیگر تناسب دارند و مکمل هم هستند یا نه. افرادی که برای ازدواج باهم مناسب نیستند، می‌توانند با روانشناسی ازدواج متوجه عدم تناسب خود شوند. این علم با در نظر گفتن ضمیر ناخودآگاه برای ازدواج کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مثلا اینکه ازدواج فردی از طبقه اقتصادی بسیار بالا با فردی که وضعیت مالی خوبی ندارد می‌تواند مشکل‌ساز شود. از طرفی عدم تناسب ویژگی‌های شخصیتی نیز در این بین نقش دارند. مثلا تصور کنید فردی برون‌گرا با یک شخص درون‌گرا ازدواج کند. افراد برون‌گرا تمایل زیادی به حضور در اجتماع و تعامل با اطرافیان دارند و برعکس افراد درون‌گرا ترجیح می‌دهند که بیشتر به درون خود بپردازند و به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند. احتمال خیلی کمی دارد که چنین ازدواجی به سرانجام برسد. روانشناسام توصیه می‌کنند که بهتر است با اولویت بندی و امتیاز دهی به هر یک از جنبه‌های مورد نظرتان در شخص مقابل تصمیم درستی برای ازدواج بگیرید.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”81266″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *