0
021284284

پیشتازی رشته های حقوق و حسابداری در آزمون ارشد 95 دانشگاه آزاد

آزمون کارشناسی ارشد 95 دانشگاه آزاد اسلامی در حالی روز گذشته و پس از سه روز رقابت تنگاتنگ بین داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف به کار خود پایان داد که در این آزمون 478 هزار و 349 نفر در 135 مجموعه امتحانی طی 6 نوبت صبح و عصر در 31 استان کشور به رقابت پرداختند.
امسال داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر با یکدیگر به رقابت پرداختند. بیشترین تعداد داوطلبان این آزمون در رشته حقوق با 61 هزار و 255 نفر و سپس مجموعه حسابداری و مالی با 48 هزار و 4 نفر بود.
سؤالات تمامی مجموعه های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ دانشگاه آزاد به جز مجموعه‌های “نوازندگی ساز جهانی”، “طراحی پارچه و لباس“، “طراحی فضاهای آموزشی“، “برنامه ریزی شهری و منطقه ای”، “طراحی شهری“، “معماری“، “طراحی صنعتی“، “تصویر سازی”، “نقاشی”، “ارتباط تصویری و هنرهای نمایشی ” که دارای یک درس تشریحی بودند، به صورت تستی همزمان با یکدیگر برگزار شد.
البته رشته های “کارگردانی نمایش” و “موسیقی” علاوه بر آزمون تستی و تشریحی دارای آزمون عملی نیز هستند که این آزمون بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در این دو رشته برگزار خواهد شد و جزئیات آن متعاقبا اعلام می شود.
در آزمون کارشناسی ارشد سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی حدود 44.45 درصد شرکت کنندگان را زنان و 55.55 درصد را مردان تشکیل دادند.
بطور کلی تعداد شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته حدود 600 هزار نفر بود که با احتساب تعداد شرکت کنندگان امسال( 478 هزار و 349 نفر ) تعداد شرکت کنندگان آزمون ارشد امسال بیش از 120 هزار نفر کاهش یافت.
همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز امسال احتمالا مشابه سال گذشته حدود 180 هزار نفر خواهد بود.
نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد. بنیاد آموزش مجازی ایرانیان برای تک تک شرکت کنندگان این آزمون به خصوص دانشپذیران شرکت دانش بنیان بنیاد آموزش مجازی ایرانیان که در این آزمون شرکت کرده اند، آرزوی موفقیت دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *