0
021284284

آموزش سرمایه گذاری در بورس: دوره های آموزش مجازی و مقاله های آموزشی سرمایه گذاری در بورس

حیطه فعالیت بورس اوراق بهادار با معاملات مربوط به انواع اوراق بهادار همانند سهام عادی، سهام ممتاز، اوراق قرضه و اوراق مشارکت (مختص ایران)، مرتبط می‌باشد. بورس اوراق بهادار مکانیزمی را فراهم می‌کند تا از طریق آن پس‌اندازهای اندک جامعه به سرمایه‌گذاری‌های کلان اقتصادی تبدیل شود. این ابزار کارآمد در کشورهای پیشرفته دارای قدمت طولانی و در کشور ایران دارای پیشینه کوتاه‌مدت می‌باشد.مهم‌ترین هدف بازار سرمایه این است که با اجرای فرآیند سالم‌سازی و شفافیت، پس‌انداز کنندگانی که دارنده منابع مالی می‌باشند و هدف کسب سود و بازده معقول دارند را به اشخاص حقوقی و واحدهای اقتصادی که برای توسعه فعالیت‌های خود نیاز به منابع مالی دارند پیوند دهد. اثر بورس اوراق بهادار در هر اقتصادی غیر قابل انکار می‌باشد و مشارکت کنندگان در این بازار اعم از سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان اوراق بهادار از مزیت‌های آن بهره‌مند می‌گردند.با توجه به اینکه بازار بورس اوراق بهادار رکن اصلی بازار سرمایه و بازار مالی است، ایباما-بنیاد آموزش مجازی ایرانیان اقدام به تالیف دوره آموزشی سرمایه گذاری در بورس نموده است. بازار بورس مانند هر بازار دیگری دارای اصول و شرایط ویژه ای است که با در نظر گرفتن و عمل به این اصول پایه ای می توان به سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام اقدام کرده و همچنین به درک واقعی به مسائل موجود در بورس رسید.

آموزش مجازی سرمایه گذاری در بورس : امکان ثبت نام در دوره مجازی​

ما در بنیاد آموزش مجازی ایرانیان امکان ثبت نام در دوره آموزش مجازی سرمایه گذاری در بورس و اخذ مدرک معتبر سرمایه گذاری در بورس را به صورت کاملا غیر حضوری فراهم آورده ایم.

5/5
سرمایه گذاری در بورس

بازاری است که در آن دارایی های مختلف مورد معامله قرار می گیرد.

بورس یک بازار مطمئن و قانونمند است و سهام هر شرکتی که در آن مورد معامله قرار می گیرد ، کاملاَ تحت نظارت سازمان بورس است و به زبان ساده تر پول شما جای امنی هست و هرگز مورد کلاهبرداری قرار نمی گیرد.

دوره آموزش مجازی سرمایه گذاری در بورس برای شما توسط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان تهیه شده، تا به آسانی اینترنتی ثبت نام کنید.

بنیاد آموزش مجازی ایرانیان با اعتبار بسیار بالا برای شما شرایطی فراهم آورده که در مدت زمان کوتاه میتوانید مدرک سرمایه گذاری در بورس را اخذ نمایید.

بورس چیست؟

در ایران تاریخچه پیدایش بورس به سال ۱۳۱۵ هجری برمی‌گردد. زمانی که شخص بلژیکی تبار به نام «لان لوترفلد» بعد از تحقیقات فروان در حوزه‌های مالی ایران، فرآیندهای مربوط به تأسیس بورس در ایران را تدوین و به مسئولان مربوطه ارجاع داد. بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۴۱، موافقت‌نامه اولیه بورس سهام در مجلس شورا تصویب شد و با تاخیر یک ساله در سال ۱۳۴۶ به طور رسمی و با انجام چندین معامله روی سهام بانکی و معدنی سرمایه گذاری در بورس ایران آغاز شد.

 در پاسخ به این سوال که بورس چیست؟ می‌توان گفت بورس یک بازار مالی برای سرمایه‌گذاری افراد جامعه با هر میزان سرمایه و با تنوع وسیعی از سهم‌ها است. مهمترین و معروف‌ترین بخش این بازار، بورس اوراق بهادار است. در بورس اوراق بهادار همان طور که از نام آن مشخص است، سهام شرکت‌های بورسی معامله می‌شود. خرید و فروش این اوراق با توجه به دانش افراد، می‌تواند برای آن‌ها کسب درآمد و سود کند. شرکت‌های ارائه‌کننده اوراق و برگه سهام‌ها، برای پذیرفته شدن در این بازار باید از فیلترهای سازمان بورس و اوراق بهادار عبور کند زیرا هر آن چه که در بازار بورس می‌گذرد تحت نظارت سازمان بورس است.

انواع بازار بورس در ایران

در راستای دانستن همه چیز درباره بورس لازم است با انواع بازارهای بورس ایران آشنا باشیم زیرا  هرکدام از آن‌ها، فعالیت‌های مختص به خود را دارند. این بازار از ۴ بخش مهم تشکیل می‌شود که عبارت‌اند از:

۱- بورس اوراق بهادار

۲- فرابورس

۳- بورس کالا

۴- بورس انرژی

. بورس اوراق بهادار تهران: در این بخش برگه‌های سهام شرکت‌های بورسی و همچنین اوراقی نظیر اوراق مشارکت، خرید و فروش می‌شوند و مهمترین بخش که حجم زیادی از معاملات بورس ایران را شکل می‌دهد، بورس اوراق بهادار است.

. فرابورس: سهام شرکت‌هایی که به هر دلیل توانایی ورود به بازار بورس را ندارند، در فرابورس معامله می‌شود. زیرا قوانین ثبت شرکت‌ها در فرابورس بسیارساده‌تر از پروسه ثبت در خود بورس است.

بورس کالا: در بورس کالا، افراد می‌توانند سهام کالاهای مختلف را خرید و فروش کنند. محصولات بعد از پروسه قیمت‌گذاری و تشخیص ارزش‌شان در این بازار عرضه می‌شوند. این محصولات به طور معمول شامل محصولات خام نظیر فلزات، گندم، پنبه، زیره، زعفران و… است.

. بورس انرژی: یکی از بخش‌های بورس کالا، بورس انرژی است؛ با این تفاوت که در بازار فیزیکی کالاها مورد معامله قرار می‌گیرند اما در بازار مشتقه بورس انرژی، اوراق مبتنی بر کالا معامله می‌شوند. در بورس انرژی امکان معامله حامل‌های انرژی و اوراق بهادار فراهم ‌شده است.

اگر سوال شما این باشد که نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟ باید گفت این صندوق‌ها نیز بخش دیگری از بازار بورس هستند و از دارایی‌هایی چون سپرده‌های بانکی، سهام و… تشکیل شده‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط کارشناسان مدیریت می‌شوند و در حقیقت به جای این که خود شخص به معامله در بازار سهام بپردازد، با خرید واحدهای صندوق، ریسک کمتری را برای سرمایه گذاری در بورس می‌پذیرد و مدیریت دارایی خود را به دست افراد حرفه‌ای می‌سپارد.

بهترین روش سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟

برای ورود به بورس و دانستن این که بورس چیست؟ اولین اقدام دریافت کد بورسی است. همه افراد با دریافت کد بورسی و داشتن حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار تومان به راحتی می‌توانند فعالیت خود را در بورس آغاز کنند. برای این کار نیز راه پیچیده‌ای پیش روی شما نیست. ابتدا وارد سامانه سجام شوید، فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید، احراز هویت شوید و کد بورسی خود را از طریق پیامک دریافت کنید.

یکی از اقدامات مهم و اولیه دیگر به ‌منظور شروع فعالیت شما در حوزه معاملات بورس، بررسی و ارزیابی کارگزاری‌ها است. زیرا برای انجام معاملات خود باید از سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌های مجاز در کشور استفاده کنید و در این بین برخی از کارگزاری‌ها از امتیازات و سابقه بیشتری نسبت به بقیه برخوردار هستند. یکی از این کارگزاری‌های شناخته شده و دارای رتبه الف در کشور، کارگزاری آگاه است.

کارگزاری آگاه شرایطی را برای ثبت نام هم‌زمان و رایگان در سامانه سجام و سایت کارگزاری فراهم کرده است که در طی آن، شما تنها یک بار تمامی فرم‌ها را پر می‌کنید و در آخر کد بورسی و کد سامانه معاملاتی آگاه را در دو پیامک مجزا دریافت می‌کنید. برای این کار به سامانه اکسپرس آگاه مراجعه کنید و گزینه «ثبت نام رایگان دریافت کد بورسی» را کلیک کنید. احراز هویت سجام و کارگزاری نیز به صورت همزمان در دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه یا شعبه‌های این کارگزاری انجام می‌شود. برای طی این مرحله به صورت غیر حضوری، لازم است به سامانه سجام مراجعه کنید و از طریق درگاه‌های معرفی‌شده احراز هویت آنلاین را انجام دهید. سپس می‌توانید با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس، ثبت نام و احراز هویت آنلاین کارگزاری را نیز به اتمام برسانید.

bama step

[wp-rss-aggregator sources=””]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *