0
021284284

دوره آموزشی رباتیک Robotics E-learningB

رباتیک، علم مطالعه فن آوری مرتبط با طراحی ساخت و اصول کلی و کاربرد روباتهاست. رباتیک علم و فن آوری ماشین های قابل برنامه ریزی، با کاربردهای عمومی می باشد.برخلاف تصور افسانه ای عمومی از رباتها به عنوان ماشینهای سیار انسان نما که تقریباً قابلیت انجام هر کاری را دارند، بیشتر دستگاههای رباتیک در مکانهای ثابتی در کارخانه ها بسته شده اند و در فرایند ساخت با کمک کامپیوتر، اعمال قابلیت انعطاف، ولی محدودی را انجام می دهند چنین دستگاهی حداقل شامل یک کامپیوتر برای نظارت بر اعمال و عملکردهای و اسباب انجام دهنده عمل مورد نظر، می باشد. علاوه براین، ممکن است حسگرها و تجهیزات جانبی یا ابزاری را که فرمان داشته باشد بعضی از رباتها، ماشینهای مکانیکی نسبتاً ساده ای هستند که کارهای اختصاصی مانند جوشکاری و یا رنگ افشانی را انجام می دهند .در دوره آموزشی رباتیک شما با اصول ساخت ربات آشنا میشوید و در انتهای آموزش ساخت انواع ربات ها از قبیل ربات های پرنده،بازوهای رباتیک ،خودروهای رباتیک ،ربات مسیر یاب،ربات های هوشمند و  … را خواهید آموخت.

مهندس رباتیک فردی است که پاسخگوی  نیاز صنعت در تحقیق و توسعه، طراحی، تولید، نگهداری و تعمیرات ربات ها می باشد.

برنامه نویسی و تنظیم الگوریتم بهینه، طراحی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی، طراحی کامپیوتری مدارها، طراحی سیستم آیرودینامیکی.

  • دوره آموزش مجازی رباتیک برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک رباتیک را اخذ نمایید.

unnamed file

آموزش مجازی رباتیک : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی رباتیک و اخذ مدرک معتبر رباتیک را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5

مفهوم کلی رباتیک چیست؟

رباتیک علم مطالعه فن آوری مرتبط با طراحی ساخت و اصول کلی و کاربرد ربات‌ها است، که با هدف راحتی انسان و افزایش وقت مفید او به وجود آمده است، به عبارت دیگر رباتیک علم و فن آوری ماشین‌های قابل برنامه ریزی، با کاربردهای عمومی می‌باشد.
کلمه ربات اولین بار توسط Karel Capek  نویسنده نمایشنامه R.U.R روبات‌های جهانی روسیه در سال ۱۹۲۱ ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد. تفاوت ربات با انسان از بسیاری جهات قابل چشم پوشی نیست. مثلا خستگی ناپذیری و انجام یک کار تکراری با دقت فراوان و یا کارهایی که توان زیادی نیاز دارند و بازوهای انسان توان لازم برای انجام آن را ندارند به راحتی از عهده ربات‌ها بر می‌آید.

مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندسی رباتیک:

1. خلاقیت و نوآوری – این مهارت یکی از ابزار اولیه و اصلی برای این شغل است.

2. تجسم و تخیل

3. داشتن علاقه و تسلط در حوزه های مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر

4. دقت زیاد و توجه به جزئیات

5. آشنایی با مباحثی از جمله سیستم های خودکار، تولید، طراحی، فرآیندهای تولید، مواد اولیه، کنترل کیفیت و … – زیرا بسیاری از مهندسان روباتیک در صنایع مختلف تولیدی و … مشغول به کار می شوند.

6. توان شناسایی نیازهای مشتریان و پیش بینی کاربردهای آینده روبات ها در هنگام طراحی و ساخت آنها

روابط عمومی خوب برای برقراری ارتباط مناسب با کارفرماها، همکاران و مشتریان – مهندس روباتیک باید بتواند با تکیه بر این توانایی خود نیاز مشتریان یا کارفرمایان را به خوبی شناسایی کرده و همچنین به راحتی ایده ها و طرح های خود را برای دیگران توضیح دهد.

8. توان تحلیل اطلاعات پیچیده

9. توان حل مساله

مهارت در نرم افزارهای تخصصی مهندسی رباتیک:

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مهارت های لازم برای مهندس رباتیک، تسلط داشتن بر نرم افزارهای تخصصی حوزه مهندسی رباتیک است. اگر به بررسی اجمالی آگهی های استخدامی مهندس رباتیک بپردازید، متوجه خواهید شد اکثر کارفرماها، شرکت ها و سازمان ها یکی از شرایط جذب مهندس رباتیک را تسلط بر نرم افزارهای مربوط به حوزه مهندسی رباتیک قرار داده اند.

بنابراین اگر می خواهید در شغل مهندسی رباتیک موفق باشید، به راحتی و سریعا بتوانید شغل مناسب و پردرآمدی را در این حوزه رقابتی پیدا کنید و یا اگر شاغل در این حوزه هستید و می خواهید پله های ترقی را سریعتر طی کنید، مطمئن باشید یادگیری نرم افزارهای تخصصی مهندسی رباتیک یکی از راه های اصلی و مطمئن برای شماست.

برخی از مهم ترین نرم افزارهای تخصصی و کاربردی مهندسی رباتیک:

1. Webots (نرم افزار شبیه سازی رفتار یک ربات در محیط واقعی)

2. RobotWorks

3. Microsoft Robotics

4. Solidworks : نرم‌افزار طراحی قطعات

5. Catia: نرم‌افزار طراحی قطعات

6. ADAMS

7. Ansys: نرم‌افزاری برای تحلیل مهندسی قطعات در تحلیل‌های دینامیکی

8. Cosmos: نرم‌افزار تحلیل نیروها و تنش‌ها

9. Matlab : نرم‌افزاری برای نوشتن برنامه و محاسبات ریاضی در مهندسی

10. Proteus

11. Protel

12. Orcad

13. LabVIEW

14. PicBasic

15. bascom

16. wincc

bama step

[wp-rss-aggregator sources=”91089″]

دیدگاه کاربران
  • تقوائی 19 فروردین 1396

    برای کسی مثل من که وارد به زبان انگلیسی نیستیم فهم ۵۰۰ دقیقه ویدئوی انگلیسی و خواندن ۳۲۲ صفحه کتاب انگلیسی که میسر نیست۰

    • رستمی 28 تیر 1396

      بنده هم همون سوالی که دوست عزیز مطرح کردن رو دارم چرا انگلیسی ؟؟؟؟؟

      • کارشناس پشتیبانی آنلاین 7 مرداد 1396

        درود بر شما
        محتوای فارسی تعبیه شده برای کسانی هست که مانند شما به زبان انگلیسی تسلط ندارن ضمن اینکه برای رشد در رشته رباتیک شما بایستی بر زبان انگلیسی هم مسلط شوید
        پیشنهاد یکنم در دوره های زبان انگلیسی هم شرکت بفرمایید
        لینک آموزشی مکالمه مقدماتی زبان انگلیسی
        جهت مشاوره با شماره ۰۹۳۳۰۰۵۵۲۸۴ تماس حاصل نمایید .
        با تشکر
        ایباما

  • سارا 13 آبان 1397

    سلام ساخت ربات به صورت عملی هست یا فقظ تئوری . منظورم این هست که محتوای اومزشی شامل قظعات و ابزار سخت افزاری ربات هم هست؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *