0
021284284

آموزش اجرای موارد امنیتی در کسب و کار الکترونیکی مقدماتی Security items implementation in introductory electronic business E-learning

تأمین امنیت کسب‌ و کارهای اینترنتی از ابتدای شروع فعالیت هر فروشگاه اینترنتی اهمیت بسیاری دارد. تمام کسانی که در پروسه کسب‌ و کارهای اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین و خرید اینترنتی و یا ارائه خدمات آنلاین فعال هستند بابت امنیت این حوزه نگران‌اند و این نگرانی موضوعی است که هم از جانب صاحبان کسب‌ و‌ کارها و هم از جانب مشتریان و خریداران احساس می‌شود.
از طرفی افراد زیادی هستند که به دلیل مزایا و جذابیت‌های فعالیت در کسب‌ و کارهای اینترنتی وارد این حوزه می‌شوند اما هر چه بیشتر و جدی‌تر به فعالیت خود ادامه می‌دهند با برخی چالش‌ها و معایب آن نیز بیشتر آشنا می‌شوند.

به مجموعه کارهایی که در بستر اینترنت انجام می‌شود و کسب درآمد و سود را به دنبال دارند کسب و کار اینترنتی می‌گویند. به طور مثال: شما در گذشته برای خرید تلفن همراه به صورت حضوری به  فروشگاه می‌رفتید و بعد از بررسی‌ها، تلفن همراه مورد نیاز خود را می‌خریدید اما در حال حاضر شما نه تنها تلفن همراه که هر کالا و خدمات دیگری را می‌توانید از فضای اینترنت خریداری کنید.
تعامل و پاسخگویی به مشتریان تنها یکی از چندین معیار مد نظر برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق است و شاخص‌هایی مثل امنیت وب‌سایت، کیفیت ارائه محصول، تجربه مشتری، سیستم یکپارچه فروش، وب سایت بهینه و کارآمد، رعایت کامل مسائل حریم خصوصی و … همه از عوامل تأثیرگذار در این زمینه هستند.

یکی از مسائل و مهمات دنیای کسب و کار و رقابت، آگاهی به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد. بعد از آن مهم‌ترین مسئله امنیت کسب و کارهای اینترنتی خرید کردن مشتریان است. اطلاعات شخصی، اطلاعات مالی و جزئیات مربوط به کارت‌های پرداخت، حساب و… بسیار حساس هستند و درز هریک از این اطلاعات به هر نحوی منجر به صدمات زیادی می شود.. یکی از ساده‌ترین کارهایی که صاحب کسب و کار اینترنتی باید به آن دقت کند ارائه راهنمایی‌های لازم مانند توصیه بروزرسانی مرورگر، استفاده از صفحه کلید مخصوص برای وارد کردن اطلاعات و… در پروسه خرید آنلاین است. میزان رضایت خریدار، امنیت پرداخت و… بسیار مهم هستند. رفتار خریدار و اشتباهات او می‌تواند موجب کم شدن امنیت فروشگاه اینترنتی و اعتبار آن شود.

خریداران محصولات و خدمات در مورد مقوله امنیت بسیار دقیق و محتاط هستند. مطالعات نشان می‌دهد حداقل یک چهارم از خریداران قبل از خرید، به بررسی امنیت و تحقیق در مورد فروشگاه می‌پردازند.

پس جلب اعتماد مشتری و مصرف‌کننده از خدمات که شامل بازدید وبسایت، بررسی اطلاعات محصولات تا نمادهای مخصوص فروشگاه‌های آنلاین و… می‌شود بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت عدم اطمینان از امنیت کسب و کار اینترنتی مشتری از مراحل خرید آنلاین صرف نظر می‌کند.

درصد بالا و قابل توجهی از جرایم اینترنتی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد با هدف رسیدن به پول و منافع مالی صورت می‌گیرد. همچنین از نگاه صاحبان و مدیران کسب و کارهای اینترنتی، نفوذ ناپذیری سایت، حفاظت از اطلاعات خصوصی مشتریان و جلوگیری از دزدی و خرابکاری اهمیت دارد. از سویی از نظر مشتریان  و مصرف‌کنندگان خدمات کسب و کارهای اینترنتی، اطمینان از به سرقت نرفتن اطلاعات خصوصی و بانکی و امن بودن سایت از اهمیت زیادی برخوردار است.

 برای جلوگیری از ایجاد مشکلات، نفوذناپذیر بودن سایت (امنیت سایبری) و احراز هویت کاربران دو مورد مهم برای بالا بردن امنیت کسب و کارهای اینترنتی است

به حفاظت از اطلاعات و به حداقلرساندن خطر افشای اطلاعات در بخشهای غیرمجاز اشاره دارد. امنیت اطلاعات مجموعـهای از ابزارهـا بـرای جلـوگیری از سرقت، حمله، جنایت، جاسوسی و خرابکاری و علم مطالعه روشهای حفاظـت از داده هـا در رایانه ها و نظام های ارتباطی در برابر دسترسی و تغییرات غیرمجاز است. با توجه به تعاریف ارائه شده، امنیت به مجموعهای از تدابیر، روشها و ابزارها بـرای جلـوگیری از دسترسـی و تغییرات غیرمجاز در نظامهای رایانهای و ارتباطی اطلاق میشود. «فنآوری» به کاربرد علم، خصوصاً برای اهداف صنعتی و تجاری یا به دانش و روشهای مورد استفاده برای تولید یک محصول گفته میشود. 

بنابراین «فناوری امنیت اطلاعات» به بهرهگیری مناسـب از تمـام فنـاوریهـای امنیتـی پیشرفته برای حفاظت از تمام اطلاعات احتمالی روی اینترنت اشاره دارد.

آموزش مجازی اجرای موارد امنیتی در کسب و کار الکترونیکی مقدماتی

آموزش مجازی اجرای موارد امنیتی در کسب و کار الکترونیکی مقدماتی : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی اجرای موارد امنیتی در کسب و کار الکترونیکی مقدماتی و اخذ مدرک معتبر اجرای موارد امنیتی در کسب و کار الکترونیکی مقدماتی را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

مهمترین مزیت و رسالت شبکه های رایانه ای، اشتراک منابع سخت افزاری و نرم افزاری و دستیابی سریع و آسان به اطلاعات است. کنترل دستیابی و نحوه استفاده از منابعی که به
اشتراک گذاشته شده اند، از مهمترین اهداف یک نظام امنیتی در شبکه اسـت. بـا گسـترش شبکه های رایانه ای (خصوصاً اینترنت)، نگرش نسبت به امنیت اطلاعـات و سـایر منـابع بـه اشتراک گذاشته شده، وارد مرحله جدیدی گردیده است. در این راستا لازم است که هر سازمان برای حفاظت از اطلاعات ارزشمند خود، به یـک راهبرد خاص پایبند باشد و براساس آن، نظام امنیتـی را اجـرا نمایـد. نبـود نظـام مناسـب امنیتی، بعضاً پیامدهای منفـی و دور از انتظـاری را بـه دنبـال دارد. توفیـق در ایمـنسـازی اطلاعات، منوط به حفاظت از اطلاعات و نظامهای اطلاعاتی در مقابل حملات اسـت؛ بـدین منظور از سرویس های امنیتی متعددی استفاده میگردد. سرویس های انتخابی بایـد پتانسـیل لازم در خصوص ایجاد یک نظام حفاظتی مناسب، تشـخیص بـه موقـع حمـلات، و واکـنش سریع را داشته باشند. بنابراین میتوان محور راهبردی انتخاب شده را بر سه مؤلفه حفاظت، تشخیص، و واکنش استوار نمود. حفاظت مطمئن، تشخیص بـه موقـع و واکـنش مناسـب، از جمله مواردی هستند که باید همواره در ایجاد یک نظام امنیتی رعایت شود.

اهمیت و ضرورت امنیت در فضاى مجازى:
امنیت مجازى شاید به شکل قابل توجه آن، موضوع حیاتى برای کشورها باشد. چرا کـه شرط لازم براى تهدیدپذیرى از دنیاى مجازى، اسـتفاده گسـترده و اتصـال بـه شـبکه هـاى
الکترونیکى اطلاعات است و شرط کافى، دیجیتالى شدن تمامى سیستمها و زیرسـاخت هـاى اقتصادى، اجتماعى، سیاسى یک جامعه میباشد.
در عین حال نباید فراموش کرد که گسترش ارتباطات و انقلاب تکنولوژیکی، بسـیارى از مسائل امنیتى را جهانى سـاخته و شـمال و جنـوب در ایـن زمینـه داراى مسـائل مشـترکى
هستند.

امنیت شبکه
مقاله های کامپیوتر و اینترنت

امنیت شبکه

[wp-rss-aggregator sources=”85889″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *