0
021284284

پیشگیری از افسردگی فصلی با اسکی روی برف

اسکی کردن تنها رد شدن از راههای پرپیچ و خم برفی یا جلب توجه با لباسهای براق و زیبای اسکی نیست که نشان دهید تابستان تمام شده است. مهارتهای اسکی و ظاهر آراسته شما از اهمیت برخوردار است اما ربطی به فواید روانی اسکی کردن ندارد. اگر شما احساس استرس می کنید یا تنها احتیاج دارید که روحیه خود را بالا ببرید اسکی روی برف در فصل سرما بهترین انتخاب است.
اندورفین
در هر زمانی که ورزش می کنید بدنتان یک ماده شیمیایی آزاد می کند که به سرعت کمک می کند تا هرگونه احساس استرس و افسردگی شما کاهش پیدا کند. این مواد شیمیایی اندورفین هستند و دلیل اینکه مردم بعد از هر گونه ورزش می توانند خود را فعال نگه دارند ترشح اندورفین در بدن است.
در دویدن این حس مثبت به نوعی اعتیاد آور است و سرخوشی و سرحالی را بالا می برد و با وجود آن لازم نیست دنبال محرکهای بیرونی بروید چون این حس در درون شما وجود دارد.
نور آفتاب
اگر احساس می کنید که استرس شما تنها با چند دور اسکی کردن از بین رفته است به آسمان نگاه کنید و اگر خورشید در حال تابش بود بدانید که اشعه های خورشید نقش مهمی را در این مورد اجرا می کنند و خلق و خوی را که بعد از یک اسکی هیجان انگیز زیر نور آفتاب تجربه می کنید نتیجه تأثیرات تابش آفتاب بر بدن شماست.
بیشتر مردم در طول زمستان بیشتر وقت خود را در محیط های خانه و فضاهای بسته می گذرانند که این کار باعث پایین آمدن سطح هورمون سروتونین می شود و در نتیجه دچار اختلال خلقی فصلی (افسردگی خفیف شایع در زمستان) شوند که ثمره خانه ماندن است.
بیرون بودن زیر نور آفتاب موجب افزایش سطح سروتونین بدن می شود و حال شما را بهتر می کند که جودیت اورلاف استادیار روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا در مجله سلامت این موضوع را تأکید کرده است.
اسکی کردن در یک روز آفتابی بعد از شبی برفی راهی برای کاهش استرس در طولانی مدت در زندگی شماست.
گذر لذتبخش زمان
یک رویکرد مشترک در مقابله با استرس این است که کاری را انجام دهید که دوست دارید و از آن لذت می برید و اگر اسکی یکی از سرگرمی های مورد علاقه شماست، بعد از یک هفته کاری سخت و پرسش انتخاب اسکی در تعطیلات آخر هفته می تواند بسیار منطقی باشد. اینکه تازه در مراحل یادگیری این ورزش هستید یا یک اسکی باز حرفه ای هستید هیچ فرقی ندارد چون آنقدر سرگرم اسکی بازی خود می شوید که تمام غرغرهای رییس و قبض های پرداختی تان را فراموش می کنید.
رفاقت
این غیرممکن است که فواید و مزایای اسکی کردن در کاهش استرس را بدون به حساب آوردن دوستی و رفاقتی که در حین این فعالیت با سایرین برایتان به وجود می آید، در نظر بگیرید. اگر شما با گروهی از دوستان و خانواده خود اسکی می کنید ورزش شما می تواند خیلی بیشتر از خوردن یک وعده غذایی با دوستان یا خانواده اجتماعی به نظر بیاید.
اغلب کسانی که اسکی می کنند خنده رو و شاداب هستند و اگر اسکی بازان را با کسانی که گلف بازی می کنند مقایسه کنید می بینید که بعد از بازی گلف اغلب نامیدند که چرا در حرکت خود بهتر نبودند.


 

جهت ثبت نام دردوره آموزشی اسکی روی برف بر روی تصویر فوق کلیک نمایید.
دوره غیر حضوری است و محتوای الکترونیکی در قالب CD یا DVD به آدرستان ارسال می گردد.
پس از پایان گواهی ومدرک معتبر دوره آموزشی اسکی روی برف با قابلیت ترجمه رسمی دریافت می نمایید.
مشاوره رایگان: ۰۲۱۲۸۴۲۸۴ و ۰۹۱۳۰۰۰۱۶۸۸ و ۰۹۳۳۰۰۲۲۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۳۳۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۸۸۲۸۴ و ۰۹۳۳۰۰۹۹۲۸۴


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *