0
021284284

آموزش مباحث مدیریت زیست محیطی ایزو 14001: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی مباحث مدیریت زیست محیطی ایزو 14001

سیستم مدیریت زیست محیطی مجموعه ای از اقدامات مدیریتی است که به سازمان این امکان را می دهد تا تأثیر فعالیت هایش بر محیط زیست را شناسایی و ارزیابی کرده و تحت کنترل درآورد و در نهایت عملکرد زیست محیطی خود را بهبود بخشد. این سیستم می تواند به سازمان در برآورده کردن الزامات قانونی سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین صرفه جویی در مصرف مواد و انرژی کمک نماید. همچنین سیستم مدیریت زیست محیطی می تواند کنترل بیشتری روی عملیات های سازمان اعمال نموده و در نتیجه منجر به کاهش ضایعات و افزایش کارایی سازمان شود.

ISO14000 مجموعه ای از استانداردهای بین المللی مرتبط با مدیریت محیط زیست می باشند. ISO14000 شامل استانداردهایی برای سیستم مدیریت زیست محیطی ، استاندارد ممیزی زیست محیطی، استاندارد ارزیابی عملکرد زیست محیطی و… می باشد.

شناخته شده ترین این استانداردها ، استاندارد ISO14001 می باشد که استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی است. این استاندارد شامل اطلاعاتی در زمینه تمامی عناصر و فاکتورهای مورد نیاز برای توسعه و پیاده سازی یک سیستم مدیریت زیست محیطی است و الزاماتی که یک سازمان در جهت رسسیدن به گواهینامه باید از آنها پیروی کند را فراهم می کند.

استاندارد ISO 14001  و عملکرد زیست محیطی :

این استاندارد شامل الزامات مرتبط با عملکرد زیست محیطی مانند الزامات مربوط به دودکشها و پسابهای صنعتی نبوده و مقادیر آنها توسط سازمان حفاظت محیط زیست و سایر سازمانهای قانون گذار مشخص شده است. ISO 14001  به عنوان یک ابزار می تواند در شناسایی جنبه های بالفعل و بالقوه زیست محیطی و اثرات آنها بر روی محیط زیست و همچنین اتخاذ اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه لازم در راستای بهبود عملکرد زیست محیطی سازمانهای قانون گذار بسیار موًثر و کارا باشد.

آموزش مجازی مباحث مدیریت زیست محیطی ایزو 14001 : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی مباحث مدیریت زیست محیطی ایزو 14001 و اخذ مدرک معتبر مباحث مدیریت زیست محیطی ایزو 14001 را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
مباحث مدیریت زیست محیطی ایزو 14001

این استاندارد الزاماتی را برای یک سیستم مدیریت زیست محیطی مشخص می­کندکه سازمان می­تواند از آن برای ارتقای عملکرد زیست محیطی ­خود استفاده کند

این استاندارد برای استفاده توسط سازمانی در نظر گرفته شده است که خواستارمدیریت کردن مسوولیت­های زیست محیطی خود به­ روشی نظام مند است،تا در رکن زیست محیطی پایداری سهیم باشد.

دوره آموزش مجازی مباحث مدیریت زیست محیطی ایزو 14001 برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک مباحث مدیریت زیست محیطی ایزو 14001 را اخذ نمایید.

استاندارد ایزو 14001 یا سیستم مدیریت زیست محیطی از استانداردهای محبوب سازمان بین المللی ایزو است که پس از استاندارد 9001 در بسیاری از سازمان ها استقرار یافته است.

این استاندارد که الزاماتی را برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب رساندن آلاینده های شرکت ها به محیط دارد، می تواند در تمام سازمان ها، چه تولیدی و چه خدماتی استقرار یابد.

این استاندارد همچنین می تواند پوشش دهنده بسیار خوبی به قوانین و مقررات دولتی درحوزه محیط زیست باشد، چرا که الزامات این استاندارد فراتر از قوانین و استانداردهای ملی است.

استاندارد ایزو 14001 در راستای همسوتر شدن با استاندارد ایزو 9001:2015  تغییر ورژن یافت و سازمان ها از این پس باید ISO 14001:2018 را دریافت نمایند.

الزامات کلی استاندارد ایزو 14001 بر شناسایی عوامل آلوده گننده یا بقول استاندارد جنبه های زیست محیطی است. جنبه ها می تواند در هر عاملی که می تواند تاثیر بر محیط زیست بگذارد وجود داشته باشد که تاثیر جنبه را پیامد می نامند. به عنوان مثال نشر در هوا، رها سازی در آب و استفاده از منابع طبیعی، نمونه ای از جنبه است اما پیامد نشر در هوا مرگ پرندگان می شود، پیامد رها سازی در آب مرگ آبزیان، اثرات سوء بر انسان ها و تخریب سفره های زیرزمینی است. پس همانطور که مشاهده نمودید هر جنبه می تواند دارای چندین پیامد باشد.

[wp-rss-aggregator sources=”103785″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *